Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot Hybrid Air: hybridní ústrojí „žijící” ze vzduchu jde opravdu do výroby
30.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nová technologie se má na silnici objevit za nějaké tři roky. Spotřebou paliva ve výši 2,9 l/100 km se ovšem Peugeot chlubí již nyní.
Na počátku roku jsme poprvé zmínili novou hybridní pohonnou jednotku francouzského koncernu PSA. Pod názvem Hybrid Air se poprvé ukázala v Citroënu C3 na březnovém ženevském autosalonu, ani tehdy však automobilka nezmínila sériovou výrobu. K té ale nakonec opravdu dojde, i když v řádech týdnů to nebude. Podle Peugeotu by se mělo jednat nejdříve o rok 2015, přičemž první vlaštovka ponese na přídi logo lva a nikoliv dvojici chromovaných šípů.
Zvolený model, který danou technologii uvede do prodeje, v současnosti ještě není znám. Značka však uvádí, že jednat by se mělo o lehký hatchback typu Peugeotu 208. U něj by totiž až tak nevadila váhová penalizace ve výši nějakých 100 kilogramů, jež je s instalací hybridní pohonné jednotky spojena. Na rozdíl od elektromobilů zde totiž nepotřebujete těžké baterie, místo toho si vůz vystačí se zásobníkem vzduchu.
Celý princip pak následně spočívá na stlačení tohoto vzduchu, díky čemuž se roztočí hydraulický motor uložený vpředu hned vedle běžné spalovací jednotky (nemusíme snad ani dodávat, že půjde o „máloválec” s miniaturním objemem). Ten následně hodlá výkonem zásobovat přední kola skrze běžnou převodovku, čímž je kromě hmotnosti zredukována komplexnost materiální i finanční.
Stejně jako u běžných hybridů pak řidič dostane k dispozici tři jízdní režimy. První počítá se zapojením benzinové pohonné jednotky, druhý s kombinací obou motorů a třetí jen s využitím energie vycucané ze vzduchu. Peugeot však momentálně udává, že zásobník lze naplnit pouze regenerativním brzděním - je tedy zřejmé, že dlouho „bezemisně“ nepojedete.
Samotný dojezd automobilka nezmiňuje, v rámci kombinované spotřeby ale prý máme počítat s 2,9 l/100 km. To je ovšem údaj, který nebyl ani tak vycucán ze vzduchu, jako spíše z palce. Jak jsme totiž řekli, zásobník vám na dlouho nevydrží a k jeho opětovnému naplnění hned tak nedojde, pokud navíc pojedete efektivně, tedy prakticky bez brzdění, nemáte ani čím jej naplnit a jak hybridní ústrojí kloudně využít. Při měření v laboratořích je to ale evidentně jedno, v těch bude stačit naplněný „měch” v simulaci městského provozu a spotřeba poletí dolů.
Uvidíme tedy za nějaké dva tři roky, jak si „pneumatický hybrid“ Peugeotu povede v reálu. Rozhodně však prý nemáme počítat, že by jej v showroomech doplnila produkční verze konceptu 208 FE. Z tohoto cvičení totiž značka využije pouze know-how, tedy výrobu lehkého motoru a práci s kompozitními materiály.
Technologie Hybrid Air skutečně zamíří do výroby, přičemž objevit se má u lehkého hatchbacku typu Peugeotu 208
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 2 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před hodinou - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 2 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 4 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.27. 09:32 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien