Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot-Citroen 2,0 Blue HDi: rovněž pro 508, u C4 Picasso už známe i české ceny
16.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový dieselový dvoulitr o výkonu 150 koní si již brzy budete moci můžete pořídit s modely 508, C4 Picasso a Grand C4 Picasso, nepochybně i u nás.
Ještě před zahájením autosalonu ve Frankfurtu jsme zmiňovali příchod nových pohonných jednotek v rámci koncernu PSA. Přičemž ty jsme spojovali především s modely Citroënu, což nebylo náhodné. V ceníku C4 Picasso a Grand C4 Picasso se totiž dvoulitr Blue HDi již objevil a zatímco ovšem u menšího MPV je jeho 150 koní k dispozici pouze ve spojení s manuální převodovkou, u většího zástupce francouzské značky již můžete sáhnout také po verzi s automatem. Ta stojí o čtyřicet tisíc dráže, přičemž k mání je pouze u dvou vyšších úrovní výbavy Intensive a Exclusive.
Ošizena o tuto pohonnou jednotku ovšem nebude ani rodina se lvem ve znaku. Prvním modelem, který dvoulitr Blue HDI dostane, je Peugeot 508. V jeho případě bude možné vybírat mezi výkonem 150 a 180 koní (tuto porci dostanete u Citroënu pouze u řady DS), přičemž spotřeba v kombinaci se šestistupňovým manuálem má činit 4,1 l/100 km, respektive 4,3 l/100 km. K mání ovšem tyto motorizace budou až v závěru roku, proto je v oficiálním ceníku zatím nenajdeme.
Jen sníženou normovanou spotřebou se ovšem tyto modely chlubit nebudou. Vyjma motorového prostoru byl totiž upraven také podvozek, kde vpředu již nenajdeme vzpěry MacPherson, ale komplexnější přední nápravu se dvěma trojúhelníkovými rameny a oddělenou těhlicí. Tedy koncepci zlepšující jízdní dynamiku i komfort, jakou se dosud vyznačovalo jen provedení 508 2,2 HDi ve výbavě GT.
Jen jedním zástupcem Peugeotu ale nabídka nových motorů nekončí. Slabší dvoulitr Blue HDi tak bude k mání i pod kapotou modelu 308, kde se šestistupňovým automatem má produkovat 99 gramů emisí CO2 na kilometr (spotřeba 3,7 litru nafty na 100 km). V případě automatu již emise stoupnou na 109 g/km (4,1 l/100 km), ještě větší produkci pak čekáme u verze 308 GT diesel, která se dočká zmiňovaných 180 koní. U ní však Peugeot spotřebu neuvádí, stejně jako další detaily.
S tímto modelem navíc koncern PSA hodlá spřáhnout také další modernizované pohonné jednotky. Prvním je 1,6litrový diesel Blue HDi, jehož 120 koní a 300 Nm točivého momentu (320 Nm při funkci Overboost) má být spojeno s normovanou produkcí emisí ve výši pouhých 82 g/km neboli kombinovanou spotřebu ve výši 3,1 litru nafty na 100 km. To kupříkladu ve Francii bude značit finanční státní dotaci ve výši 550 Eur (cca 14 300 Kč).
Francouzskou dotační politiku ale dnes nechme být, více o české cenové politice spojené s novými motory vám naznační ceníky modelů Citroën C4 Picasso (PDF, 335 kB) a Citroën Grand C4 Picasso (PDF, 249 kB), s nimiž si uděláte lepší obrázek o cenovém rozdílu nových HDi ve srovnání s těmi dosavadními.
Peugeot 508 je dalším modelem v řadě, který dostane nové turbodiesely Blue HDi. V jeho případě navíc dojde i k úpravě přední nápravy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
před 3 hodinami - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
před 8 hodinami - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
včera
Nové na MotoForum.cz
- Bagnaia vyhrál, o titulu není ještě rozhodnuto včera 10:28
- Moto2 vyhrál Vietti, Salač hodnotí svůj výsledek jako ostudu včera 10:21
- 13. vítězství v sezóně pro Davida Alonsa včera 10:13
- Finále MotoGP bude v Barceloně včera 09:48
- Martin vyhrál Sprint, Bagnaia měl crash 2.11.2024
Nejčtenější články
- Vysoká cla Číňany nezastaví, říká prodejní šéf Škody, od EU chce ale místo regulací jen peníze
6.10.2024 - Lada představila svůj nový elektromobil, snad jako jediná u něj použila hned dvojici baterií
6.10.2024 - Poslední nové auto s továrním CD přehrávačem zmizelo z nabídky, pro kdysi převratný nosič je to konec jeho éry
6.10.2024 - Maserati ukázalo unikátní supersport určený pro potomky jeho zakladatelů. To je ten marketing, který zachrání prodeje?
6.10.2024 - Zlatan Ibrahimovič říká, že Volvo je čínská, ne švédská automobilka, i když si ho dekádu platila jako ambasadora
7.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva