Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot Exalt v evropské verzi se chystá do Paříže, jiný je ale jen v detailech
4.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Evropská verze konceptu dostala také „novinový“ interiér či na vlně založené čalounění. Po stránce výkonů ale opět nabízí 340 koní při hmotnosti 1 700 kg.
O francouzském koncepčním sedanu jsme poprvé informovali před jeho premiérou na dubnovém autosalonu v Pekingu. Tato lokace přitom mohla naznačovat, že pokud vznikne produkční verze, pak nikam jinam než do Číny nezamíří. Jak se ovšem ukazuje, Peugeot má s konceptem Exalt poněkud smělejší plány. Na autosalonu v Paříži tak spatříme evropskou verzi, která sice stále disponuje dvoubarevným kabátem, bronzový lak zadní části ovšem vyměnila za šedý. Díky tomu novinka vypadá takřka jako sériový kousek.
Kromě barevného schématu se ovšem exteriér konceptu nezměnil, i nadále tedy máme tu čest s LEDkovými světlomety či 20palcovými litými koly. Spíše ten tyto detaily ovšem poutá pozornost ona žraločí kůže, ve které je vyvedena záď. Jedná se o speciální látkový potah klasického kabátu, díky kterému by mělo dojít k aerodynamické optimalizaci a tím redukci spotřeby paliva a emisí. Žádný konkrétní údaj však automobilka v tomto směru nezmiňuje.
Více ovšem víme o motorovém prostoru, kde svou práci odvádí 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec z Peugeotu RCZ R, který produkuje 270 koní a 300 Nm točivého momentu. Jeho výkon míří skrze šestistupňovou automatickou převodovku na přední kola, zatímco ta zadní roztáčí elektromotor o výkonu 50 kW usazený na víceprvkové nápravě. Celkově tedy máme co do činění se soustavou naladěnou na 340 koní.
Hnací ústrojí zvané HYbrid4 přitom bylo navrženo tak, aby umožnilo jízdu čistě na elektřinu či benzin, zároveň však umožní také zapojení obou agregátů do hry. Ani v tomto případě nemáme k dispozici údaje třeba o dojezdu, k jeho prodloužení ale může posloužit unikátní skládací elektrický skútr HYbrid-kick, který najdete uschovaný pod podlahou zavazadlového prostoru.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde najdeme další rozdíl oproti pekingské verzi konceptu. Zatímco její dveřní panely se pyšnily rytinami, uvnitř evropské verze najdeme „dřevěné“ obklady hladké jako dětská prdelka. Uvozovky jsou na místě, neboť ve skutečnosti jde o speciální materiál vytvořený z recyklovaného novinového papíru použitého hlavními ekonomickými deníky.
Zmínit můžeme ještě na vlně založenou tkaninu, jež pokrývá třeba středový tunel či palubní desku, opomenout pak nelze ani metalické doplňky či volant se zploštělou horní a spodní částí. Tím ale dostupné informace končí, hmotnost 1 700 kg nebo venkovní rozměry (délka 4,7 metru, výška 1,31 metru) jsou již shodné jako u pekingského konceptu.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.













Evropská verze Peugeotu Exalt byla vyvedena v šedo-šedé kombinaci, která koncept mnohem více přibližuje produkční verzi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnesElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Druhý nejprodávanější model Mercedesu už má datum na svém parte. Pokud o něj máte zájem, objednávejte rychle
20.3.2025Elektromobily už v Austrálii stojí stejně jako „srovnatelná” spalovací auta, jejich prodeje přesto prudce klesají
21.3.2025Rozlučka Toyoty s její jedinou manuální šestiválcovou mašinou je absurdně drahá, nemravně využívá současného dění
21.3.2025Další kontroverzní kreace Mansory dráždí oči i žaludek, její jméno dává nepokrytě najevo, komu „podkuřuje”
21.3.2025VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva