Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pininfarina Sergio: okouzlující barchetta je přestavěné Ferrari, shodila 150 kilo
5.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Sergio dostal techniku Ferrari 458 Spider včetně osmiválce o výkonu 570 koní. Oproti dárci orgánů je však o 150 kg lehčí.
Vzájemná bitva dvou italských velikánů jakým je Ferrari a Lamborghini skrze své nejnovější stroje LaFerrari a Veneno má kromě jiného také svou zajímavou paralelu v podobě tichého souboje mezi jejich stylistickými studii.
Italdesign Giorgetta Giugiara dnes patří německému koncernu Volkswagen, který nechal pro ženevský autosalon postavit pozoruhodné crossovery Parcour a Parcour Roadster s technikou Lamborghini Gallardo. Pininfarina je sice nezávislou společností, její propojení s maranellskou značkou je natolik úzké, že je koncept Sergio pro změnu postaven na základech Ferrari 458 a navíc na sobě nosí loga vzpínajícího se koně.
Dvousedadlový roadster, pojmenovaný po loni zesnulém Sergiovi Pininfarinovi, ukrývá pod svou minimalistickou karoserií platformu otevřené verze Spider, včetně kompletní techniky. O pohon kol zadní nápravy se proto stará atmosférický vidlicový osmiválec o objemu 4,5 litru, výkonu 570 koní při 9 000 ot./min. a točivém momentu 540 newtonmetrů při šesti tisících otáčkách.
Ve spojení se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou je malá barchetta (jak jí u Pininfariny říkají) schopna rozjet se při hmotnosti pouze 1 280 kg na stovku za méně než 3,4 sekundy a dosáhnout 320 km/h. Jestli jde o skutečně naměřené anebo teoretické hodnoty opsané z tabulek Ferrari (což by odpovídalo), designérské studio neupřesňuje. Vzhledem k absenci čelního skla by to ovšem posádka s hurikánem kolem uší neměla snadné, ačkoli se o odklonění vzduchu stará speciálně tvarovaná lamela v zadní části přední kapoty.
Ačkoli je Sergio podle zástupců Pininfariny plně funkčním automobilem, nepředpokládá se, že by 4 550 mm dlouhý, 1 940 mm široký a 1 140 mm vysoký stroj mohl být vyráběný byť jen v malých sériích, jako pojízdná reklama italského studia lákající na moderní design však jistě smysl má.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.
Nejnovější koncept Pininfarinova studia živě v Ženevě
Podle Pininfarini zdolá Sergio stovku za 3,4 sekundy, dost možná je to však z úcty k Ferrari nadhodnocené číslo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 5 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 2 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 4 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 5 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 6 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 16:36 - GeneHawkins
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 14:54 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus