Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 2016: facelift odhalil technické detaily, spotřebu sníží až o 2 litry
24.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Lehké vizuální změny doplní příchod přeplňovaného třílitrového šestiválce. Zlepší se dynamika, papírová spotřeba má poklesnout na 7,5 l/100 km.
Facelift Porsche 911 je jednou z nejsledovanějších záležitostí posledních měsíců. Není divu, přeci jen se jedná o kultovní model a stále ještě nastavenou laťku pro mnoho konkurenčních sportovních vozů. Je však otázkou, zda tomu bude i nadále. Po přechodu na elektrický posilovač řízení se totiž značka ze Zuffenhausenu sama chystá zatlouci další hřebíček do rakve své nedotknutelnosti. Nově totiž pod kapotami základních modelů již nenajdeme atmosférické pohonné jednotky.
Než se ovšem k novým agregátům dostaneme, jen zmíníme, že zvenčí bude facelift vskutku nevýrazný. Dorazí pouze přeprofilovaný čelní i zadní nárazník, pozměněna bude grafika světlometů a mřížka na víku motorového prostoru dostane vertikální lamely namísto horizontálních. Mimo to se koncovky výfuku přesunou blíže ke středu vozidla, zatímco uvnitř bude možné hledat nový volant a multimediální systém. Vše ostatní je však již záležitostí skryté mechaniky.
Pod kapotou základních modelů Carrera a Carrera S bychom od podzimu letošního roku měli již hledat pouze přeplňované motory. Šest válců sice zůstane, objem však poklesne pouze na tři litry. Navzdory tomuto downsizingu má ovšem dorazit o 20 koní vyšší výkon. U méně potentního provedení lze tedy očekávat 370 koní, u silnější varianty pak 420. Navíc Carrera S by měla být časem k dispozici s továrním kitem, který výkon zvedne až na 450 koní.
Mimo nárůstu sil bychom ovšem měli očekávat především výraznou změnu charakteru, která je dána hlavně vyšším točivým momentem dostupným od nízkých otáček. Podle informací by Carrera S měla nabídnout nějakých 500 Nm, které budou k mání již od 1 700 ot./min. Výkonová špička by pro změnu měla vrcholit někde mezi 6 500 a 6 600 otáčkami, tedy o poznání níže než nyní, kdy 400 koní přichází ke slovu v 7 400 ot./min.
Navzdory nižšímu objemu se ovšem příchod turbodmychadel má projevit negativně na zvýšení hmotnosti o nějakých 30 kilogramů. I přesto má ovšem Porsche 911 doznat zrychlení při sprintech na stovku. Základní verze osazená sedmistupňovou převodovkou PDK by danou disciplínu měla zvládat za 4,3 sekundy, výkonnější Carrera S pak za rovné 4 s. Manuál bude o dvě desetiny pomalejší, paket Sports Chrono pro změnu dvě desetiny ubere.
V případě nejvyšší rychlosti se již takové změny neočekávají, neboť méně výkonná Carrera dosáhne maximálního tempa 289 km/h, vrcholné provedení bude o patnáct kilometrů v hodině rychlejší. Výraznou měrou ovšem má dojít k papírovému vylepšení spotřeby, kdy obě varianty si v průměru řeknou o 7,5 l/100 km. Tedy až o dva litry paliva na sto kilometrů méně - že realita bude při adekvátní jízdě docela jiná, snad už nemusíme opakovat
Více ukážou první testy, momentálně už jen dodáme, že Carrera S dostane v rámci zmiňovaného paketu Sports Chrono Plus také samosvorný diferenciál a zadní nápravu převzatou z modelu Turbo. Její součástí je přitom i částečné řízení kol, kdy při rychlostech nad 50 km/h dochází k jejich natočení o tři stupně.
Dále lze počítat s hydraulikou přední nápravy, která může světlou výšku navýšit až o 50 milimetrů a uchránit tak podvozek kupříkladu před příčnými prahy. V režimu Sport Plus naopak dochází k utužení tlumičů a snížení světlé výšky o 20 mm. Dorazit mají i karbonové kotouče se systémem multikolizní brzdy či aktivní klapky v předním nárazníku, které přeplňovanou jednotku zásobují při vyšším tempu čerstvým vzduchem. Více se dozvíme v následujících týdnech.
Facelift Porsche 911 byl zachycen již takřka bez maskování
Kromě špionážních fotografů se pochlapila i samotná značka, která dala k dispozici záběry z testů v Jižní Africe
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 11 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Stylové SUV-kupé Renaultu dnes jako ojeté koupíte už za 350 tisíc. Spolehlivostí neohromí, ale vypadá šik
26.11.2024 - Nové fotky mýty opředené sbírky tisíců superaut sultána Bruneje dosvědčují, že je přesně tak šílená, jak se traduje
27.11.2024 - Mercedes jde ve stopách VW a oznámil tvrdé škrty. Chce ušetřit desítky miliard ročně, nevylučuje ani zavírání továren
27.11.2024 - Porsche potvrdilo návrat ke spalovacím motorům i u chystaných elektrických aut. Otázkou už je jen, kdo dostane černého Petra
27.11.2024 - Nissan má na záchranu maximálně rok a pár měsíců, říká manažer firmy, v automobilovém byznysu se věci kazí rychle
27.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch