Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podívejte se na Škodu Octavia Scout po faceliftu, prý je nejhezčí
21.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Allroadová verze Scout změnila stejně jako zbytek portfolia změnila hlavně čelní partie. Prý nejhezčí ze všech verzí faceliftované Octavie III.
Mladoboleslavská automobilka je evidentně ráda v centru pozornosti médií. Modernizaci rodiny Octavia tedy protahuje na maximální možnou úroveň, i když reakce na ni nejsou dvakrát příznivé. A tak zatímco facelift základního liftbacku a kombíku proběhl již na sklonku října, vrcholné sportovní provedení RS bylo představeno teprve včera. Dnes nám pro změnu Škoda odhalila vylepšenou Octavii Scout, která se stejně jako dříve pyšní podvozkem zvýšeným oproti standardu o 30 milimetrů.
Vůči dosavadnímu provedení se nemění ani paleta motorů pod kapotou. I nadále je tedy možné sáhnout po benzinové jedna-osmě TSI, která produkuje 132 kW/180 koní, jenž stojí za zrychlením z klidu na stovku za 7,8 sekundy. V případě dieselů je pak k dispozici dvoulitrový agregát naladěný na 150 nebo 184 koní, přičemž normovaná spotřeba činí 5 až 5,1 l/100 km. Nově lze ovšem i slabší motorizaci spřáhnout se sedmistupňovým automatem DSG.
Po stránce vzhledové zde pak máme ty samé změny, jaké jsou spojeny s již odhaleným zbytkem portfolia. Také Scout tedy dostal do vínku nově profilovanou kapotu či širší čelní masku, která je po obou stranách doplněna dvojitými světlomety Full-LED s adaptivní technologií AFS. Modifikovány pak byly i čelní mlhovky, stejně jako koncové diodové lampy. Součástí standardu se pak stává zakrytování podvozku plasty.
Podle lidí z automobilky, se kterými jsme o faceliftu mohli hovořit a kteří jej pochopitelně mohli vidět na vlastní oči v mnoha verzích, vypadají nová světla právě na Scoutu nejlépe - prý kvůli pojetí nárazníku a řešení návaznosti na čelní masku. Nejlépe ale nutně nemusí znamenat dobře, a tak sami posuďte, jak se vám toto provedení zamlouvá ve srovnání s dalšími odhalenými variantami.
Stejně jako dříve je pak i nyní možné počítat v základu u všech verzí s pohonem všech kol, který má zaručit i průchodnost trochu náročnějším terénem. V tom mu napomáhají přeprofilované nárazníky zvyšující oproti běžným verzím nájezdové úhly vpředu na 14,5 stupně, vzadu pak na 16,6 stupně. Dále nechybí elektronická uzávěrka diferenciálu, připlatit je možné za paket Offroad usnadňující bezpečné sjíždění svahů.
Uvnitř lze počítat s vyhřívaným volantem či potahovou látkou Thermo Flux, která zvyšuje prodyšnost za různých klimatických podmínek. Tak jako zbytek rodiny pak i Scout profituje z modernizovaných multimédií, kde vrcholem je příplatkový systém Columbus s 9,2palcovým displejem, WLAN-hotspotem a LTE-modulem. Rozšířena pak faceliftem byla rovněž nabídka asistenčních systémů.
Tím jsme se dostali na konec výčtu všech novinek, přičemž zhodnocení faceliftu necháme na vás. Je evidentní, že po stránce mechanické není až tak o čem mluvit, na druhou stranu příchod dvojitých světlometů je dostatečně kontroverzním tématem na dlouhou dobu. Teprve po pár měsících prodeje pak Škoda zjistí, zda udělala dobře či nikoliv.
Ani faceliftovaná Octavia Scout nejspíše mnoho lidí svým vzhledem nenadchne. Za modernizovaným kabátem přitom skrývá původní techniku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024 - Bugatti Veyron při pokusu předvést se na německé dálnici ukázalo hlavně to, co je „nesnesitelná křehkost bytí”
28.10.2024
Nejnovější články
- Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 31 minutami - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před 2 hodinami - Motorový papež nepřeháněl. Už i Mercedes nasadí spalovací motory z Číny, podle něj jsou „nejlepší na světě”
před 3 hodinami - Největší světový dodavatel automobilek padá a i po propuštění 7 tisíc ladí varuje: Nevylučujeme další vyhazovy
před 5 hodinami - A tak končí naše komedie: Ford pro nezájem zastavil výrobu svého klíčového elektromobilu až do roku 2025
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 12:27 - řidičBOB
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 10:43 - Twisted
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- vyber motorky 10.31. 20:32 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB
- Výběr krytu pod dětské sedačky 10.31. 19:15 - Lachende Bestien