Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 991 GT3 RS 2014: s manuálem je konec, 500 koní zřejmě realitou
19.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Porsche potvrdilo novou 911 GT3 RS. Ponechá si dvouspojkovou převodovku i elektrický posilovač. Výkon vyskočí na 500 koní.
Krátce po světové výstavní premiéře nové devětsetjedenáctky 991 GT3 na ženevském autosalonu Porsche oficiálně potvrdilo, že pracuje na příští generaci ještě ostřejší a rychlejší verzi GT3 s tradičním přídomkem RS. Pro britský magazín Car to potvrdil šéf oddělení sériových modelů GT Andreas Preuninger.
„Správně, RS je za modelem GT3 v závěsu tři čtvrtě roku,“ řekl Preuninger v odpovědi na otázku, jestli výkonnější varianta dorazí v roce 2014, prozradil ale i něco navíc. „Novou 911 Turbo představíme během několika měsíců a supersport 918 Spyder bude mít premiéru na podzimním autosalonu ve Frankfurtu, takže GT3 RS můžete očekávat počátkem příštího roku.“
Andreas Preuninger se v interview překvapivě rozpovídal také o některých technických detailech chytané novinky. „Pro začátek můžu říct, že si model RS udrží dvouspojkovou převodovku a elektrický posilovač řízení GT3.“ Tradičněji zaměřené řidiče tato zpráva asi nepotěší, šéf divize vozů GT ale tvrdí, že „PDK nabízí řidičům více interakce než manuál a že řízení je přinejmenším stejně dobré než u věhlasné GT3 RS 4.0“.
Takže konec manuální převodovky v jednom z nejrespektovanějších vozů automobilky Porsche? Opravdu to tak vypadá. „Šance na manuál neexistuje. Více verzí našich strojů GT nabízet nechceme. Pokud bychom měli manuální převodovku i PDK, museli bychom jinak nastavit podvozek, aerodynamiku, pneumatiky, všechno,“ zavírá zadní vrátka Preuninger. „Jsme pouze malý tým a můžeme se koncentrovat pouze na jeden vůz.“
Co Andreas Preuninger nicméně v náznacích slibuje, je nové odladění dvouspojkové převodovky. Nová GT3 je schopna přeřadit za méně než 100 milisekund, RS „možná bude rychlejší“, a specificky bude naladěno rovněž řízení a zavěšení. Vše má být mnohem extrémnější, protože GT3 byla stavěna s ohledem na každodenní použitelnost, a to RS být nemá. Také proto by se měli zájemci o drsnější provedení připravit na ještě větší křídlo na zádi, než měla 997 GT3 RS. Inspirací se stala okruhová 991 Cup.
Podobně jako u výchozí GT3, také RS dostane z hliníku vyrobené dveře, přední kapotu, víko motoru a z aluminia zřejmě zůstane i střecha. „Pokud bychom ji vyrobili z karbonu, ušetřili bychom asi jen 200 gramů, protože je z velmi tenkého hliníkového plechu,“ vysvětlil Preuninger, nicméně potvrdil, že RS dostane místo klasického nerezového výfuku systém vyrobený z titanu.
K výkonu se Andreas Preuninger příliš vyjadřovat nechtěl, naznačil ale, že nejnovější 991 GT3 se 475 koňmi má hodně blízko k 997 GT3 RS 4,0 a je tedy více než pravděpodobné, že RS dostane v roce 2014 plochý šestiválec 3,8 l s rovnými 500 koňmi.
Není pochyb o tom, že RS bude mezistupněm mezi GT3 a závodní GT3 Cup, příklon k závodnímu stroji potvrzuje i Porsche
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 40 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024 - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024 - První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch