Porsche 911 991 Carrera 4 a 4S: nová čtyřkolka naporuhé oficiálně

(+ video) Nová generace Porsche 911 991 dostala podle očekávání pohon všech kol. To je výčet nejdůležitějších technických změn.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche 911 991 Carrera 4 a 4S: nová čtyřkolka naporuhé oficiálně

27.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Porsche 911 991 Carrera 4 a 4S: nová čtyřkolka naporuhé oficiálně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Nová generace Porsche 911 991 dostala podle očekávání pohon všech kol. To je výčet nejdůležitějších technických změn.

O víkendu jsme vám s několikadenním předstihem před oficiální premiérou představili první fotografie aktuálního Porsche 911 991 s pohonem všech kol ve verzi kupé i kabriolet a avizovali, že automobilka vypustí vše důležité právě dnes. Stalo se, takže plníme slíbené a nabízíme zbytek chybějících informací.

Už z úvodních záběrů jsme se shodli na tom, že novou Carreru 4 a Carreru 4S typové řady 991 rozpoznají v provozu pouze lidé s dobrým pozorovacím talentem a i ti pouze zezadu. Čtyřkolka má jako poznávací znamení červený spojovací pruh mezi zadními světly a pochopitelně nápisy, ačkoli ty můžou být na přání majitele odstraněny.

Už tradičně dostaly verze s pohonem všech kol širší záď, ale bez přímého srovnání se standardním modelem v podstatě nemáte šanci rozpoznat, že byl pravý i levý zadní blatník rozšířen o 22 milimetrů. Teoreticky tak můžou jako jistá nápověda posloužit zadní sériové pneumatiky, které jsou u vozů s pohonem všech kol o 10 mm širší.

Technika jednotlivých modelů se nemění, takže tady opět mám dvojici přímovstřikových motorů s protiběžnými písty typu boxer o objemu 3,4 a 3,8 litru a výkonu 350, respektive rovných 400 koní. Obě pohonné jednotky lze spárovat buď se sériově dodávaným sedmistupňovým manuálem anebo dvouspojkovým PDK o stejném počtu převodových stupňů.

K samotné technice přenosu výkonu na přední nápravu se Porsche nijak zevrubně nerozepisuje a pouze naznačuje, že vychází z ověřené techniky. Také proto máme za to, že zde opět pracuje elektronicky řízená vícelamelová spojka, jejíž úkolem je připojovat pohon předních kol pouze v případě nutnosti - tedy při akceleraci, prokluzu nebo pomáhat se zatáčením.

Tato technika zvyšuje hmotnost devětsetjedenáctky o 50 kg, Porsche se nicméně chlubí, že ve srovnání s 911 997 došlo ke snížení váhy jednotlivých modelů o 65 kg. Beztak jsou ale čtyřkolky ve srovnání s výchozími verzemi krapet pomalejší. Kupříkladu základní Carrera 2 s manuálem potřebuje při akceleraci na stovku 4,8 sekundy a jezdí 289 km/h, kdežto Carrera 4 zvládne to samé za 4,9 vteřiny a jede 285 km/h.

Hmotnostní handicap a ztráty v komplikovanější mechanice se daří stírat převodovce PDK, která dokáže roztáhnout 911 s motorem 3,8 l na 100 km/h za 4,3 sekundy bez ohledu na typ pohonu, ačkoli Carrera 4S PDK má trochu nižší maximálku (297 vs. 302 km/h). Podobně se to má také se spotřebou. Pokud nutně potřebujete ve svém Porsche 911 systém 4x4, počítejte se zvýšením průměrné spotřeby od 0,2 do 0,4 litru na sto kilometrů. Automobilka i zde ale tvrdí, že ji podařilo srazit apetit 991 oproti 997 o šestnáct procent.

Novinkou 911 s pohonem všech kol PTM (Porsche Traction Management) je indikátor na přístrojovém panelu, který řidiče informuje o aktuálním rozložení přenosu výkonu mezi nápravami, ale je toho více. Pro všechny devětsetjedenáctky je nyní za příplatek k dispozici adaptivní radarový tempomat ACC spojený se systémem Porsche Active Safe (PAS) pomáhající zamezit kolizím, ačkoli tisková zpráva se nezmiňuje, jestli to znamená také schopnost automaticky brzdit před překážkami.

Světová premiéra Porsche 911 991 Carrera 4 a 4S proběhne podle očekávání na pařížském autosalonu, nicméně automobilka už nyní zveřejnila doporučené německé ceny. Za 911 Carrera Coupe 4 po vás budou prodejci chtít minimálně 97 557 Eur, což aktuálně dělá přibližně 2,44 milionu. V ČR bude však tato částka zcela jistě vyšší i vzhledem k odlišné výši DPH - základní Carrera 2 u nás stojí 2,42 milionu.

Kabriolet s výchozím motorem a 4x4 stojí 110 290 Eur (v přepočtu cca 2,76 milionu Kč), Carrera 4S 112 313 Eur (2,81 milionu Kč) a Carrera 4S Cabrio 125 046 Eur (3,13 milionu Kč). Skutečné české ceny by měly být zcela jistě známé ještě před představením čtyřkolek na autosalonu.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.


Porsche 911 991 Carrera 4 a 4S: nová čtyřkolka naporuhé oficiálně - 1 - Porsche 911 991 4 a 4S nove 01Porsche 911 991 Carrera 4 a 4S: nová čtyřkolka naporuhé oficiálně - 2 - Porsche 911 991 4 a 4S nove 02Porsche 911 991 Carrera 4 a 4S: nová čtyřkolka naporuhé oficiálně - 3 - Porsche 911 991 4 a 4S nove 03Porsche 911 991 Carrera 4 a 4S: nová čtyřkolka naporuhé oficiálně - 4 - Porsche 911 991 4 a 4S nove 04Porsche 911 991 Carrera 4 a 4S: nová čtyřkolka naporuhé oficiálně - 5 - Porsche 911 991 4 a 4S nove 05Porsche 911 991 Carrera 4 a 4S: nová čtyřkolka naporuhé oficiálně - 6 - Porsche 911 991 4 a 4S nove 06Porsche 911 991 Carrera 4 a 4S: nová čtyřkolka naporuhé oficiálně - 7 - Porsche 911 991 4 a 4S nove 07Porsche 911 991 Carrera 4 a 4S: nová čtyřkolka naporuhé oficiálně - 8 - Porsche 911 991 4 a 4S nove 08Porsche 911 991 Carrera 4 a 4S: nová čtyřkolka naporuhé oficiálně - 9 - Porsche 911 991 4 a 4S nove 09Porsche 911 991 Carrera 4 a 4S: nová čtyřkolka naporuhé oficiálně - 10 - Porsche 911 991 4 a 4S nove 10Porsche 911 991 Carrera 4 a 4S: nová čtyřkolka naporuhé oficiálně - 11 - Porsche 911 991 4 a 4S nove 11Porsche 911 991 Carrera 4 a 4S: nová čtyřkolka naporuhé oficiálně - 12 - Porsche 911 991 4 a 4S nove 12Porsche 911 991 Carrera 4 a 4S: nová čtyřkolka naporuhé oficiálně - 13 - Porsche 911 991 4 a 4S nove 13Porsche 911 991 Carrera 4 a 4S: nová čtyřkolka naporuhé oficiálně - 14 - Porsche 911 991 4 a 4S nove 14Porsche 911 991 Carrera 4 a 4S: nová čtyřkolka naporuhé oficiálně - 15 - Porsche 911 991 4 a 4S nove 15Porsche 911 991 Carrera 4 a 4S: nová čtyřkolka naporuhé oficiálně - 16 - Porsche 911 991 4 a 4S nove 16Porsche 911 991 Carrera 4 a 4S: nová čtyřkolka naporuhé oficiálně - 17 - Porsch 911 Carrera 4 oficialni 01Porsche 911 991 Carrera 4 a 4S: nová čtyřkolka naporuhé oficiálně - 18 - Porsch 911 Carrera 4 oficialni 02Porsche 911 991 Carrera 4 a 4S: nová čtyřkolka naporuhé oficiálně - 19 - Porsch 911 Carrera 4 oficialni 03Porsche 911 991 Carrera 4 a 4S: nová čtyřkolka naporuhé oficiálně - 20 - Porsch 911 Carrera 4 oficialni 05Porsche 911 991 Carrera 4 a 4S: nová čtyřkolka naporuhé oficiálně - 21 - Porsch 911 Carrera 4 oficialni 06Porsche 911 991 Carrera 4 a 4S: nová čtyřkolka naporuhé oficiálně - 22 - Porsch 911 Carrera 4 oficialni 07Porsche 911 991 Carrera 4 a 4S: nová čtyřkolka naporuhé oficiálně - 23 - Porsch 911 Carrera 4 oficialni 08Porsche 911 991 Carrera 4 a 4S: nová čtyřkolka naporuhé oficiálně - 24 - Porsch 911 Carrera 4 oficialni 09Porsche 911 991 Carrera 4 a 4S: nová čtyřkolka naporuhé oficiálně - 25 - Porsch 911 Carrera 4 oficialni 11
Pro jistotu připomínáme, že je nový vůz ve srovnání se standardním modelem širší o 44 mm

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.