Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 2016: facelift odhalil technické detaily, spotřebu sníží až o 2 litry
24.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Lehké vizuální změny doplní příchod přeplňovaného třílitrového šestiválce. Zlepší se dynamika, papírová spotřeba má poklesnout na 7,5 l/100 km.
Facelift Porsche 911 je jednou z nejsledovanějších záležitostí posledních měsíců. Není divu, přeci jen se jedná o kultovní model a stále ještě nastavenou laťku pro mnoho konkurenčních sportovních vozů. Je však otázkou, zda tomu bude i nadále. Po přechodu na elektrický posilovač řízení se totiž značka ze Zuffenhausenu sama chystá zatlouci další hřebíček do rakve své nedotknutelnosti. Nově totiž pod kapotami základních modelů již nenajdeme atmosférické pohonné jednotky.
Než se ovšem k novým agregátům dostaneme, jen zmíníme, že zvenčí bude facelift vskutku nevýrazný. Dorazí pouze přeprofilovaný čelní i zadní nárazník, pozměněna bude grafika světlometů a mřížka na víku motorového prostoru dostane vertikální lamely namísto horizontálních. Mimo to se koncovky výfuku přesunou blíže ke středu vozidla, zatímco uvnitř bude možné hledat nový volant a multimediální systém. Vše ostatní je však již záležitostí skryté mechaniky.
Pod kapotou základních modelů Carrera a Carrera S bychom od podzimu letošního roku měli již hledat pouze přeplňované motory. Šest válců sice zůstane, objem však poklesne pouze na tři litry. Navzdory tomuto downsizingu má ovšem dorazit o 20 koní vyšší výkon. U méně potentního provedení lze tedy očekávat 370 koní, u silnější varianty pak 420. Navíc Carrera S by měla být časem k dispozici s továrním kitem, který výkon zvedne až na 450 koní.
Mimo nárůstu sil bychom ovšem měli očekávat především výraznou změnu charakteru, která je dána hlavně vyšším točivým momentem dostupným od nízkých otáček. Podle informací by Carrera S měla nabídnout nějakých 500 Nm, které budou k mání již od 1 700 ot./min. Výkonová špička by pro změnu měla vrcholit někde mezi 6 500 a 6 600 otáčkami, tedy o poznání níže než nyní, kdy 400 koní přichází ke slovu v 7 400 ot./min.
Navzdory nižšímu objemu se ovšem příchod turbodmychadel má projevit negativně na zvýšení hmotnosti o nějakých 30 kilogramů. I přesto má ovšem Porsche 911 doznat zrychlení při sprintech na stovku. Základní verze osazená sedmistupňovou převodovkou PDK by danou disciplínu měla zvládat za 4,3 sekundy, výkonnější Carrera S pak za rovné 4 s. Manuál bude o dvě desetiny pomalejší, paket Sports Chrono pro změnu dvě desetiny ubere.
V případě nejvyšší rychlosti se již takové změny neočekávají, neboť méně výkonná Carrera dosáhne maximálního tempa 289 km/h, vrcholné provedení bude o patnáct kilometrů v hodině rychlejší. Výraznou měrou ovšem má dojít k papírovému vylepšení spotřeby, kdy obě varianty si v průměru řeknou o 7,5 l/100 km. Tedy až o dva litry paliva na sto kilometrů méně - že realita bude při adekvátní jízdě docela jiná, snad už nemusíme opakovat
Více ukážou první testy, momentálně už jen dodáme, že Carrera S dostane v rámci zmiňovaného paketu Sports Chrono Plus také samosvorný diferenciál a zadní nápravu převzatou z modelu Turbo. Její součástí je přitom i částečné řízení kol, kdy při rychlostech nad 50 km/h dochází k jejich natočení o tři stupně.
Dále lze počítat s hydraulikou přední nápravy, která může světlou výšku navýšit až o 50 milimetrů a uchránit tak podvozek kupříkladu před příčnými prahy. V režimu Sport Plus naopak dochází k utužení tlumičů a snížení světlé výšky o 20 mm. Dorazit mají i karbonové kotouče se systémem multikolizní brzdy či aktivní klapky v předním nárazníku, které přeplňovanou jednotku zásobují při vyšším tempu čerstvým vzduchem. Více se dozvíme v následujících týdnech.
Facelift Porsche 911 byl zachycen již takřka bez maskování
Kromě špionážních fotografů se pochlapila i samotná značka, která dala k dispozici záběry z testů v Jižní Africe
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejčtenější články
- Nová Škoda Elroq postrádá jakoukoli invenci. Je to špatný typ auta, které je ve špatný čas na špatném místě
2.10.2024 - Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Majitelům nových Maserati za jízdy dochází benzín, i když palivoměr ukazuje, že „šťávy” mají dost
2.10.2024 - „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024 - Jeep žádá majitele téměř 200 tisíc dobíjecích aut, aby je nenabíjeli a neparkovali uvnitř, 13 už jich shořelo
2.10.2024
Živá témata na fóru
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB