Peugeot RCZ R Bimota není tuning, ale tovární stroj s 305 koňmi z jedna-šestky

Zdá se vám 270 koní z motoru 1,6 turbo u RCZ R jako už dost šílená porce? Peugeot říká: Můžeme jít i dál, cifra u výkonu v koních může začínat trojkou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Peugeot RCZ R Bimota není tuning, ale tovární stroj s 305 koňmi z jedna-šestky

25.1.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Peugeot RCZ R Bimota není tuning, ale tovární stroj s 305 koňmi z jedna-šestky

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zdá se vám 270 koní z motoru 1,6 turbo u RCZ R jako už dost šílená porce? Peugeot říká: Můžeme jít i dál, cifra u výkonu v koních může začínat trojkou.

Pokud pravidelně sledujete náš web, za uplynulé roky z našich testů určitě víte, že Peugeot RCZ je vynikající auto. Je to hRaCZka, která se neztratí ani ve srovnání s puristickým Subaru BRZ a ve verzi R jsme jej nemohli označit jinak než jako jednoduše skvělý vůz. A to navzdory přeplňovanému motoru o objemu pouhého 1,6 litru, který díky přeplňování posílá směrem k samosvornému diferenciálu na přední ose plných 270 koní.

I s takovým agregátem pod přední kapotou prostě funguje, třebaže jde o jeden z relativně nejvýkonnějších motorů v dnešních sériových autech. Ale už příklad cirkusu Affalterbach naznačuje, že je možné jít ještě dál a Peugeot se tomu ani nebrání. Na na trochu nestandardním místě, v rámci veronské Motor Bike Expo, představil verzi RCZ R Bimota PB104 (Peugeot-Bimota, první společný projekt na čtyřech kolech), která v litrovém výkonu i Mercedes A 45 AMG jasně překonává.

Vůz se totiž vyznačuje nakonec jen lehce přepracovaným motorem, který díky novému řízení lépe využívající možnosti pozměněného blow-off ventilu a průchodnějšího výfukového potrubí generuje až 224 kW (305 koní) výkonu. Ty dále míří na přední kola přes šestistupňovou manuální převodovku a samosvorný diferenciál. Automobilka Peugeot ani motocyklová firma Bimota, s níž Francouzi tento vůz připravili, nezveřejnila údaje o nově nabyté dynamice, jisté ale je, že přinejmenším akcelerace z 0 na 100 km/h dozná zlepší z času 5,9 sekundy platného pro „standardní” RCZ R. Maximální rychlost 250 km/h bude zřejmě nadále omezovat příjemně krátké zpřevodování manuálního šestikvaltu.

Není to ale jen výkon, co se na voze změnilo. Pomineme-li specifický vzhled, pak za zmínku stojí hlavně upravený podvozek mj. snížení o 10 mm a nové, čtyřpístkové přední brzdy zakusující se do 380mm kotoučů. Poladěn byl také interiér, v němž prim hrají prim nové ukazatele na středové konzoli, alcantara na sedadlech i palubní desce, trocha červené k dobru a několik dalších drobností navíc - informačně-zábavní systém Tom Tom, dvě kamery GoPro („vidící” dopředu a dozadu) nebo odkládací prostor na dvě helmy místo beztak minimalistických zadních sedadel.

Nejlepší zprávou je, že tohle dílo nemá být jen nějaký promokousek pro pobavení návštěvníků veronské výstavy, ale nová špičková, limitovaná edice vozu, kterou bude možné koupit. Na její cenu a dostupnost si ale ještě budeme muset počkat.


Peugeot RCZ R Bimota není tuning, ale tovární stroj s 305 koňmi z jedna-šestky - 1 - Peugeot RCR R Bimota oficialni prvni 01Peugeot RCZ R Bimota není tuning, ale tovární stroj s 305 koňmi z jedna-šestky - 2 - Peugeot RCR R Bimota oficialni prvni 02Peugeot RCZ R Bimota není tuning, ale tovární stroj s 305 koňmi z jedna-šestky - 3 - Peugeot RCR R Bimota oficialni prvni 03Peugeot RCZ R Bimota není tuning, ale tovární stroj s 305 koňmi z jedna-šestky - 4 - Peugeot RCR R Bimota oficialni prvni 04Peugeot RCZ R Bimota není tuning, ale tovární stroj s 305 koňmi z jedna-šestky - 5 - Peugeot RCR R Bimota oficialni prvni 05Peugeot RCZ R Bimota není tuning, ale tovární stroj s 305 koňmi z jedna-šestky - 6 - Peugeot RCR R Bimota oficialni prvni 06Peugeot RCZ R Bimota není tuning, ale tovární stroj s 305 koňmi z jedna-šestky - 7 - Peugeot RCR R Bimota oficialni prvni 07Peugeot RCZ R Bimota není tuning, ale tovární stroj s 305 koňmi z jedna-šestky - 8 - Peugeot RCR R Bimota oficialni prvni 08Peugeot RCZ R Bimota není tuning, ale tovární stroj s 305 koňmi z jedna-šestky - 9 - Peugeot RCR R Bimota oficialni prvni 09Peugeot RCZ R Bimota není tuning, ale tovární stroj s 305 koňmi z jedna-šestky - 10 - Peugeot RCR R Bimota oficialni prvni 10Peugeot RCZ R Bimota není tuning, ale tovární stroj s 305 koňmi z jedna-šestky - 11 - Peugeot RCR R Bimota oficialni prvni 11Peugeot RCZ R Bimota není tuning, ale tovární stroj s 305 koňmi z jedna-šestky - 12 - Peugeot RCR R Bimota oficialni prvni 12Peugeot RCZ R Bimota není tuning, ale tovární stroj s 305 koňmi z jedna-šestky - 13 - Peugeot RCR R Bimota oficialni prvni 13Peugeot RCZ R Bimota není tuning, ale tovární stroj s 305 koňmi z jedna-šestky - 14 - Peugeot RCR R Bimota oficialni prvni 14Peugeot RCZ R Bimota není tuning, ale tovární stroj s 305 koňmi z jedna-šestky - 15 - Peugeot RCR R Bimota oficialni prvni 15Peugeot RCZ R Bimota není tuning, ale tovární stroj s 305 koňmi z jedna-šestky - 16 - Peugeot RCR R Bimota oficialni prvni 16
Peugeot RCZ R Bimota vypadá všelijak, to podstatné se ale skrývá uvnitř. A voní to lépe než Jihlavanka...

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.