Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 2016: facelift přinese čtveřici jízdních režimů, i kvůli spotřebě
5.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Porsche tápalo nad řešením, které by inovované 911 zajistilo provozní efektivitu i řidičskou přívětivost. Proto je v ní nové tlačítko Sports Response Button.
O faceliftu Porsche 911 již bylo sepsáno tolik článků, že oficiální odhalení na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu bude pomalu jen formalitou. Víme totiž, že po stránce designové se nové provedení od toho stávajícího příliš lišit nebude. Očekávat můžeme pouze odlišný přední a zadní nárazník, mimo to se pak změní i kapota motoru. Ta přitom do vínku dostane vertikální lamely namísto horizontálních, což je dáno změnou pohonné jednotky.
Jak již dobře víte, německou legendu čeká rošáda, kdy atmosférický agregát nahradí přeplňovaný. Počítat bychom měli s třílitrovým objemem, přičemž šest válců s protiběžnými písty doplní dvě turba. Taková změna má daleko k jednoduché, zvláště když nahrazujete motor, za kterým stojí dekády vývoje a postupných vylepšení. A je vyhlášen svými bryskními reakcemi a jemným charakterem. Něco takového turbo nemůže napodobit.
Pro automobilku ale není problém jen to, turboverzi 911 už vyrábí, jako jednu ze špiček nabídky. Nemůže si tedy dovolit, aby Carrera resp. Carrera S působily prakticky stejným dojmem jako Turbo, auto prostě museli udělat jinak. Inženýři proto zvažovali přemístit mezichladiče stlačeného vzduchu přímo k motoru, na jeho kryt, místo tradičního místa v zadních blatnících. To však zkomplikovalo sání a znamenalo problém pro efektivitu pohonné jednotky. Proto značka ze Zuffenhausenu přišla s ovládáním Sports Response Button (SRB) na volantu, díky kterému je možné pozměnit jízdní režim vozu a dovolit motoru chovat se jak úsporně, tak řidičsky přívětivě.
K mání jsou čtyři módy - 0, S, SI a I. Jak asi očekáváte, SI je nejdynamičtějším režimem určeným pro jízdu na okruhu. Standardní „esko“ by mělo vyhovovat rychlé jízdě po okreskách či maximálnímu tempu na dálnicích, zatímco nula značí standardní nastavení. Poslední úroveň počítá s individuálním režimem, kdy si každý může upravit odezvu na plynový pedál podle svého - jakým způsobem to přesně bude, netušíme.
Výsledkem všech těchto modifikací by měla být minimalizace prodlev turba v režimu S, v „nulovém“ režimu by pak vůz měl být vykázat nejvýše 7,5litrovou normovanou spotřebu paliva. Realita ale bude dozajista záviset na vaší pravé noze. Ta přitom může ovládat 370 koní u standardní verze nebo 420 v případě modelu Carrera S. Mimo to pak bude možné sáhnout ještě po továrním Powerkitu, který výkon vyžene až na 450 koní.
S tímto výkonem, doplňkovým paketem Sports Chrono a sedmistupňovou automatickou převodovkou by pro přeplňovaný model nemělo být problémem zrychlení z klidu na stovku pod čtyři sekundy. Maximálně by se pak Porsche 911 mělo rozjet na více než 300 km/h, konkrétní data ale značka oznámí až ve Frankfurtu nebo těsně před ním.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.






Nové Porsche 911 se pochlubí přeplňovaným motorem a také čtveřicí jízdních režimů, díky čemuž spotřeba má klesnout na 7,5 l/100 km
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 3 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Dokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před hodinouŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 3 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 4 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 6 hodinamiDosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 10:02 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins