Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pininfarina Cambiano: k vyšší efektivitě s naftovou turbínou
27.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(doplněno 21:00) Italské studio odhalovalo svůj nový koncept Cambiano obzvlášť plouživým tempem. Únik finálních fotek tomu učinil přítrž.
Doplněno 21.00: Italský magazín Quattroruote získal celou sadu nových fotek, které máte nyní pod článkem. Jeden z obrázků navíc potvrzuje předchozí informace o použití mikroturbíny v kombinaci s akumulátory a čtyřmi elektromotory. Italští kolegové rovněž zveřejnili hmotnost konceptu, která údajně činí 1 700 kg a zčásti redukovali provozní výkon elektromotorů z 90 na 82 koní, jinak vše zůstává.
Páté kolo únavného striptýzu stylistického centra Pininfarina se naštěstí nekoná. Italským médiím se konečně podařilo získat první záběry celého vozu odhalující vcelku decentní a čistě navržený sedan křížený s kupé. Tentokrát se nejedná pouze o marketingové přání jako v případě Audi A7 nebo Mercedesu CLS s čtyřdveřovou karoserií a bezrámovými okny, ale Cambiano je v tomto směru stejně asymetrické jako Hyundai Veloster. Na straně řidiče jsou pouze jedny dlouhé dveře, kdežto na straně spolujezdce jsou dvoje, přičemž ty zadní jsou otevírané proti směru jízdy.
Skloněný čumák a některé linie kolem světel a v předním nárazníku by v někom mohli vzdáleně evokovat design nové řady 3, ale jinak se Italům povedlo navrhnout v podstatě sympaticky originální tvary. Na distanc od automobilové konfekce ale ovšem drží hlavně pohonná jednotka.
Pět metrů dlouhý a dva metry široký stroj stojí na hliníkové platformě, přičemž k centrální části karoserie jsou připojeny přední a zadní rámy vyrobené rovněž z aluminia. Prostor kolem cestujících a vnější panely by pak měly být z uhlíkových kompozitů, tuto informace ale bude muset ještě potvrdit samotná firma Pininfarina, protože zdroje jsou zatím pouze neoficiální.
To samé platí pro agregát konceptu Cambiano, přesněji celou jejich soustavu. Vůz by měl mít čtyři elektromotory, každý s provozním výkonem 90 koní a špičkovým až 204 koňských sil. Souhrnný (krátkodobý) výkon studie tedy činí 816 koní, což by také vysvětlovalo její schopnost akcelerovat na stovku za 4,2 sekundy, jezdit rychlostí 250 km/h a krátkodobě vyvinout až 275 km/h.
O zásobování elektromotorů proudem se postarají lithium-iontové akumulátory o neznámé kapacitě, ale měly by zajistit akční rádius cirka 200 km. Cambiano se po ujetí dané vzdálenosti nestane nepojízdnou drahou hračkou. O prodloužení dojezdu až na 800 kilometrů se postará turbína s výkonem 68 koní, která spaluje naftu a slouží výhradně k dobíjení baterek. S ohledem na vysokou účinnost turbíny to vůbec nezní jako hloupý nápad a v podstatě stojí na podobných myšlenkách, jako náš teoretický „elektromobil na benzín”.
Protože ale nemůžeme uvedené parametry Cambiana momentálně ověřit, budeme si muset chvilku počkat, jestli je Pininfarina potvrdí nebo vyvrátí. Nejpozději 6. března bychom měli vědět vše podstatné.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012
Technický průřez konceptu potvrzuje původní informace o pohonu
Koncept Cambiano dokáže krátkodobě vyvinout výkon přes 800 koní a maximálku 275 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 5 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025 - Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
2.1.2025 - Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025 - VW bude muset přežít rok 2025 téměř bez jediného nového modelu, jen v Evropě může přijít až o statisíce prodejů
3.1.2025 - Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva