Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 50th anniversary: výroční Carrera S dostala karoserii čtyřkolky
4.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Značka ze Zuffenhausenu slaví 50. výročí svého nejznámějšího modelu. Ten dostal rozšířenou karoserii, více výbavy i kola v původním designu Fuchs.
O tom, nakolik je pro sportovní automobilky letošní rok významný, se nezmiňujeme poprvé. A dá se počítat s tím, že rozhodně ne naposledy, neboť kulatiny slaví Aston Martin, Lamborghini, Caterham i takové Porsche 911. Již šestý měsíc v řadě tak informujeme o příchodu toho či onoho speciálního modelu nebo limitované edice a nejinak tomu bude i dnes. Na světlo světa se totiž dostaly první informace a fotky speciální Carrery S, která pět křížků na krku hodlá oslavit společně s 1 963 fanoušky. Právě v tolika kusech totiž omezená série vznikne, přičemž daný počet pochopitelně odkazuje na rok, kdy se legendární kupé ze Zuffenhausenu poprvé objevilo.
Překvapit by v těchto souvislostech nemělo ani místo premiéry limitované edice. Debutovat totiž bude na autosalonu ve Frankfurtu stejně jako originál. Jen s tím rozdílem, že nyní již budete moci všude odezírat číslice 911, zatímco v roce 1963 přišlo Porsche s typem 901. Ten musel být později kvůli rozporu s Peugeotem změněn, o tom ale dnes řeč rozhodně nebude. Místo popisu historie modelu se totiž hodláme věnovat spíše moderně, která se minulosti pouze klaní.
Tím nejzásadnějším rozdílem proti standardu je kombinace pohonu zadních kol a rozšířené karoserie, která je běžně určena jen čtyřkolkám. Rozšířen proto musel být i rozchod kol, stejně se přemapování dočkal systém PASM. Obě nápravy navíc zakončují 20palcové ráfky, jejichž design staví na originálních kolech Fuchs (ta ale byla jen 15palcová). Tím ovšem ryzí unikáty víceméně končí a začíná jen specifikování konkrétní výbavy z programu Porsche Exclusive.
Zvenčí se tato proměna projevuje větším množstvím chromu na předním nárazníku, přičemž čelní světla se pyšní adaptivní technikou a přisvětlováním zatáček. Volit přitom můžete ze dvou barev (granitově šedá a zobrazená slonovinově šedá), což je také případ koženého čalounění v interiéru. Šedému nebo černému odstínu přitom pokaždé dělají společnost látkové středy sedadel, jejichž vzor „Pepita“ odkazuje na originál.
Zvláštní je dokonce i přístrojový štít, jehož veškeré číslice jsou tak jako u původního Porsche v zelené barvě. Kontrastním prvkem jsou pak nápisy „911“ a „50“, které kromě budíků najdete také na opěrkách sedadel, středovém tunelu, ozdobných lištách bočních prahů a také na zádi. Celé puzzle pak zakončují sportovní sedadla, multimediální a navigační systém nebo samosvorný diferenciál s vektorováním točivého momentu.
Do prodeje výroční Porsche 911 Carrera S, které po stránce mechanické nadále používá 3,8litrový plochý šestiválec o výkonu 400 koní, vstoupí 23. září letošního roku. V sousedním Německu se přitom bude prodávat za 121 119 Eur (cca 3 150 000 Kč) včetně daně, v ČR ale můžeme tipnout finální částku o něco málo vyšší kvůli „bezpečnému kursu” i vyšší DPH.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.
Porsche 911 „50th anniversary“ se pyšní rozšířenou karoserií, 20palcovými koly s designem a la Fuchs a bohatou základní výbavou, do které spadají i kůží a látkou čalouněná sportovní sedadla
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Prodeje klíčového elektrického Fordu v říjnu padly na polovinu, všechny jeho elektromobily mají podíl už jen 3,2 procenta
před 2 hodinami - Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
včera - Kia brání bizarní vzhled své poslední novinky. „Tasmánský čert” prý jako náklaďáky z SSSR vypadá schválně
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.05. 08:46 - Vrooom
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 08:03 - honziss
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 07:56 - řidičBOB
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.04. 21:32 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:26 - řidičBOB
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha
- Onboard videa 11.04. 08:44 - Truck Daškam
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.