Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podoba nejlevnějšího SUV Škody unikla na internet ještě před premiérou
25.2.2019 | Petr Prokopec
Na podobné úniky nejsme z českých luhů a hájů příliš zvyklí, tentokrát k němu ale došlo. Zřejmě někdo z tiskárny vynesl podobu Škody Kamiq pro Evropu na veřejnost ještě před jejím odhalením.
Je běžnou praxí, že automobilky s médii úzce spolupracují a zejména v případě těch tištěných pamatují na plánovaná data vydání. Předem je tak zásobují v tu chvíli nezveřejněnými materiály, aby se určitá novinka v tom či onom časopise a nebo novinách objevila už ve chvíli, kdy je aktuální. Psát ve čtvrtek o novém autě, které se ukázalo ve středu ráno, je v podstatě zbytečné, nemluvě o časopisech, které jsou týdeníky či měsíčníky. Výrobci aut si tak ve výsledku zajišťují hlavně to, aby o jejich autech vůbec někdo psal, neboť dubnové vydání magazínu s březnovou novinkou na přebalu by zaujalo málokoho.
Proč vám tu ale poodhalujeme zákulisí vzniku časopisů? Jednoduše proto, že jakkoliv vydavatelé a redakce dostávají tajný materiál pod embargem, pracují v nich obyčejní lidé. A ti mohou mít sklon k nepravostem, stejně jako jednoduše mohou udělat chybu. Snadno se tak stane, že vizáž přísně střeženého vozu je tímto „propálena“ ještě před oficiální premiérou. A přesně to se stalo i v případě Škody Kamiq pro Evropu, jejíž debut proběhne zítra. Finální vzhled vozu jsou však známé již dnes.
Co přesně se stalo, je otázkou, pravděpodobně ale někdo z tiskárny Mladé Fronty Dnes vypustil podobu zítřejšího přebalu deníku i přiloženého magazínu Auto na internet s denním předstihem. Snímek se pak začal šířit po Twitteru a čas už teď nikdo nevrátí zpět. Klíčový záběr tak odhaluje čelní partie, které prakticky jako jediné zůstávaly zahaleny alespoň jistou rouškou tajemna. Vše ostatní nám ukázaly špionážní záběry nemaskovaných prototypů, interiér odhalila značka oficiálně.
Znamená to tedy, že nové mladoboleslavské SUV je venku, v rámci světel tak značka skutečně jde cestou Hyundai Kona. Po stránce technické pak Kamiq stejně jako Škoda Scala stojí na modulární platformě MQB A0, hatchback však o chlup překoná v rámci rozvoru (2 651 mm vs 2 649 mm). Ač jde sice o jediný potvrzený rozměr, o novince toho říká hodně. Prostor mezi nápravami je totiž větší, než tomu bylo u první i druhé generace Škody Octavia.
Samotná skutečnost, že vůz užije architekturu MQB A0, pro změnu vypovídá mnohé o tom, co hledat pod kapotou. Tato verze platformy totiž neumožňuje zástavbu pohonu všech kol, výkon tedy pokaždé zamíří dopředu jako u zmiňované „skály“. Je tedy více než jisté, že pod kapotu se nastěhují dvě benzinové jednotky (1,0 TSI a 1,5 TSI) a jedna dieselová (1,6 TDI). Výkon pak bude vrcholit na 150 koních, přičemž zákazníci budou moci volit mezi manuály a automatem.
S hatchbackem má nové SUV společný rovněž interiér, očekávat lze tedy volně stojící displej, výdechy klimatizace zasahující až do dveří a opticky tak navyšující šíři kabiny či možnost dokoupení digitálního přístrojového štítu. Tím nám ale dostupná data končí, dalŠí očekávejme zítra. Předpokládáme však, že cena mezi nimi nebude, tu si zřejmě Škoda nechá až na výstavní debut v Ženevě nebo ještě pozdější termín.


Škoda Kamiq se konečně ukázala i zepředu, dokonce den před premiérou
Blízkost sériového vzhledu podobě konceptu Vision X je enormní
Dosud jsme přitom v tomto směru měli pouze náznaky...
Interiér byl odhalen oficiálně...
...se Škodou Scala je téměř na chlup identický
Zdroj: Škoda News@Twitter
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 23:16 - stst2
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins