Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot Onyx: žádný hybrid, pod kapotou je diesel 3,7 V8 s 600 koňmi
12.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Veškeré předchozí zvěsti berou za své. Koncept Onyx je zadokolka a o jeho dynamiku se bude starat především pořádné stádo naftových koní.
Vypadá to, že Peugeotu se povedlo pár dní tahat celý svět za nos. Při úniku prvních snímků konceptu Onyx se totiž okamžitě začalo tvrdit, že pod kapotou se objeví hybridní pohonné ústrojí složené s benzinového čtyřválce 1,6 THP, který bude pohánět zadní kola, a elektromotoru vysílajícího 120 koní na nápravu přední. Francouzská značka ale nakonec potvrdila jen zvěsti o koncepci kombinující spalovací motor s elektrickým, vyloženě o hybrid tu nejde - elektromotor totiž bude v autě zastávat podobnou roli, kterou má v dnešních Formulích 1 a těm „do hybridů” také nikdo nenadává.
Pohon Onyxu totiž není hybridní klasikou a není ani modifikací, jakou známe třeba z Peugeotu 3008 Hybrid4 nebo 508 RXH. Místo toho půjde o podobný systém, jaký Porsche použilo u závodního modelu 911 GT3 R nebo který se objevuje ve zmíněných ef-jedničkách. Klíčovou roli tedy hraje spalovací motor, kterému pouze částečně pomáhá výrazně slabší elektromotor rekuperující velmi malou část brzdné energie. Ta se ukládá do lithium-iontových baterií a při silnějším sešlápnutí plynu pak řidič nakrátko dostane k dispozici dodatečných 80 koní. KERS je asi to správné slovo, jakkoli formálně je i takové řešení hybridním pohonem.
Každopádně víme, že vozu dlouhému 4,65 metru, širokému 2,2 metru a vysokému (spíŠe nízkému...) 1,13 metru dodává „šťávu” 600 koní produkovaných novým 3,7litrovým turbodieselem V8 HDi, který zamíří na zadní pneumatiky o rozměru 345/30 R20 (vpředu najdete rozměr 275/30 R20) skrze šestistupňovou sekvenční převodovku. Pokud se k nim přidá elektromotor s dalšími 80 koňmi, je výsledný výkon na zadní ose až 680 koní a to určitě neslibuje špatnou dynamiku.
Konkrétní jízdní výkony Peugeot zatím nezveřejnil, dozajista ale půjde o sprint z kategorie supersportů. Onyx totiž váží pouhých 1 100 kg, za což může nejen střecha a okna z plexiskla, ale především rozsáhlé použití karbonu. Z toho je ostatně vyrobený i monokok, jehož 12 částí zvedne ručičky vah pouze na 100 kg. Pokud jde o stabilitu a brzdné schopnosti, pak by ruku k dílu měly přidat nejen zmíněné pneumatiky na 20" discích a zavěšení používající sofistikovaný dvojitý lichoběžník, ale i karbon-keramické kotoučové brzdy s průměrem 380 mm vpředu a 355 vzadu.
Uvnitř vozu se pak nachází materiál, který Peugeot nazývá „novinovým dřevem“. Jedná se totiž o zrecyklované staré noviny, které byly velkou silou stlačeny k sobě. O nich však reálné modely Peugeotu mohou jen snít.
Stejně tak bude konceptu vyhrazeno unikátní otevírání dveří. Panty se totiž nejprve rozevřou do stran, než je můžete vyklopit vzhůru jako u Lamborghini. V sérii by ale Peugeotu slušely. A taktéž bychom si přáli, aby se Onyx nakonec dostal na silnici, i přes onu výrobnu sazí pod kapotou. Máte stejný názor?
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Koncept Peugeot Onyx se v Paříži skutečně ukáže s černobronzovou karoserií. Jeho pohon však bude jiný, než se očekávalo, přestože hybridní koncepce zůstane. A v interiéru nakonec nebude vlněná látka, nýbrž slisované staré noviny. Takto zřejmě vypadá ekologický supersport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 9 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
před 11 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva