Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podívejte se na BMW 3 od Hyundai, koncept Genesis G70 je venku
23.3.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ videa) Má zvláštní jméno a asi vás neoslní ani svým pohonem. Tohle auto chce ale bodovat hlavně designem a má docela dobré předpoklady uspět.
Genesis si u nás říká vrcholný model Hyundai, který zatím mnoho zákazníků neoslovil. Tento vůz ale dláždí cestu celé luxusní divizi korejské automobilky, která by i u nás jednou prorazit mohla. Velký model G90 takové ambice jistě nemá, Hyundai ale při jeho premiéře slíbilo i další novinky a mezi nimi také podstatně menší sedan G70. Ten byl jako koncept avizován pro New York a protože tamní autosalon právě dnes začíná, G70 u toho nemůže chybět.
Jmenuje se opravdu zvláštně - Genesis New York Concept. Říkáme si, proč Hyundai nepoužilo trochu tradičnější označení typu „G70 Concept” a místo toho zvolilo trochu nešikovnou vazbu na místo odhalení, které vozu těžko bude moci být příjemné na jakékoli jiné autoshow, ale toto dnes nechme stranou. Vůz by to ostatně byl zajímavý, ať už by se jmenoval jakkoli.
Primárním smyslem vzniku i další existence vozu je vzhled. Jeho cílem je naznačit designové linie budoucího sedan srovnatelného se současným BMW řady 3, které automobilky nazývá luxusními a moderními. Jde prý o „ztělesnění atletické elegance” a i když k vozu nemíníme být tak vřelí, jistou atraktivitu mu upřít nelze.
Z charakteristických prvků karoserie lakované v „keramické modři” si povšimněte dlouhé přední kapoty (protože má jít primárně o zadokolku, řeči o korejském BMW 3 vážně nejsou plané), velké masky chladiče na přídi a úzkých světlometů se zvláštním vykrojením uprostřed, které pokračuje v mohutné nasávací otvory po krajích. Profil se vyznačuje dosti pozvolna klesající linií střechy (inu, móda „kupé-sedanů” ještě není mrtvá) a dosti zvláštně řešenými výdechy chladícího vzduchu v předních blatnících. To ale označme za „koncepční hříčku”, stejně jako minimalistická vnější zpětná zrcátka. Naopak pozoruhodně „buclatá” záď s opět úzkými světly příliš futuristicky nevyhlíží - toto by u Hyundai cestou do výroby nemuseli měnit vůbec.
Nevíme, jak moc se vám tento styl zamlouvá, to nejlépe posoudíte sami. Řekli bychom ale, že je dosti originální řešení a má šanci zaujmout. Přesuneme-li do kabiny, musíme konstatovat totéž. Ani tady nečekejte nic přízemního - nesmyslně tvarovaný volant přehlédneme, přístrojová deska je až na výjimku v podobě „fyzického” otáčkoměru tvořena monstrózním displejem, stejně jako výstup informačně-zábavního systému i se svým ovládáním o kus vedle. Jak asi tušíte, takové displeje dokáží promítat prakticky cokoli, takže budete-li muset na přístrojové desce mít i další pseudoanalogové „budíky”, uvidíte je.
Zbytek interiéru je plný kůže a dalších kvalitních materiálů. Kam nemohla kůže, tam poslala semiš a obložení palubky tu mají na starosti kovy jako měď či hliník. Vrátíme-li se k funkci, slibuje Genesis New York koncept unikátní rozhraní člověk-stroj, které prý „stanoví nová měřítka pro uživatelskou přívětivost a ovládání funkcí”. Tomu věřit můžete a nemusíte, ověřit tato slova zřejmě hned tak nebude jak.
Pokud se divíte, že jsme se dosud vyhýbali technice, nezapomeňte, že jde hlavně o designový koncept. O tom, co jej pohání, víme skutečně málo - hybridní pohon opírající se o dvoulitrový čtyřválec GDi, elektromotor a osmistupňovou automatickou převodovku. Dále známe jen celkový výkon soustavy - 245 a 353 Nm. Co s takovým potenciálem budoucí G70 dovede, netušíme, ale beztak jistě nemíří k tomu nabídnout pouze takový pohon.
A co s tímto konceptem bude dále? To je zatím otázkou, s jistotou víme jen to, že se z něj jednoho dne stane sériový model G70. Jak moc bude této studii podobný a kdy přesně dorazí, zatím nedokážeme říci. Čekejme jej ale spíše dříve než později - konkurence nikdy nespí a Korejci si jistě chtějí ukousnout kus svého „prémiového koláče” ve střední třídě co nejdříve.























Předobraz budoucího Genesis G70 živě v New Yorku
Koncept Genesis New York se snaží zaujmout hlavně vzhledem. A docela mu to jde...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Opět trumf pro Marca Marqueze včera 20:58
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač včera 20:43
- Opět PP pro Bertelleho včera 20:23
- PP pro #93 MM včera 20:04
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda 14.3.2025
Nejčtenější články
Výroba aut v Evropě se propadla na roky nevídaná minima, devastaci místního průmyslu už asi zachrání jen zázrak
15.2.2025Mercedes musí po letech sebepoškozování propustit 20 tisíc lidí, aby přežil. Programu úspor říkají zaměstnanci „seznam hrůzy”
16.2.2025Pokud „nedáváte” interiéry moderních aut, i v roce 2025 si můžete koupit tohle. A nebudete sami, ráj tlačítek a táhel pořád letí
16.2.2025Současný stav v Nizozemsku předem ukazuje EU, co způsobí nesmyslným vnucováním elektrických aut všem
16.2.2025Nová levná Lada předčasně odhalila kompletní rozsah cen, pro Čechy jsou jako z říše pohádek
16.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva