Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 991 GT3 RS 2014: s manuálem je konec, 500 koní zřejmě realitou
19.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Porsche potvrdilo novou 911 GT3 RS. Ponechá si dvouspojkovou převodovku i elektrický posilovač. Výkon vyskočí na 500 koní.
Krátce po světové výstavní premiéře nové devětsetjedenáctky 991 GT3 na ženevském autosalonu Porsche oficiálně potvrdilo, že pracuje na příští generaci ještě ostřejší a rychlejší verzi GT3 s tradičním přídomkem RS. Pro britský magazín Car to potvrdil šéf oddělení sériových modelů GT Andreas Preuninger.
„Správně, RS je za modelem GT3 v závěsu tři čtvrtě roku,“ řekl Preuninger v odpovědi na otázku, jestli výkonnější varianta dorazí v roce 2014, prozradil ale i něco navíc. „Novou 911 Turbo představíme během několika měsíců a supersport 918 Spyder bude mít premiéru na podzimním autosalonu ve Frankfurtu, takže GT3 RS můžete očekávat počátkem příštího roku.“
Andreas Preuninger se v interview překvapivě rozpovídal také o některých technických detailech chytané novinky. „Pro začátek můžu říct, že si model RS udrží dvouspojkovou převodovku a elektrický posilovač řízení GT3.“ Tradičněji zaměřené řidiče tato zpráva asi nepotěší, šéf divize vozů GT ale tvrdí, že „PDK nabízí řidičům více interakce než manuál a že řízení je přinejmenším stejně dobré než u věhlasné GT3 RS 4.0“.
Takže konec manuální převodovky v jednom z nejrespektovanějších vozů automobilky Porsche? Opravdu to tak vypadá. „Šance na manuál neexistuje. Více verzí našich strojů GT nabízet nechceme. Pokud bychom měli manuální převodovku i PDK, museli bychom jinak nastavit podvozek, aerodynamiku, pneumatiky, všechno,“ zavírá zadní vrátka Preuninger. „Jsme pouze malý tým a můžeme se koncentrovat pouze na jeden vůz.“
Co Andreas Preuninger nicméně v náznacích slibuje, je nové odladění dvouspojkové převodovky. Nová GT3 je schopna přeřadit za méně než 100 milisekund, RS „možná bude rychlejší“, a specificky bude naladěno rovněž řízení a zavěšení. Vše má být mnohem extrémnější, protože GT3 byla stavěna s ohledem na každodenní použitelnost, a to RS být nemá. Také proto by se měli zájemci o drsnější provedení připravit na ještě větší křídlo na zádi, než měla 997 GT3 RS. Inspirací se stala okruhová 991 Cup.
Podobně jako u výchozí GT3, také RS dostane z hliníku vyrobené dveře, přední kapotu, víko motoru a z aluminia zřejmě zůstane i střecha. „Pokud bychom ji vyrobili z karbonu, ušetřili bychom asi jen 200 gramů, protože je z velmi tenkého hliníkového plechu,“ vysvětlil Preuninger, nicméně potvrdil, že RS dostane místo klasického nerezového výfuku systém vyrobený z titanu.
K výkonu se Andreas Preuninger příliš vyjadřovat nechtěl, naznačil ale, že nejnovější 991 GT3 se 475 koňmi má hodně blízko k 997 GT3 RS 4,0 a je tedy více než pravděpodobné, že RS dostane v roce 2014 plochý šestiválec 3,8 l s rovnými 500 koňmi.
Není pochyb o tom, že RS bude mezistupněm mezi GT3 a závodní GT3 Cup, příklon k závodnímu stroji potvrzuje i Porsche
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 5 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 6 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 8 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva