Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 991 Carrera S: tovární výkon až 430 koní nyní pro každého
21.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Než dorazí Turbo nebo GT3, rozjede německá sportovní značka individualizaci 991 na několika frontách. Třeba silnější motor 3,8 nabídne všem.
Líbila se vám první speciální edice Porsche 911 991 nazvaná Club Coupe, která byla vybavená výkonnějším boxerem s 430 koňmi? Pak také jistě víte, že těch dvanáct dostupných kousků nebylo určeno běžným smrtelníkům, ale rozebrali si je členové Porsche Clubu. Ačkoli modifikace tohoto vozu nebyly postavené pouze na posíleném motoru, zvláštní model dost možná jeho majitelům trochu zhořkne. Automobilka totiž přichází s možností pořídit stejný výkonový paket pro obě karosářské varianty Carrery S.
Není důvod hloubat, nový individualizační program pro šestiválec o objemu 3,8 litru je naprosto identický s pohonnou jednotkou v Club Coupe. A to znamená nové hlavy válců s přepracovanými vačkovými hřídeli, jiné nasávání se šesticí samostatných klapek, dodatečný chladič, výfukové potrubí s menším protitlakem a elektronickou klapkou upravující decibely proudící ze specifických koncovek. A jako připomínka toho všeho kryt motoru připomínající barvou titan a doplněný skutečným karbonem.
Ve spojení se sedmistupňovou převodovkou PDK a paketem Sport+ bude takto vyladěná Carrera S schopna dosáhnout stovku za rovné čtyři sekundy, o jednu desetinu vteřiny dříve než standardní auto. Ve spojení se sedmistupňovou manuální převodovkou stoupne maximální rychlost z 304 na 306 km/h a u PDK z 302 na 308 km/h. Spotřeba by měla podle Porsche zůstat při normovaném testu na stejných hodnotách.
Kromě továrního tuningu motoru si u Porsche můžete poručit také jeden ze dvou nových optických exteriérových paketů - Sport Design a Aerokit Cup. První z nich je poněkud decentnější a obsahuje pevný zadní spoiler ve tvaru slavného kachního ocasu a zvětšené nasávání v přídi auta. Druhý nejlépe popíšou fotografie rudého kupé. Jinak se ale změnil tvar předního nárazníku a na zádi přibylo větší křídlo. Z nabídky můžete něco vybrat také pro kabinu. Třeba tmavší okna nebo ozdobné lišty vyrobené z karbonu či „kartáčovaného“ hliníku.
Kolik to všechno stojí, Porsche neprozradilo. Ke smůle majitelů speciálního tuctu aut Club Coupe jsme ale přesvědčení, že to bude o hodně menší částka, než těch 4,3 milionu korun, které dali za svou extra edici.
Výšší výkon není pouze výsledkem programování a docela zásadních úprav včetně výměny hlav válců, nasávání a výfuku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 3 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před hodinou - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 3 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 4 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.27. 09:32 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien