Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podívejte se na BMW 3 od Hyundai, koncept Genesis G70 je venku
23.3.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ videa) Má zvláštní jméno a asi vás neoslní ani svým pohonem. Tohle auto chce ale bodovat hlavně designem a má docela dobré předpoklady uspět.
Genesis si u nás říká vrcholný model Hyundai, který zatím mnoho zákazníků neoslovil. Tento vůz ale dláždí cestu celé luxusní divizi korejské automobilky, která by i u nás jednou prorazit mohla. Velký model G90 takové ambice jistě nemá, Hyundai ale při jeho premiéře slíbilo i další novinky a mezi nimi také podstatně menší sedan G70. Ten byl jako koncept avizován pro New York a protože tamní autosalon právě dnes začíná, G70 u toho nemůže chybět.
Jmenuje se opravdu zvláštně - Genesis New York Concept. Říkáme si, proč Hyundai nepoužilo trochu tradičnější označení typu „G70 Concept” a místo toho zvolilo trochu nešikovnou vazbu na místo odhalení, které vozu těžko bude moci být příjemné na jakékoli jiné autoshow, ale toto dnes nechme stranou. Vůz by to ostatně byl zajímavý, ať už by se jmenoval jakkoli.
Primárním smyslem vzniku i další existence vozu je vzhled. Jeho cílem je naznačit designové linie budoucího sedan srovnatelného se současným BMW řady 3, které automobilky nazývá luxusními a moderními. Jde prý o „ztělesnění atletické elegance” a i když k vozu nemíníme být tak vřelí, jistou atraktivitu mu upřít nelze.
Z charakteristických prvků karoserie lakované v „keramické modři” si povšimněte dlouhé přední kapoty (protože má jít primárně o zadokolku, řeči o korejském BMW 3 vážně nejsou plané), velké masky chladiče na přídi a úzkých světlometů se zvláštním vykrojením uprostřed, které pokračuje v mohutné nasávací otvory po krajích. Profil se vyznačuje dosti pozvolna klesající linií střechy (inu, móda „kupé-sedanů” ještě není mrtvá) a dosti zvláštně řešenými výdechy chladícího vzduchu v předních blatnících. To ale označme za „koncepční hříčku”, stejně jako minimalistická vnější zpětná zrcátka. Naopak pozoruhodně „buclatá” záď s opět úzkými světly příliš futuristicky nevyhlíží - toto by u Hyundai cestou do výroby nemuseli měnit vůbec.
Nevíme, jak moc se vám tento styl zamlouvá, to nejlépe posoudíte sami. Řekli bychom ale, že je dosti originální řešení a má šanci zaujmout. Přesuneme-li do kabiny, musíme konstatovat totéž. Ani tady nečekejte nic přízemního - nesmyslně tvarovaný volant přehlédneme, přístrojová deska je až na výjimku v podobě „fyzického” otáčkoměru tvořena monstrózním displejem, stejně jako výstup informačně-zábavního systému i se svým ovládáním o kus vedle. Jak asi tušíte, takové displeje dokáží promítat prakticky cokoli, takže budete-li muset na přístrojové desce mít i další pseudoanalogové „budíky”, uvidíte je.
Zbytek interiéru je plný kůže a dalších kvalitních materiálů. Kam nemohla kůže, tam poslala semiš a obložení palubky tu mají na starosti kovy jako měď či hliník. Vrátíme-li se k funkci, slibuje Genesis New York koncept unikátní rozhraní člověk-stroj, které prý „stanoví nová měřítka pro uživatelskou přívětivost a ovládání funkcí”. Tomu věřit můžete a nemusíte, ověřit tato slova zřejmě hned tak nebude jak.
Pokud se divíte, že jsme se dosud vyhýbali technice, nezapomeňte, že jde hlavně o designový koncept. O tom, co jej pohání, víme skutečně málo - hybridní pohon opírající se o dvoulitrový čtyřválec GDi, elektromotor a osmistupňovou automatickou převodovku. Dále známe jen celkový výkon soustavy - 245 a 353 Nm. Co s takovým potenciálem budoucí G70 dovede, netušíme, ale beztak jistě nemíří k tomu nabídnout pouze takový pohon.
A co s tímto konceptem bude dále? To je zatím otázkou, s jistotou víme jen to, že se z něj jednoho dne stane sériový model G70. Jak moc bude této studii podobný a kdy přesně dorazí, zatím nedokážeme říci. Čekejme jej ale spíše dříve než později - konkurence nikdy nespí a Korejci si jistě chtějí ukousnout kus svého „prémiového koláče” ve střední třídě co nejdříve.
Předobraz budoucího Genesis G70 živě v New Yorku
Koncept Genesis New York se snaží zaujmout hlavně vzhledem. A docela mu to jde...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
před 2 hodinami - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera
Nejnovější články
- Ve Francii začnou ve velkém fungovat tzv. super radary, zaznamenají až čtyři dopravní přestupky najednou
před hodinou - Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
před 2 hodinami - Toyota stvořila moderní auto, po kterém zatoužíte. Řidičské modle přidala turbo, pohon 4x4 a vzhled legendy rallye
před 3 hodinami - Naděje umírá poslední: Policie po 8 letech dopadla zloděje aut za skoro 200 milionů, skončili s nimi na druhém konci světa
před 4 hodinami - Zaměstnanci musí přijmout nižší platy a vyhrnout si rukávy, říká personální šéf VW. Fajn, tak teď ještě zase začít dělat žádaná auta
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 13:21 - mattonecz
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 11:54 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 11.05. 11:42 - petr_riha
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.05. 10:40 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.05. 08:46 - Vrooom
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha
- Onboard videa 11.04. 08:44 - Truck Daškam
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.