Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 991 Club Coupe: 430 koní pro tucet vyvolených
27.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Chybí vám po příchodu nového Porsche 911 nepřeberné množství jeho zvláštních edicí? Tak tady je první a hned dost neobyčejná - 991 Club Coupe.
Asi žádné Porsche 911, tuplem pak ve specifickém provedení, není obyčejné. Ale co si budeme nalhávat, některé zvláštní edice přidávají vozu jen pár vizuálních změn či výbavových prvků, a to není nic až tak mimořádného. Nyní přichází úplně první tovární specialitka postavená na základech nové generace s označením 991 a špatně rozhodně nezačíná.
Proč jsme o žádné takové 911 už dlouho neslyšeli? Důvodem je právě příchod nové 991, která je sama o sobě tak atraktivní novinkou, že přes tři čtvrtě roku, během něhož jsme ji stihli i otestovat, vydržela i bez podobné podpory. Naopak předchozí 997 už hodně dožívala právě z takových specialit, na jejichž vrcholu se ocitla GT3 RS 4.0, a proto se stav věcí tak rychle a tak dramaticky změnil. Ale dost bylo vysvětlování, pojďme se podívat, proč 911 991 Club Coupe vznikla a co nabízí.
Vůz byl stvořen jako oslava šedesátého výročí vzniku prvního Porsche Clubu a jak za chvíli uvidíte, je s ním stále úzce spojen. Novinka vychází z provedení Carrera S a vizuálně se vyznačuje hodně tmavě zelenou barvou Brewster Green a světlými nápisy „911 Club Coupe” na spodní části dveří. Standardně je vybavena tzv. „Sport Design Package”, který vozu dodává specifický přední, ale hlavně pak zadní nárazník, jenž se odkazuje na doby známého „kachního ocasu”. Dosti neobvyklá jsou též 20" kola SportTechno v černo-stříbrném lakování, jenž pracují s o 20 mm sníženým podvozkem používajícím aktivní zavěšení kol PASM.
Interiér je oděn do světlé kůže Luxor a dále se vyznačuje nápisem 911 Club Coupe na opěrkách hlavy a obložení palubní desky, ve kterém bude dokonce gravírováno jméno majitele („personally built for...”, k vidění na jednom ze snímků). Podobný motiv, akorát bez jména prvního řidiče pak najdeme na vnitřních prazích dveří, akorát v podobě svítícího obložení z údajně nerezavějící ocele. Vnitřek vozu je pochopitelně specifický i bohatou výbavou, to by ale bylo na dlouhé vyprávění.
Spoustu z výše uvedeného (minimálně kompletní vnější provedení) si ale můžete u Porsche objednat i pro jakoukoli „běžnou” 911 z programu Individual, a tak by nešlo o nic až tak mimořádného. Vůz se ale naštěstí liší i svou technikou.
Pohání jej nadále plochý šestiválec o objemu 3,8 litru, díky novým hlavám válců, vačkám, upravenému sání s proměnnou délkou, přepracovanému výfukovému potrubí a pochopitelně i novému motormanagementu si vysloužil citelných 30 koní k dobru, které standardní výkon Carrery S posouvají až k velmi sympatickým 430 koním. Na dynamice se projeví zlepšením času zrychlení z 0 na 100 km/h na rovné 4 sekundy, Porsche navíc říká, že motor si vysloužil nový kryt z titanu a uhlíkových vláken, takže minimálně tím se budete moci kochat i jindy než za jízdy.
Má to ale jednu podstatnou podmínku. Vůz vznikne pouze ve 13 exemplářích, z nichž jeden zamíří rovnou do muzea Porsche. Zbylých 12 si budou moci pořídit jen členové Porsche Clubu, kteří se do 16. července automobilce přihlásí se závazným zájmem. Cena? Pro německý trh je to 169 968,89 Eur ve výchozím provedení, tedy něco kolem 4,3 milionu Kč. Žádná láce, ale také žádná „umělá” mimořádnost, tato verze je opravdu zvláštní.
Porsche 911 991 Club Coupe se od standardní Carrey S odlišuje vzhledem i technikou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 3 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva