Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podívejte se na fotky z předáních prvních 30 Tesel Model 3, ukazují dosud neviděné
30.7.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tesla včera nejen detailně představila nový Model 3, předala i prvních 30 aut zákazníkům. Podívejte se na ně, jejich detaily nebo třeba i online konfigurátor.
Právě uběhlo přesně 24 hodin od chvíle, kdy jsme vám mohli poprvé do detailu představit Teslu Model 3. Automobilka podle očekávání odhalila její podrobné technické i cenové specifikace v momentě, kdy slavnostně předala prvních 30 aut vybraným zákazníkům. Že to nebude jen tak někdo, šlo očekávat, teď už víme, kdo to byl - zaměstnanci firmy a jejich rodiny. Mezi nimi pak figuroval i Steve Jurvetson, člen rady ředitelů firmy, který převzal bílou Teslu Model 3 číslo 5 spolu se svou partnerkou Genevieve Lydstone.
Zejména díky němu se můžeme podívat, jak to na celé akci vypadalo i na nové detaily sériové trojky. Je pochopitelné, že Tesla si dala záležet, aby první předané exempláře byly dokonalé, takže nehledejte žádné zjevné chyby, nejsou tu. Na pozoruhodné detaily ale narazíte - nejen z vnějších částí jako je přední světlo, řešení místa pro dobíjení, kola či jedné z kamer, ale i interiéru a palubního systému. S tím si, minimálně v případě auta pro Jurvetsona, lidé z Tesly opravdu vyhráli.
Posbírat jsme mohli i první reakce na představení vozu, které jsou především dvojího typu - jednak nadšené z toho, co vůz nabízí, neboť dynamika, dojezd i výbava vypadají dosti zajímavě. Ještě častěji se ale diskuze točí kolem ceny a zejména pak vysokých cen příplatků, které posouvají částky potřebné na pořízení rozumného Model 3 o hodně výše než nad očekávaných 35 tisíc dolarů (777 tisíc Kč).
Samozřejmě, BMW 340i také stojí více než 316i a v reklamách svítí částka potřebná na druhou jmenovanou verzi. Jenže to jsou v podstatě dvě úplně jiná auta, u Model 3 se hodně připlácí spíše za to, co leckdo očekával v základu a co jednu verzi od druhé zase tak daleko neposouvá. Stačí chtít jakýkoli jiný lak než černý (za příplatek je jakákoli „barevná barva”), cokoli z dodatečné výbavy v interiéru (protože koupit lze všechno nebo nic), Autopilot (protože co by to bylo za Teslu bez něj) a lepší akumulátor (protože ten základní je opravdu malý) a rázem jste o 23 tisíc dolarů výše, tedy na 58 tisících dolarů (1,29 milionu Kč) pořád bez daní a dalších poplatků. To jsou dvě třetiny základní ceny, tolik se za více či méně nezbytné prvky nepřiplácí ani u Němců. A máte pořád „jen” verzi se zadním pohonem a stovkou pod 6 sekund.
Že to tak je, ukazují i obrázky z konfigurátoru, který je zatím k dispozici jen „zvaným”, tedy těm, kteří si vůz dříve rezervovali. Těm také nyní aplikace Tesly ukáže, kdy by jejich vůz mohl být dodán na základě toho, kdy si jej rezervovali a zda jsou zákazníky či zaměstnanci Tesly. Ti mají přednost, na rozdíl třeba od Ferrari. Aplikace prý zatím není zcela přesná a ukazuje při různých příležitostech různá data, ale lepší než nic, na což si dosud zájemci stěžovali.
Podívejte se na to všechno a podělte se o svůj pohled na věc. My jen dodáme, že na cestě jsou další verze Model 3, zejména pak ty s pohonem všech kol, které dále zlepší dynamiku. To už je ale hudba vzdálenější budoucnosti, ostatně v případě prvních dodávek letos či v příštím roce se pořád bavíme jen o USA či nanejvýš Kanadě - na Evropu či zbytek světa vůbec řada dříve jak v roce 2019 nepřijde...
Fotky z předání prvních Tesel Model 3 a chvil po něm ukazují dosud neviděné detaily
Registrovaní zájemci o Model 3 už si mohou vůz nakonfigurovat a dozvědět se, kdy by jej přibližně mohli dostat. Všimněte si nevratného poplatku 2 500 dolarů za rezervaci
Zdroje: Steve Jurvetson, Electrek, InsideEVs
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
včera - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
včera - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Živá témata na fóru
- Zkoušení samohřivých aut jako alternativa klasickým vozidlům. 12.28. 05:14 - JasonVessy
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus