Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 991 GT3 RS 2014: s manuálem je konec, 500 koní zřejmě realitou
19.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Porsche potvrdilo novou 911 GT3 RS. Ponechá si dvouspojkovou převodovku i elektrický posilovač. Výkon vyskočí na 500 koní.
Krátce po světové výstavní premiéře nové devětsetjedenáctky 991 GT3 na ženevském autosalonu Porsche oficiálně potvrdilo, že pracuje na příští generaci ještě ostřejší a rychlejší verzi GT3 s tradičním přídomkem RS. Pro britský magazín Car to potvrdil šéf oddělení sériových modelů GT Andreas Preuninger.
„Správně, RS je za modelem GT3 v závěsu tři čtvrtě roku,“ řekl Preuninger v odpovědi na otázku, jestli výkonnější varianta dorazí v roce 2014, prozradil ale i něco navíc. „Novou 911 Turbo představíme během několika měsíců a supersport 918 Spyder bude mít premiéru na podzimním autosalonu ve Frankfurtu, takže GT3 RS můžete očekávat počátkem příštího roku.“
Andreas Preuninger se v interview překvapivě rozpovídal také o některých technických detailech chytané novinky. „Pro začátek můžu říct, že si model RS udrží dvouspojkovou převodovku a elektrický posilovač řízení GT3.“ Tradičněji zaměřené řidiče tato zpráva asi nepotěší, šéf divize vozů GT ale tvrdí, že „PDK nabízí řidičům více interakce než manuál a že řízení je přinejmenším stejně dobré než u věhlasné GT3 RS 4.0“.
Takže konec manuální převodovky v jednom z nejrespektovanějších vozů automobilky Porsche? Opravdu to tak vypadá. „Šance na manuál neexistuje. Více verzí našich strojů GT nabízet nechceme. Pokud bychom měli manuální převodovku i PDK, museli bychom jinak nastavit podvozek, aerodynamiku, pneumatiky, všechno,“ zavírá zadní vrátka Preuninger. „Jsme pouze malý tým a můžeme se koncentrovat pouze na jeden vůz.“
Co Andreas Preuninger nicméně v náznacích slibuje, je nové odladění dvouspojkové převodovky. Nová GT3 je schopna přeřadit za méně než 100 milisekund, RS „možná bude rychlejší“, a specificky bude naladěno rovněž řízení a zavěšení. Vše má být mnohem extrémnější, protože GT3 byla stavěna s ohledem na každodenní použitelnost, a to RS být nemá. Také proto by se měli zájemci o drsnější provedení připravit na ještě větší křídlo na zádi, než měla 997 GT3 RS. Inspirací se stala okruhová 991 Cup.
Podobně jako u výchozí GT3, také RS dostane z hliníku vyrobené dveře, přední kapotu, víko motoru a z aluminia zřejmě zůstane i střecha. „Pokud bychom ji vyrobili z karbonu, ušetřili bychom asi jen 200 gramů, protože je z velmi tenkého hliníkového plechu,“ vysvětlil Preuninger, nicméně potvrdil, že RS dostane místo klasického nerezového výfuku systém vyrobený z titanu.
K výkonu se Andreas Preuninger příliš vyjadřovat nechtěl, naznačil ale, že nejnovější 991 GT3 se 475 koňmi má hodně blízko k 997 GT3 RS 4,0 a je tedy více než pravděpodobné, že RS dostane v roce 2014 plochý šestiválec 3,8 l s rovnými 500 koňmi.
Není pochyb o tom, že RS bude mezistupněm mezi GT3 a závodní GT3 Cup, příklon k závodnímu stroji potvrzuje i Porsche
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva