Peugeot-Citroen 2,0 Blue HDi: rovněž pro 508, u C4 Picasso už známe i české ceny

Nový dieselový dvoulitr o výkonu 150 koní si již brzy budete moci můžete pořídit s modely 508, C4 Picasso a Grand C4 Picasso, nepochybně i u nás.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Peugeot-Citroen 2,0 Blue HDi: rovněž pro 508, u C4 Picasso už známe i české ceny

16.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Peugeot-Citroen 2,0 Blue HDi: rovněž pro 508, u C4 Picasso už známe i české ceny

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový dieselový dvoulitr o výkonu 150 koní si již brzy budete moci můžete pořídit s modely 508, C4 Picasso a Grand C4 Picasso, nepochybně i u nás.

Ještě před zahájením autosalonu ve Frankfurtu jsme zmiňovali příchod nových pohonných jednotek v rámci koncernu PSA. Přičemž ty jsme spojovali především s modely Citroënu, což nebylo náhodné. V ceníku C4 Picasso a Grand C4 Picasso se totiž dvoulitr Blue HDi již objevil a zatímco ovšem u menšího MPV je jeho 150 koní k dispozici pouze ve spojení s manuální převodovkou, u většího zástupce francouzské značky již můžete sáhnout také po verzi s automatem. Ta stojí o čtyřicet tisíc dráže, přičemž k mání je pouze u dvou vyšších úrovní výbavy Intensive a Exclusive.

Ošizena o tuto pohonnou jednotku ovšem nebude ani rodina se lvem ve znaku. Prvním modelem, který dvoulitr Blue HDI dostane, je Peugeot 508. V jeho případě bude možné vybírat mezi výkonem 150 a 180 koní (tuto porci dostanete u Citroënu pouze u řady DS), přičemž spotřeba v kombinaci se šestistupňovým manuálem má činit 4,1 l/100 km, respektive 4,3 l/100 km. K mání ovšem tyto motorizace budou až v závěru roku, proto je v oficiálním ceníku zatím nenajdeme.

Jen sníženou normovanou spotřebou se ovšem tyto modely chlubit nebudou. Vyjma motorového prostoru byl totiž upraven také podvozek, kde vpředu již nenajdeme vzpěry MacPherson, ale komplexnější přední nápravu se dvěma trojúhelníkovými rameny a oddělenou těhlicí. Tedy koncepci zlepšující jízdní dynamiku i komfort, jakou se dosud vyznačovalo jen provedení 508 2,2 HDi ve výbavě GT.

Jen jedním zástupcem Peugeotu ale nabídka nových motorů nekončí. Slabší dvoulitr Blue HDi tak bude k mání i pod kapotou modelu 308, kde se šestistupňovým automatem má produkovat 99 gramů emisí CO2 na kilometr (spotřeba 3,7 litru nafty na 100 km). V případě automatu již emise stoupnou na 109 g/km (4,1 l/100 km), ještě větší produkci pak čekáme u verze 308 GT diesel, která se dočká zmiňovaných 180 koní. U ní však Peugeot spotřebu neuvádí, stejně jako další detaily.

S tímto modelem navíc koncern PSA hodlá spřáhnout také další modernizované pohonné jednotky. Prvním je 1,6litrový diesel Blue HDi, jehož 120 koní a 300 Nm točivého momentu (320 Nm při funkci Overboost) má být spojeno s normovanou produkcí emisí ve výši pouhých 82 g/km neboli kombinovanou spotřebu ve výši 3,1 litru nafty na 100 km. To kupříkladu ve Francii bude značit finanční státní dotaci ve výši 550 Eur (cca 14 300 Kč).

Francouzskou dotační politiku ale dnes nechme být, více o české cenové politice spojené s novými motory vám naznační ceníky modelů Citroën C4 Picasso (PDF, 335 kB) a Citroën Grand C4 Picasso (PDF, 249 kB), s nimiž si uděláte lepší obrázek o cenovém rozdílu nových HDi ve srovnání s těmi dosavadními.


Peugeot-Citroen 2,0 Blue HDi: rovněž pro 508, u C4 Picasso už známe i české ceny - 1 - Peugeot 508 ofi 01Peugeot-Citroen 2,0 Blue HDi: rovněž pro 508, u C4 Picasso už známe i české ceny - 2 - Peugeot 508 ofi 03Peugeot-Citroen 2,0 Blue HDi: rovněž pro 508, u C4 Picasso už známe i české ceny - 3 - Peugeot 508 ofi 04Peugeot-Citroen 2,0 Blue HDi: rovněž pro 508, u C4 Picasso už známe i české ceny - 4 - Peugeot 508 ofi 06Peugeot-Citroen 2,0 Blue HDi: rovněž pro 508, u C4 Picasso už známe i české ceny - 5 - Peugeot 508 ofi 09Peugeot-Citroen 2,0 Blue HDi: rovněž pro 508, u C4 Picasso už známe i české ceny - 6 - Peugeot 508 ofi 11Peugeot-Citroen 2,0 Blue HDi: rovněž pro 508, u C4 Picasso už známe i české ceny - 7 - Peugeot 508 ofi 12Peugeot-Citroen 2,0 Blue HDi: rovněž pro 508, u C4 Picasso už známe i české ceny - 8 - Peugeot 508 ofi 25Peugeot-Citroen 2,0 Blue HDi: rovněž pro 508, u C4 Picasso už známe i české ceny - 9 - Peugeot 508 ofi 26
Peugeot 508 je dalším modelem v řadě, který dostane nové turbodiesely Blue HDi. V jeho případě navíc dojde i k úpravě přední nápravy

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.