Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podívejte se na Škodu Octavia Scout po faceliftu, prý je nejhezčí
21.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Allroadová verze Scout změnila stejně jako zbytek portfolia změnila hlavně čelní partie. Prý nejhezčí ze všech verzí faceliftované Octavie III.
Mladoboleslavská automobilka je evidentně ráda v centru pozornosti médií. Modernizaci rodiny Octavia tedy protahuje na maximální možnou úroveň, i když reakce na ni nejsou dvakrát příznivé. A tak zatímco facelift základního liftbacku a kombíku proběhl již na sklonku října, vrcholné sportovní provedení RS bylo představeno teprve včera. Dnes nám pro změnu Škoda odhalila vylepšenou Octavii Scout, která se stejně jako dříve pyšní podvozkem zvýšeným oproti standardu o 30 milimetrů.
Vůči dosavadnímu provedení se nemění ani paleta motorů pod kapotou. I nadále je tedy možné sáhnout po benzinové jedna-osmě TSI, která produkuje 132 kW/180 koní, jenž stojí za zrychlením z klidu na stovku za 7,8 sekundy. V případě dieselů je pak k dispozici dvoulitrový agregát naladěný na 150 nebo 184 koní, přičemž normovaná spotřeba činí 5 až 5,1 l/100 km. Nově lze ovšem i slabší motorizaci spřáhnout se sedmistupňovým automatem DSG.
Po stránce vzhledové zde pak máme ty samé změny, jaké jsou spojeny s již odhaleným zbytkem portfolia. Také Scout tedy dostal do vínku nově profilovanou kapotu či širší čelní masku, která je po obou stranách doplněna dvojitými světlomety Full-LED s adaptivní technologií AFS. Modifikovány pak byly i čelní mlhovky, stejně jako koncové diodové lampy. Součástí standardu se pak stává zakrytování podvozku plasty.
Podle lidí z automobilky, se kterými jsme o faceliftu mohli hovořit a kteří jej pochopitelně mohli vidět na vlastní oči v mnoha verzích, vypadají nová světla právě na Scoutu nejlépe - prý kvůli pojetí nárazníku a řešení návaznosti na čelní masku. Nejlépe ale nutně nemusí znamenat dobře, a tak sami posuďte, jak se vám toto provedení zamlouvá ve srovnání s dalšími odhalenými variantami.
Stejně jako dříve je pak i nyní možné počítat v základu u všech verzí s pohonem všech kol, který má zaručit i průchodnost trochu náročnějším terénem. V tom mu napomáhají přeprofilované nárazníky zvyšující oproti běžným verzím nájezdové úhly vpředu na 14,5 stupně, vzadu pak na 16,6 stupně. Dále nechybí elektronická uzávěrka diferenciálu, připlatit je možné za paket Offroad usnadňující bezpečné sjíždění svahů.
Uvnitř lze počítat s vyhřívaným volantem či potahovou látkou Thermo Flux, která zvyšuje prodyšnost za různých klimatických podmínek. Tak jako zbytek rodiny pak i Scout profituje z modernizovaných multimédií, kde vrcholem je příplatkový systém Columbus s 9,2palcovým displejem, WLAN-hotspotem a LTE-modulem. Rozšířena pak faceliftem byla rovněž nabídka asistenčních systémů.
Tím jsme se dostali na konec výčtu všech novinek, přičemž zhodnocení faceliftu necháme na vás. Je evidentní, že po stránce mechanické není až tak o čem mluvit, na druhou stranu příchod dvojitých světlometů je dostatečně kontroverzním tématem na dlouhou dobu. Teprve po pár měsících prodeje pak Škoda zjistí, zda udělala dobře či nikoliv.
Ani faceliftovaná Octavia Scout nejspíše mnoho lidí svým vzhledem nenadchne. Za modernizovaným kabátem přitom skrývá původní techniku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva