Pininfarina Cambiano: k vyšší efektivitě s naftovou turbínou

(doplněno 21:00) Italské studio odhalovalo svůj nový koncept Cambiano obzvlášť plouživým tempem. Únik finálních fotek tomu učinil přítrž.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Pininfarina Cambiano: k vyšší efektivitě s naftovou turbínou

27.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Pininfarina Cambiano: k vyšší efektivitě s naftovou turbínou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno 21:00) Italské studio odhalovalo svůj nový koncept Cambiano obzvlášť plouživým tempem. Únik finálních fotek tomu učinil přítrž.

Doplněno 21.00: Italský magazín Quattroruote získal celou sadu nových fotek, které máte nyní pod článkem. Jeden z obrázků navíc potvrzuje předchozí informace o použití mikroturbíny v kombinaci s akumulátory a čtyřmi elektromotory. Italští kolegové rovněž zveřejnili hmotnost konceptu, která údajně činí 1 700 kg a zčásti redukovali provozní výkon elektromotorů z 90 na 82 koní, jinak vše zůstává.


Páté kolo únavného striptýzu stylistického centra Pininfarina se naštěstí nekoná. Italským médiím se konečně podařilo získat první záběry celého vozu odhalující vcelku decentní a čistě navržený sedan křížený s kupé. Tentokrát se nejedná pouze o marketingové přání jako v případě Audi A7 nebo Mercedesu CLS s čtyřdveřovou karoserií a bezrámovými okny, ale Cambiano je v tomto směru stejně asymetrické jako Hyundai Veloster. Na straně řidiče jsou pouze jedny dlouhé dveře, kdežto na straně spolujezdce jsou dvoje, přičemž ty zadní jsou otevírané proti směru jízdy.

Skloněný čumák a některé linie kolem světel a v předním nárazníku by v někom mohli vzdáleně evokovat design nové řady 3, ale jinak se Italům povedlo navrhnout v podstatě sympaticky originální tvary. Na distanc od automobilové konfekce ale ovšem drží hlavně pohonná jednotka.

Pět metrů dlouhý a dva metry široký stroj stojí na hliníkové platformě, přičemž k centrální části karoserie jsou připojeny přední a zadní rámy vyrobené rovněž z aluminia. Prostor kolem cestujících a vnější panely by pak měly být z uhlíkových kompozitů, tuto informace ale bude muset ještě potvrdit samotná firma Pininfarina, protože zdroje jsou zatím pouze neoficiální.

To samé platí pro agregát konceptu Cambiano, přesněji celou jejich soustavu. Vůz by měl mít čtyři elektromotory, každý s provozním výkonem 90 koní a špičkovým až 204 koňských sil. Souhrnný (krátkodobý) výkon studie tedy činí 816 koní, což by také vysvětlovalo její schopnost akcelerovat na stovku za 4,2 sekundy, jezdit rychlostí 250 km/h a krátkodobě vyvinout až 275 km/h.

O zásobování elektromotorů proudem se postarají lithium-iontové akumulátory o neznámé kapacitě, ale měly by zajistit akční rádius cirka 200 km. Cambiano se po ujetí dané vzdálenosti nestane nepojízdnou drahou hračkou. O prodloužení dojezdu až na 800 kilometrů se postará turbína s výkonem 68 koní, která spaluje naftu a slouží výhradně k dobíjení baterek. S ohledem na vysokou účinnost turbíny to vůbec nezní jako hloupý nápad a v podstatě stojí na podobných myšlenkách, jako náš teoretický „elektromobil na benzín”.

Protože ale nemůžeme uvedené parametry Cambiana momentálně ověřit, budeme si muset chvilku počkat, jestli je Pininfarina potvrdí nebo vyvrátí. Nejpozději 6. března bychom měli vědět vše podstatné.

Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012


Pininfarina Cambiano: k vyšší efektivitě s naftovou turbínou - 1 - Pininfarina Cambiano nove 01Pininfarina Cambiano: k vyšší efektivitě s naftovou turbínou - 2 - Pininfarina Cambiano nove 02Pininfarina Cambiano: k vyšší efektivitě s naftovou turbínou - 3 - Pininfarina Cambiano nove 03Pininfarina Cambiano: k vyšší efektivitě s naftovou turbínou - 4 - Pininfarina Cambiano nove 04Pininfarina Cambiano: k vyšší efektivitě s naftovou turbínou - 5 - Pininfarina Cambiano nove 05Pininfarina Cambiano: k vyšší efektivitě s naftovou turbínou - 6 - Pininfarina Cambiano nove 06Pininfarina Cambiano: k vyšší efektivitě s naftovou turbínou - 7 - Pininfarina Cambiano nove 07Pininfarina Cambiano: k vyšší efektivitě s naftovou turbínou - 8 - Pininfarina Cambiano nove 08Pininfarina Cambiano: k vyšší efektivitě s naftovou turbínou - 9 - Pininfarina Cambiano nove 09Pininfarina Cambiano: k vyšší efektivitě s naftovou turbínou - 10 - Pininfarina Cambiano nove 10Pininfarina Cambiano: k vyšší efektivitě s naftovou turbínou - 11 - Pininfarina Cambiano nove 11Pininfarina Cambiano: k vyšší efektivitě s naftovou turbínou - 12 - Pininfarina Cambiano nove 12Pininfarina Cambiano: k vyšší efektivitě s naftovou turbínou - 13 - Pininfarina Cambiano nove 13Pininfarina Cambiano: k vyšší efektivitě s naftovou turbínou - 14 - Pininfarina Cambiano nove 14Pininfarina Cambiano: k vyšší efektivitě s naftovou turbínou - 15 - Pininfarina Cambiano nove 15Pininfarina Cambiano: k vyšší efektivitě s naftovou turbínou - 16 - Pininfarina Cambiano nove 16Pininfarina Cambiano: k vyšší efektivitě s naftovou turbínou - 17 - Pininfarina Cambiano nove 17Pininfarina Cambiano: k vyšší efektivitě s naftovou turbínou - 18 - Pininfarina Cambiano nove 18Pininfarina Cambiano: k vyšší efektivitě s naftovou turbínou - 19 - Pininfarina Cambiano nove 19
Technický průřez konceptu potvrzuje původní informace o pohonu

Pininfarina Cambiano: k vyšší efektivitě s naftovou turbínou - 20 - Pininfarina Cambiano final 01Pininfarina Cambiano: k vyšší efektivitě s naftovou turbínou - 21 - Pininfarina Cambiano final 02Pininfarina Cambiano: k vyšší efektivitě s naftovou turbínou - 22 - Pininfarina Cambiano final 03
Koncept Cambiano dokáže krátkodobě vyvinout výkon přes 800 koní a maximálku 275 km/h

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.