Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayenne 3,0 V6 TDI: zlý sen skutečností
22.11.2008 | David Siegl | Přidat příspěvek
Šílené se stalo skutečností. Pod kapotou vozu značky Porsche se poprvé objevil naftový agregát. A byť se jedná o model Cayenne, zarytí příznivci značky budou tento krok považovat za další krutou ránu pro její image.
Automobilka Porsche oficiálně potvrdila to, o čem jsme spekulovali už dávno. Cayenne se vznětovým agregátem je připraven vyrazit na silnici. Krok automobilky je ospravedlňován jako reakce na stále přísnější normy o „znečišťování” ovzduší neškodným CO2, které v posledních letech zachvátily Evropu i většinu vyspělého zbytku světa. Dost možná jde ale o pouhý alibismus, Porsche touží po stále širším spektru zákazníků a před těmi současnými, kteří diesely vesměs neakceptují, se potřebuje nějak „očistit”...
Ani při delším pohledu na exteriér vozu nenajdeme žádný jasný znak, podle kterého by se dalo poznat že se jedna o naftový Cayenne. To zjistíte, až když se mu podíváte pod kapotu, kde po chvilkovém hledání objevíte označení 3,0 V6 Turbo Diesel Injection. Jak z označení patrné motor má objem 3,0 l a nejvyšší výkon činí 240 koní (176 kW). Maximum točivého momentu je 550 N.m a udávaná spotřeba je 9,3 l na 100 km, při limitní hodnotě CO2 244 g/km. Motor má původ u Audi, dřívější spekulace o vývoji vlastního dieselu se nepotvrdily a byl by to v dnešní době docela nesmysl. Tak jako tak, první dieselové Porsche je na světě a německá automobilka očekává velký zájem v celosvětovém měřítku. Potvrdí-li se to, druhé Porsche D na sebe nenechá dlouho čekat.
Prodeje začnou v únoru příštího roku a to za cenu cca 1 500 000 Kč.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 6 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 7 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 9 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 10 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch