Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot SXC: koncept nového Crossoveru je na světě
14.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Peugeot několik dní před šanghajskou premiérou odhalil avizovaný koncept crossoveru SXC. Pro Čínu je tentokrát nejen určen, na čínské půdě také vznikl.
Francouzi dali o SXC vědět již v uplynulých týdnech dílčími odhaleními, ale vzhledem k tomu, že jde pouze o koncept a ještě ne určený pro Evropu, jsme raději šetřili síly na plné odhalení. K tomu došlo právě dnes, a tak se pojďme na SXC podívat v celého jeho kráse.
Úvodem je jistě vhodné říci, že kabátek vozu ušilo designové centrum Peugeotu sídlící přímo v Šanghaji v takzvaném China Tech Center. Jeho vzhled se ale nezdá být zvlášť odlišný od toho, který bychom čekali od evropského konceptu značky. Jde zkrátka o vůz, který současnému designovému stylu značky dopřává jakýsi posun v čase, samozřejmě do budoucnosti.
Vzhledem k tomu, že koncept je křížencem majícím nejblíže k SUV, pak by jej bylo možné stručně charakterizovat slovy: Peugeot 508 + 15 centimetrů + 10 let. Vůz má základními rysy opravdu blízko k tomu, co známe z nové 508, jen jeho detaily (všimněte si třeba předních LED světel, bumerangových koncových světlometů nebo specifických 22" kol), a samozřejmě velkoryseji pojatá karoserie zamířily trochu jinam. Abychom byli přesní na délku měří studie 4,87 metru, na šířku 2,04 metru a na výšku 1,61 metru.
Bez zajímavosti není ani to, že přístup do interiéru zajišťují tzv. opačné dveře, kdy ty přední se otevírají směrem vpřed a zadní směrem vzad. Samotný interiér se pak snaží zaujmout čtveřicí samostatných sedadel, která jsou zasazena do prostředí vskutku novátorské architektury. Ta eliminuje téměř vše, co z interiérů dnešních vozů známe - třeba místo všemožných ovladačů na středovém tunelu přichází s trojicí dotykových displejů, kterými mohou řidič i s pasažéry ovládat veškeré dění uvnitř vozu. Nepřekvapí pak ani to, že přístrojová deska je řešena též pomocí jediného velkého displeje.
Pod kapotou SXC najdeme hybridní pohonné ústrojí, které sestává z přeplňovaného benzinového čtyřválce a dvou elektromotorů. Roli prvního článku zastává agregát 1,6 THP s výkonem 160 kW (218 koní), jenž je umístěn na konvenčním místě před přední nápravou. Další dva články ale tvoří elektromotory neznámého výkonu, které najdeme v každém z kol zadní nápravy. Vůz díky této kombinaci disponuje pohonem všech kol a jeho celkový výkon činí vcelku působivých 230 kW (313 koní). Dynamiku konceptu automobilka nezveřejnila (zřejmě ji ani nezná), zato známe kombinovanou spotřebu paliva - ta činí pouze 5,8 litru benzinu na 100 km jízdy a odpovídající emise CO2 pak mají hodnotu 143 gramů na kilometr.
Zdá se, že o SXC víme vše podstatné, další detaily ale může přinést veřejné šanghajské odhalení. Otázkou ale samozřejmě zůstává, co s tímto konceptem Peugeot zamýšlí a zda se někdy můžeme dočkat sériového vozu podobného ražení. I to bychom se mohli dozvědět v Šanghaji.
Peugeot SXC v plné parádě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejčtenější články
- Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad
1.1.2025 - Žena ve svých 80 letech vrátila automobilce manuální sporťák, který po 25 letech vlastnictví musela přestat řídit
1.1.2025 - Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025 - Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva