Pokus BMW o Octavii pro náročnější končí fiaskem, z výroby mizí bez nástupce

BMW se opakovaně pokouší prosadit na poli praktičtějších aut, krom tradičních kombíků ale neuspívá. Po fiasku nových řad 2 AT a GT končí podobným způsobem i řada 3 GT.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Pokus BMW o Octavii pro náročnější končí fiaskem, z výroby mizí bez nástupce

3.1.2020 | Mirek Mazal

Pokus BMW o Octavii pro náročnější končí fiaskem, z výroby mizí bez nástupce

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

BMW se opakovaně pokouší prosadit na poli praktičtějších aut, krom tradičních kombíků ale neuspívá. Po fiasku nových řad 2 AT a GT končí podobným způsobem i řada 3 GT.

BMW zastavilo výrobu řady 3 ve verzi Gran Turismo bez úmyslu na ni navázat. Rozhodnutí o ukončení výroby padlo bez zveřejnění jakýchkoli informací o nástupci - žádný totiž není a nebude. Pětidveřový liftback byl definitivně odstraněn z ceníků pro rok 2020 a byť někteří dealeři značky hovoří o slušném zájmu zákazníků o GT, jeho vyřazení z nabídky hovoří za vše.

Řada 3 Gran Turismo debutovala v roce 2013 na ženevském autosalonu, už od našeho prvního testu ale bylo zřejmé, že tohle auto se příliš nepovedlo. Nemastné a neslané cosi mezi tradičním sedanem a podobně tradičním kombíkem působilo dojmem uspěchaného vývoje, který měl za následek nervózně se chovající záď. A s bezrámovými okny se auto mohlo oproti kombíku pochlubit leda vyšší hlučností v interiéru.

Ačkoli BMW vařilo podle oblíbeného receptu, neboť třeba velmi podobně koncipovaná Škoda Octavia je u zákazníků hitem i vedle kombíku, designově nepříliš atraktivní vůz zákazníky neoslovil. Automobilka oficiálně potvrdila letošní popravu a rozhodnutí skrývá za diplomatickou formulaci o „opatření na snižování nákladů“, je ale jasné, že pokud by tohle auto bylo úspěšné a firmě vydělávalo peníze, z výroby nezmizí.

Pokus Mnichova o jakousi Octavii pro náročnější tak končí fiaskem nikoli nepodobným dalším praktickým modelům značky. Tyto modely padají za oběť snahám o maximální úspory v době příchodu nových pravidel EU limitující průměrné emise CO2, které nedovolují BMW jakékoli ekonomické rozmary. Dalším tématem šetření by se měly stát kombinace pohonných jednotek v současné nabídce - o konci nejlepšího dieselu značky už jsme slyšeli, poslední na řadě bude jen stěží.


Pokus BMW o Octavii pro náročnější končí fiaskem, z výroby mizí bez nástupce - 1 - BMW 3 GT F34 konci bez nastupce 01Pokus BMW o Octavii pro náročnější končí fiaskem, z výroby mizí bez nástupce - 2 - BMW 3 GT F34 konci bez nastupce 02Pokus BMW o Octavii pro náročnější končí fiaskem, z výroby mizí bez nástupce - 3 - BMW 3 GT F34 konci bez nastupce 03Pokus BMW o Octavii pro náročnější končí fiaskem, z výroby mizí bez nástupce - 4 - BMW 3 GT F34 konci bez nastupce 04Pokus BMW o Octavii pro náročnější končí fiaskem, z výroby mizí bez nástupce - 5 - BMW 3 GT F34 konci bez nastupce 05Pokus BMW o Octavii pro náročnější končí fiaskem, z výroby mizí bez nástupce - 6 - BMW 3 GT F34 konci bez nastupce 06Pokus BMW o Octavii pro náročnější končí fiaskem, z výroby mizí bez nástupce - 7 - BMW 3 GT F34 konci bez nastupce 07Pokus BMW o Octavii pro náročnější končí fiaskem, z výroby mizí bez nástupce - 8 - BMW 3 GT F34 konci bez nastupce 08
Pár fotek BMW 3 GT F34 na rozloučenou. Chybět bude málokomu, nám se od počátku zdálo poněkud nedoladěné

Zdroj: Autocar

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.