Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 991 Cabriolet odhaleno, sází na karbon-hořčíkovou střechu
22.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Pár měsíců po odhalení nové 911 představuje Porsche druhou karosářskou verzi - kabriolet s pozoruhodnou konstrukcí střechy.
Porsche už tradičně prezentuje nejdříve základní motorizace Carrera a Carrera S také ve verzích se skládací střechou. A to znamená, že stejně jako v případě kupé máte na výběr mezi objemem 3,4 nebo 3,8 litru a výkonem 350 nebo 400 koní. Identické možnosti máte také při volbě sedmistupňového manuálu či sedmistupňové dvouspojkové převodovky a nebudou chybět ani pakety Sport+.
Jen pro ilustraci by vás mohlo zajímat, že základní verze kabrioletu akceleruje na stovku za 5,0 sekundy, zvládne 286 km/h a automobilka uvádí průměrnou spotřebu 9,2 litru/100 km. Na opačném konci stojí verze S s PDK a Sport+, která zrychlí na 100 km/h za 4,3 s, jezdí rychlostí 299 km/h (o dva kilometry v hodině pomaleji než manuálem) a navíc může Porsche díky současným normám měření spotřeby uvádět hodnotu jen 8,9 l/100 km.
Kabriolet zpravidla nebývá o zběsilém závodu proti stopkám na okruhu, takže bychom se mohli podívat, co je zvláštního v konstrukci sklápěcí střechy. Tak především jsou to materiály. Pokud je karoserie vozu podobně jako u kupé sestavena z hliníkových a ocelových dílů, „odkládací“ vršek je ještě větší exotika. Rám střechy - schopné ukrýt se v zádi za pouhých 11 sekund a to i při jízdě rychlostí až 60 km/h - je vyrobený z hořčíku. V přední a zadní části jsou pak čalouněné karbonové díly, které střechu jednak odlehčují a zároveň ji pomáhají udržet napnutou v přesně definovaném tvaru. Nejde ovšem pouze o estetiku, ačkoli Porsche tvrdí, že to pomáhá udržet siluetu téměř k nerozeznání od uzavřené 991, ale pomáhá to také stabilizovat konstrukci při jízdách vysokými rychlostmi.
Dalším zajímavým prvkem je zadní skleněné okno. Tedy ne sklo samotné, ale spíše jeho „montáž“. V tomto případě je totiž na své místo vlepováno. Vývojový proces zahrnoval rovněž novou technologii, kterou si Porsche nechalo patentovat a má v plánu uplatnit ji také při výrobě třetí generace Boxsteru. Posledním, ale neméně interesantním prvkem je automaticky ovládaný větrný deflektor. Svým tvarem (alespoň podle kratičkého okamžiku na prvním videu) poněkud připomíná zadní část střechy u původní 911 Targa, ale další fotografie možná ukážou něco jiného.
Ačkoli tu máme čerstvou novinku, Porsche již má k dispozici i doporučené základní ceny. Základní 911 Carrera Cabriolet vychází na 100 532 eur (cca 2 574 000 Kč) a Carrera S Cabriolet bude stát 114 931 eur (přibližně 2 942 000 Kč). Srovnání s českým ceníkem předchůdce ukazuje, že novinka vychází ještě o něco levněji, ale neděláme si iluze, že by toto „nedopatření“ české zastoupení „nenapravilo“.














Základ střechy tvoří hořčíková kostra s karbonovými panely v přední a zadní části, které napínají plátno a dávají mu ten správný tvar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 10 hodinamiPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
dnesNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nejnovější články
Ostré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
před 6 hodinamiRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
před 8 hodinamiToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
před 9 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 10 hodinamiVW propustí víc lidí, než se zdá. Ze softwarové divize jich vyhodí dalších 1 600, funguje ale jako samostatná firma
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva