Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ponořte se do tajů Koenigseggu Regera, má akumulátory jako Formule 1
4.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Regera se ukázal v Ženevě v produkční specifikaci, ve které je oproti prototypu jinak 3 000 věcí. A víme více i o dalších záměrech automobilky.
Na ženevském autosalonu samozřejmě nechybí ani značka Koenigsegg, která tam také ukazuje svůj nový model, nazvaný Regera. Detailní představení tohoto stroje proběhlo už před rokem také v Ženevě, ale letos máme možnost poprvé spatřit Regeru „v produkční specifikaci, číslo nula”, jak říká Christian von Koenigsegg v rozhovoru pro Tima Burtona možná více známého pod přezdívkou Shmee150.
Je to v podstatě předváděcí stroj, který je ve spoustě věcí odlišný od bleděmodrého prototypu, ve kterém se Shmee150 svezl ve Švédsku. Vznikl v dílně Koenigseggu, kde se staví prototypy, ale byl vyroben podle produkčních specifikací a budou v něm jezdit jak technici, tak i novináři nebo potenciální zákazníci.
Dostal úchvatný červený lak Candy Apple, ve kterém se člověk skoro topí, jak komentuje von Koenigsegg. A vidíme i další změny v exteriéru - na pravé půlce auta jsou stříbrná kola, elegantnější oproti tmavým, která budou standardem. Karbonové kousky na levé půlce auta budou volitelnou výbavou.
V interiéru je nová středová konzole, na které je tvar loga Koenigseggu, kde se ovládají všechny otvíratelné části auta. Všechno je tu robotizované, jak už jsme měli možnost vidět, na žádnou část karoserie nemusíte sahat. Takže když chcete vystoupit, stačí zmáčknout tlačítko na středové konzoli. Když se chcete podívat k motoru, je tu jiné tlačítko, a pro přístup do zavazadelníku vpředu je další knoflík. V kabině se změnil také volant kvůli airbagu a jsou tu elektricky nastavitelná sedadla, která jsou o něco větší, aby se do nich vešli i rozměrnější zákazníci.
Na voze se změnilo celkem 3 000 věcí od onoho modrého prototypu z loňska. Vypadá to jako ohromné číslo, ale v podstatě se měnily jen detaily, koncept funguje skvěle, princip funkce zůstal nezměněn. Motorový prostor za zadní nápravou je odlišný pro sériovou výrobu a dost možná putoval do koše i nápad udělat třetí brzdové světlo z nápisu Koenigsegg na zádi. O tom se ve videu nehovoří, ale na červeném voze se tento nápis leskne, jako by byl z kovu.
Podstatná změna potkala také baterii hybridního systému. Ta v modrém prototypu se nedostala dál, v červeném voze na videu je úplně nová baterie s články stejné úrovně, jaké má Formule 1. Regera tak je jediným silničním autem na světě, které má tuhle technologii. Má to jednoznačné výhody - baterie má 4,5 kWh a umí ze sebe dostat 520 kW (707 PS) výkonu. A přitom váží „jen” 90 kg. Běžné dnešní elektroauto pro takový výkon potřebuje baterii vážící 600 kg, jak srovnává Christan von Koenigsegg.
Regera by měla být vyrobena v 80 exemplářích a první auto pro zákazníka se už údajně začalo vyrábět. A protože je první, co „jde ven”, veškeré kontroly budou extra důkladné. Mělo by být doručeno koncem třetího čtvrtletí letošního roku. Onu osmdesátku aut chce Koenigsegg vyrobit během pěti let a aktuálně jsou složeny zálohy na 37 kusů. Takže jestli máte zájem, Regeru si ještě je možné objednat.
-Produkční Regera je oproti konceptu odlišná více, než se zdá, má třeba výjimečný akumulátor
Naopak v případě Agery a One:1 vám Koenigsegg řekne ne. I když... Na Koenigsegg se už dříve obrátil zákazník z blízkého východu, který chtěl One:1, ale nebylo už žádné k mání - jak šest „sériových” kusů, tak i testovací prototyp byly prodány. Speciálně pro něj tedy vznikl vůz s názvem One of 1. Ten bude jen jeden a má některé detaily odlišné od všech ostatních Koenigseggů, zejména v aerodynamice na přídi i na zádi.
Tento zákazník chtěl u svého auta zachovat možnost sundat střechu, ale to u One:1 nejde, protože pod přední kapotou jsou kanály, které dávají 150 kg přítlaku. V případě One of 1 se tu dá střecha odejmout a část z onoho ztraceného přítlaku vynahrazuje větší přední lízátko, dvojice křidélek na nárazníku navíc a další aerodynamické úpravy.
Tohle auto bylo spouštěčem nápadu, jak udělat tečku za produkcí Agery. Verze RS byla vyprodána už dávno, ale stále byl zájem, takže vzniknou další dva zcela unikátní vozy. Budou mít unikátní bodykity, unikátní interiéry, unikátní všechno. A nebudou se jmenovat Agera; první je One of 1 a další dva se budou jmenovat jinak.
Jen na tomto autosalonu se prý objevilo deset dalších lidí, kteří projevili zájem o Ageru, ale všichni museli být odmítnuti, protože je nutno výrobu někde ukončit a u Agery to jsou právě tato speciální auta. Koenigsegg také není nafukovací a nemůže vyrábět všechno najednou. A v následujících letech bude vyrábět Regeru, Agera je minulostí.
Poslední Agera RS má barvu specifikovanou podle přání zákazníka - je to první žlutá Agera vůbec a v kombinaci s červenými detaily je to vážně působivé provedení. Na palubní desce je také podpis Christiana von Koenigsegga, o který zákazník speciálně poprosil. Jestli některé z těchto dvou aut má manuál, protože očividně nic není problém, nevíme, ale neočekávali bychom to.
O budoucnosti Koenigseggu se Christian von Koenigsegg rozhovořil také na dotaz Top Gearu, jestli je možné něco jako SUV. Technicky ano, podle von Koenigsegga. „Jistě, že bychom je mohli prodávat, ale já je nechci,” uvedl na adresu SUV. Co ale určitě přijde, je čtyřdveřový Koenigsegg. Možná ne jako příští představené auto, protože zájem o supersporty je ohromný, „ale strašně rád bych ho udělal,” říká von Koenigsegg.
Všechny fotografie Koenigseggu v produkční specifikaci
Model One of 1 vznikl na speciální přání zákazníka, který přišel pozdě s objednávkou One:1
Jediná žlutá Agera RS je zároveň poslední Agerou RS
Zdroje: Shmee150@Youtube, Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva