Peugeot-Citroën 1,2 e-THP: tříválcové turbo startuje v modelech C4 a 2008

Francouzský downsizing má přinést až 130 koní a pětilitrovou žíznivost. Chystá se ovšem i slabší verze se silou 110 koní a spotřebou 3,9 l/100 km.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Peugeot-Citroën 1,2 e-THP: tříválcové turbo startuje v modelech C4 a 2008

16.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Peugeot-Citroën 1,2 e-THP: tříválcové turbo startuje v modelech C4 a 2008

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Francouzský downsizing má přinést až 130 koní a pětilitrovou žíznivost. Chystá se ovšem i slabší verze se silou 110 koní a spotřebou 3,9 l/100 km.

O pohonných jednotkách francouzského koncernu PSA dnes již byla řeč. Jen diesely ale Peugeotu a Citroënu nestačí, proto příští rok představí pod kapotami svých modelů nový, už dříve avizovaný přeplňovaný tříválec e-THP. Ten je založen na atmosférickém agregátu 1,2 VTi, který již známe třeba ze sedanu C-Elysée. Ve srovnání s jeho 72 koňmi ovšem potenciál pohonné jednotky patřičně naroste - na přední kola totiž zamíří koní hned 130, maximum točivého momentu činí 230 Nm.

Měnit se samozřejmě bude také spotřeba, jejíž výše závisí na konkrétním modelu. V případě Citroënu C4 tak můžeme očekávat pětilitrový průměr (některé zdroje hovoří dokonce ještě o půllitrovém navýšení), zatímco Peugeot 2008 se má pohybovat pouze za 4,6 l/100 km. Při 50litrové nádrži tak nabídne dojezd až 1 087 km. V jeho případě navíc známe i jízdní dynamiku, která slibuje zrychlení z klidu na stovku za 9,9 sekundy a nejvyšší rychlost 195 km/h.

V případě obou modelů můžete samozřejmě počítat se standardním systémem start/stop a šestistupňovou manuální převodovkou, stejně jako s lehkým cenovým navýšením oproti atmosférickému motoru 1,6 VTi, který má de facto zastoupit. Přesné částky aktuálně nejsou k dispozici, hovoří se ovšem zhruba o 8 000 Kč navíc oproti zmiňovanému čtyřválci. Citroën C4 by tak před veškerými slevami měl vyjít na 430 tisíc, zatímco Peugeot 2008 bude bez bonusů stát 404 tisíc.

Jen touto verzí ale downsizing koncernu PSA nekončí. Tříválec e-THP by totiž v průběhu příštího roku měl dorazit rovněž s výkonem 110 koní, přičemž spotřeba v té chvíli klesne na pouhých 3,9 l/100 km. Prvními vlaštovkami, které tento agregát dostanou, se pak stanou Citroën C3 a DS3. U nich si však na jakékoliv další informace budeme muset ještě počkat.


Peugeot-Citroën 1,2 e-THP: tříválcové turbo startuje v modelech C4 a 2008 - 1 - Peugeot 2008 2013 oficialni sada 22Peugeot-Citroën 1,2 e-THP: tříválcové turbo startuje v modelech C4 a 2008 - 2 - Peugeot 2008 2013 oficialni sada 23Peugeot-Citroën 1,2 e-THP: tříválcové turbo startuje v modelech C4 a 2008 - 3 - Peugeot 2008 2013 oficialni sada 24Peugeot-Citroën 1,2 e-THP: tříválcové turbo startuje v modelech C4 a 2008 - 4 - Peugeot 2008 2013 oficialni sada 25Peugeot-Citroën 1,2 e-THP: tříválcové turbo startuje v modelech C4 a 2008 - 5 - Peugeot 2008 2013 oficialni sada 28Peugeot-Citroën 1,2 e-THP: tříválcové turbo startuje v modelech C4 a 2008 - 6 - Peugeot 2008 2013 oficialni sada 29Peugeot-Citroën 1,2 e-THP: tříválcové turbo startuje v modelech C4 a 2008 - 7 - Peugeot 2008 2013 oficialni sada 34Peugeot-Citroën 1,2 e-THP: tříválcové turbo startuje v modelech C4 a 2008 - 8 - Peugeot 2008 2013 oficialni sada 35Peugeot-Citroën 1,2 e-THP: tříválcové turbo startuje v modelech C4 a 2008 - 9 - Peugeot 2008 2013 oficialni sada 36Peugeot-Citroën 1,2 e-THP: tříválcové turbo startuje v modelech C4 a 2008 - 10 - Peugeot 2008 2013 oficialni sada 37Peugeot-Citroën 1,2 e-THP: tříválcové turbo startuje v modelech C4 a 2008 - 11 - Peugeot 2008 2013 oficialni sada 41Peugeot-Citroën 1,2 e-THP: tříválcové turbo startuje v modelech C4 a 2008 - 12 - Peugeot 2008 2013 oficialni sada 44Peugeot-Citroën 1,2 e-THP: tříválcové turbo startuje v modelech C4 a 2008 - 13 - Peugeot 2008 2013 oficialni sada 53Peugeot-Citroën 1,2 e-THP: tříválcové turbo startuje v modelech C4 a 2008 - 14 - Peugeot 2008 2013 oficialni sada 56Peugeot-Citroën 1,2 e-THP: tříválcové turbo startuje v modelech C4 a 2008 - 15 - Peugeot 2008 2013 oficialni sada 71
Peugeot 2008 má díky motoru 1,2 e-THP nabídnout spotřebu pouhých 4,6 l/100 km

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.