Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pikes Peak 2013: máme kompletní výsledky, ovlivnil je i sníh a déšť
1.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V americkém Coloradu nezářil pouze Sébastien Loeb, ale také Nobuhiro Tajima nebo Paul Dallenbach. Skvělých výsledků dosáhli i motocyklisté.
Závod do oblak jsme letos sledovali více než obvykle, a to především kvůli jednomu jménu, jež se v soupisce startujících objevilo vůbec poprvé. Za začátečníka ale Sébastiena Loeba rozhodně nemůžeme považovat, s devíti tituly mistra světa v rallye je jistě za volantem jako doma, ať už jede kdekoli. Co však Seb a jeho Peugeot 208 T16 na letošním Pikes Peak předvedli, to nezná mezí. I když pokud jste vše sledovali naživo (či posléze z videozáznamu), možná vám Loebova jízda přišla místy až nudná. Žádné zbytečné prosmýknutí či protočení kol, nic. Seb prostě jen přišel, odstartoval a zvítězil. A to s náskokem, o kterém se bude mluvit minimálně do jeho příštího návratu do Colorada.
O francouzském pilotovi ale již byla řeč včera, proto se dnes budeme věnovat i ostatním jezdcům - zejména legendám Pikes Peak, mezi něž patří Rhys Millen, Nobuhiro Tajima nebo Jeff Zwart. A stejně tak zmíníme i nevyzpytatelné počasí, jež na coloradské hoře panuje. Loeb totiž, stejně jako před ním startující motocykly, vyjížděl za jasného slunného počasí, za kterého již dojel. Krátce poté, co však na vrcholku dával rozhovory, se z nebe spustila sněhová nadílka. Dole přitom hustě pršelo, díky čemuž bychom výkony dalších pilotů mohli považovat za ještě zběsilejší než ten Loebův.
Začít bychom ale samozřejmě měli jednostopými účastníky závodu, kde letos padal jeden rekord za druhým. Vlastně s výjimkou kategorie Vintage a vrcholných strojů s objemem 1 205 ccm3, kde nejlepší časy byly dosaženy loni, se o uplynulém víkendu přepisovala historie v každém ohledu. Ovšem pouze Carlin Dunne, který drží mezi motocykly celkové prvenství (právě v kategorii 1 205 ccm3, kde loni dosáhl času 9:52.819), se se svým elektrickým strojem přiblížil těsně na dostřel desetiminutové bariéry.
O poznání lépe se vedlo závodníkům v kategorii automobilů, kteří se pod danou bariéru poprvé dostali již před dvěma lety. Bylo tedy jasné, že letos, kdy již prakticky celou trať pokrývá jen hladký asfalt bez navátého okolního písku, půjde čas ještě dolů. A skutečně šel, neboť druhý Rhys Millen dosáhl výsledku v podobě devíti minut a dvou sekund, zatímco třetí Jean-Philippe Dayraut dojel s časem 9:42.740. Stejně jako Loeb přitom soupeřili v kategorii Unlimited.
Celkově čtvrtý, ale v rámci divize Time Attack první pak dojel Paul Dallenbach. S časem 9 minut a 46 sekund přitom za Dayrautem příliš nezaostal, což mu zajistilo zápis do historických tabulek v podobě nejlepšího času ve své kategorii s upraveným Hyundai Genesis Coupe. Kromě toho ovšem Dallenbach nově figuruje také u nejlepšího času mezi produkčními SUV, neboť před závodem ještě odpilotoval na vrchol hory oficiální Pace Car, nový Range Rover Sport. A to za 12 minut a 35 sekund.
Historii pak přepsal i Nobuhiro „Monster“ Tajima, který se z vrcholné disciplíny přesunul do kategorie elektrických vozů. S časem 9:46:530, který je novým rekordem, přitom za Dallenbachem zaostal jen o pár tisícin. Kromě Loeba a Millena přitom všichni tito „autaři“ již jeli v měnících se podmínkách, čímž je jejich výsledek opravdu působivý. Zvláště, když si uvědomíme, že celkově jen osm jezdců letos prolomilo onu desetiminutovou bariéru...
Letošní Pikes Peak se nenesl pouze ve znamení Sébastiena Loeba a jeho Peugeotu 208 T16, adorován byl rovněž nový Range Rover Sport, který stanovil nový rekord mezi produkčními SUV
Kompletní výsledková listina zahrnuje bezpočet časů, jimiž se letos přepisovaly historické tabulky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 3 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 4 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 6 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 13:37 - jerry
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus