Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 2016: turbo-facelift je venku, S udělá Ring za 7:34
7.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Sportovní ikona dostala lehce modifikovaný vzhled a nový přeplňovaný třílitr. Ten produkuje 370 či 420 koní, změn je ale více.
O letošním faceliftu Porsche 911 již bylo sepsáno takové množství článků, že by to pomalu vydalo na malou knihu. Zvenčí přitom de facto není o čem mluvit, neboť tu máme pouze nové nárazníky, jejichž tvary a především modifikace nebo přidání ventilačních otvorů souvisí se změnami pod kapotou. Mimo to dorazily nové světlomety, přepracovaný design litých kol, jiné kliky dveří a odlišné víko motorového prostoru, kde lamely jsou usazeny ve vertikálním směru namísto horizontálního.
Ani interiér neprošel zásadním překopáním, přičemž automobilka prozatím nepustila do světa jediný obrázek. Tedy až na snímek nového multimediálního systému PCM (Porsche Communication Management), jehož součástí je sedmipalcový displej, který by měl umět reagovat na pohyby vícero prsty. Systém je navíc kompatibilní s technologií Apple CarPlay, zatímco navigace podává informace v reálném čase a počítá s integrací Google Earth a Google Streetview.
Vyjma toho lze v případě zaškrtnutí příplatkového paketu Sport Chrono Package počítat se zrevidovaným volantem, jehož součástí je již dopředu propagovaný volič jízdních režimů. Ten počítá se čtyřmi módy Normal, Sport, Sport Plus a Individual, jimž uzpůsobuje zejména odezvu nového motoru. V tom ho jen podporuje tlačítko Sport Response Button, které u modelů s převodovkou PDK přednastaví hnací ústrojí na „spontánnější odezvu“ po dobu 20 sekund.
Po stránce bezpečnostní lze počítat s novým příplatkovým adaptivním tempomatem, který u vozu osazených automatem počítá s funkcí „plachtění“, kdy dochází k úspoře paliva. V doplňkové výbavě najdeme také asistent, jež řidiče varuje při přejezdu z jednoho pruhu do druhého před ostatními auty ve slepých úhlech. Sáhnout lze také po systému nastavení rychlosti, který při jejím překročení automaticky začne brzdit, standardem je brzdný systém snažící se zabránit kolizi.
Tím ale máme veškerou „omáčku“ vyčerpanou, přikročit tak můžeme k „hlavnímu jídlu“. Jak jsme již naznačili výše, Porsche 911 se dočkalo především nové pohonné jednotky. Tou je třílitrový šestiválec, který dostal dvojité přeplňovaní. Díky tomu základní Carrera dává k dobru 370 koní a 450 Nm, zatímco u výkonnější verze Carrera S lze počítat s 420 koňmi a 500 Nm. V obou případech lze tedy počítat s nárůstem dvaceti koní a šedesáti Newtonmetrů vůči předchůdci.
S daným navýšením výkonu došlo ke zlepšení jízdní dynamiky, pročež méně výkonná verze zvládne v kombinaci s převodovkou PDK zrychlit na stovku za 4,2 sekundy. Porsche 911 Carrera S pak stejnou disciplínu absolvuje již za 3,9 sekundy a maximálně se rozjede na 308 km/h. Oproti verzi před faceliftem je pak papírově o litr paliva úspornější, neboť dle evropských norem si v průměru řekne o 7,7 l/100 km.
S těmito hodnotami se novinka ze Zuffenhausenu dostává těsně na dostřel konkurečního Mercedesu-AMG GT. Otázkou pak je, jak by dané srovnání obou vozů dopadlo na Severní smyčce. Čas třícípé hvězdy totiž aktuálně neznáme, přeplňovaná Devětsetjedenáctka by však necelých 21 kilometrů měla obkroužit za pouhých 7 minut a 34 sekund, tedy o více než šest sekund rychleji než dosavadní provedení.
Bližší podrobnosti se zřejmě dozvíme ve Frankfurtu, pročež aktuálně již jen dodáme, že standardem bude podvozek PASM (Porsche Active Suspension Management) a nové tlumiče, zatímco řiditelná zadní náprava je za příplatek. Prodej v Německu odstartuje 12. prosince, ceny přitom startují na sumě 96 605 Eur (cca 2 611 000 Kč).
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.
Facelift Porsche 911 rozhodně není překvapivý, veškeré dříve neoficiálně odhalené vizuální i mechanické změny se vyplnily do puntíku
Do interiéru jsme zatím mohli nahlédnout jen napůl oficiálně, žádné zemětřesení zde ale facelift nepřinesl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 5 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před hodinou - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 2 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 4 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 5 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva