Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ponořte se do tajů Koenigseggu Regera, má akumulátory jako Formule 1
4.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Regera se ukázal v Ženevě v produkční specifikaci, ve které je oproti prototypu jinak 3 000 věcí. A víme více i o dalších záměrech automobilky.
Na ženevském autosalonu samozřejmě nechybí ani značka Koenigsegg, která tam také ukazuje svůj nový model, nazvaný Regera. Detailní představení tohoto stroje proběhlo už před rokem také v Ženevě, ale letos máme možnost poprvé spatřit Regeru „v produkční specifikaci, číslo nula”, jak říká Christian von Koenigsegg v rozhovoru pro Tima Burtona možná více známého pod přezdívkou Shmee150.
Je to v podstatě předváděcí stroj, který je ve spoustě věcí odlišný od bleděmodrého prototypu, ve kterém se Shmee150 svezl ve Švédsku. Vznikl v dílně Koenigseggu, kde se staví prototypy, ale byl vyroben podle produkčních specifikací a budou v něm jezdit jak technici, tak i novináři nebo potenciální zákazníci.
Dostal úchvatný červený lak Candy Apple, ve kterém se člověk skoro topí, jak komentuje von Koenigsegg. A vidíme i další změny v exteriéru - na pravé půlce auta jsou stříbrná kola, elegantnější oproti tmavým, která budou standardem. Karbonové kousky na levé půlce auta budou volitelnou výbavou.
V interiéru je nová středová konzole, na které je tvar loga Koenigseggu, kde se ovládají všechny otvíratelné části auta. Všechno je tu robotizované, jak už jsme měli možnost vidět, na žádnou část karoserie nemusíte sahat. Takže když chcete vystoupit, stačí zmáčknout tlačítko na středové konzoli. Když se chcete podívat k motoru, je tu jiné tlačítko, a pro přístup do zavazadelníku vpředu je další knoflík. V kabině se změnil také volant kvůli airbagu a jsou tu elektricky nastavitelná sedadla, která jsou o něco větší, aby se do nich vešli i rozměrnější zákazníci.
Na voze se změnilo celkem 3 000 věcí od onoho modrého prototypu z loňska. Vypadá to jako ohromné číslo, ale v podstatě se měnily jen detaily, koncept funguje skvěle, princip funkce zůstal nezměněn. Motorový prostor za zadní nápravou je odlišný pro sériovou výrobu a dost možná putoval do koše i nápad udělat třetí brzdové světlo z nápisu Koenigsegg na zádi. O tom se ve videu nehovoří, ale na červeném voze se tento nápis leskne, jako by byl z kovu.
Podstatná změna potkala také baterii hybridního systému. Ta v modrém prototypu se nedostala dál, v červeném voze na videu je úplně nová baterie s články stejné úrovně, jaké má Formule 1. Regera tak je jediným silničním autem na světě, které má tuhle technologii. Má to jednoznačné výhody - baterie má 4,5 kWh a umí ze sebe dostat 520 kW (707 PS) výkonu. A přitom váží „jen” 90 kg. Běžné dnešní elektroauto pro takový výkon potřebuje baterii vážící 600 kg, jak srovnává Christan von Koenigsegg.
Regera by měla být vyrobena v 80 exemplářích a první auto pro zákazníka se už údajně začalo vyrábět. A protože je první, co „jde ven”, veškeré kontroly budou extra důkladné. Mělo by být doručeno koncem třetího čtvrtletí letošního roku. Onu osmdesátku aut chce Koenigsegg vyrobit během pěti let a aktuálně jsou složeny zálohy na 37 kusů. Takže jestli máte zájem, Regeru si ještě je možné objednat.



-Produkční Regera je oproti konceptu odlišná více, než se zdá, má třeba výjimečný akumulátor
Naopak v případě Agery a One:1 vám Koenigsegg řekne ne. I když... Na Koenigsegg se už dříve obrátil zákazník z blízkého východu, který chtěl One:1, ale nebylo už žádné k mání - jak šest „sériových” kusů, tak i testovací prototyp byly prodány. Speciálně pro něj tedy vznikl vůz s názvem One of 1. Ten bude jen jeden a má některé detaily odlišné od všech ostatních Koenigseggů, zejména v aerodynamice na přídi i na zádi.
Tento zákazník chtěl u svého auta zachovat možnost sundat střechu, ale to u One:1 nejde, protože pod přední kapotou jsou kanály, které dávají 150 kg přítlaku. V případě One of 1 se tu dá střecha odejmout a část z onoho ztraceného přítlaku vynahrazuje větší přední lízátko, dvojice křidélek na nárazníku navíc a další aerodynamické úpravy.
Tohle auto bylo spouštěčem nápadu, jak udělat tečku za produkcí Agery. Verze RS byla vyprodána už dávno, ale stále byl zájem, takže vzniknou další dva zcela unikátní vozy. Budou mít unikátní bodykity, unikátní interiéry, unikátní všechno. A nebudou se jmenovat Agera; první je One of 1 a další dva se budou jmenovat jinak.
Jen na tomto autosalonu se prý objevilo deset dalších lidí, kteří projevili zájem o Ageru, ale všichni museli být odmítnuti, protože je nutno výrobu někde ukončit a u Agery to jsou právě tato speciální auta. Koenigsegg také není nafukovací a nemůže vyrábět všechno najednou. A v následujících letech bude vyrábět Regeru, Agera je minulostí.
Poslední Agera RS má barvu specifikovanou podle přání zákazníka - je to první žlutá Agera vůbec a v kombinaci s červenými detaily je to vážně působivé provedení. Na palubní desce je také podpis Christiana von Koenigsegga, o který zákazník speciálně poprosil. Jestli některé z těchto dvou aut má manuál, protože očividně nic není problém, nevíme, ale neočekávali bychom to.
O budoucnosti Koenigseggu se Christian von Koenigsegg rozhovořil také na dotaz Top Gearu, jestli je možné něco jako SUV. Technicky ano, podle von Koenigsegga. „Jistě, že bychom je mohli prodávat, ale já je nechci,” uvedl na adresu SUV. Co ale určitě přijde, je čtyřdveřový Koenigsegg. Možná ne jako příští představené auto, protože zájem o supersporty je ohromný, „ale strašně rád bych ho udělal,” říká von Koenigsegg.
Všechny fotografie Koenigseggu v produkční specifikaci
Model One of 1 vznikl na speciální přání zákazníka, který přišel pozdě s objednávkou One:1
Jediná žlutá Agera RS je zároveň poslední Agerou RS
Zdroje: Shmee150@Youtube, Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před hodinouUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. včera 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu včera 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 17.4.2025
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejčtenější články
Ani nové čínské řešení dobíjení elektromobilů se zdaleka nevyrovná tankování spalovacích aut, tady zas někdo neumí počítat
20.3.2025Bentley poznává krutě: Ani bohatí nechtějí kupovat horší auta za víc peněz, prodeje i zisky jsou fuč
20.3.2025Nadšenci za drobné koupili nezničitelný Mercedes s 872 tisíci km, 760 tisíc ujel jediný majitel. Jeho V6 dál šlape jako hodinky
20.3.2025Nová vlajková loď Škody předčasně ukázala svůj vzhled na ilustracích, takhle to žádná krasavice nebude
20.3.2025Obrat Alfy Romeo byl dokonán, oba její nejzajímavější modely se vrátí se spalovacími motory pod kapotami
20.3.2025
Živá témata na fóru
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 21:40 - řidičBOB
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB