Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot-Citroën 1,2 e-THP: tříválcové turbo startuje v modelech C4 a 2008
16.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzský downsizing má přinést až 130 koní a pětilitrovou žíznivost. Chystá se ovšem i slabší verze se silou 110 koní a spotřebou 3,9 l/100 km.
O pohonných jednotkách francouzského koncernu PSA dnes již byla řeč. Jen diesely ale Peugeotu a Citroënu nestačí, proto příští rok představí pod kapotami svých modelů nový, už dříve avizovaný přeplňovaný tříválec e-THP. Ten je založen na atmosférickém agregátu 1,2 VTi, který již známe třeba ze sedanu C-Elysée. Ve srovnání s jeho 72 koňmi ovšem potenciál pohonné jednotky patřičně naroste - na přední kola totiž zamíří koní hned 130, maximum točivého momentu činí 230 Nm.
Měnit se samozřejmě bude také spotřeba, jejíž výše závisí na konkrétním modelu. V případě Citroënu C4 tak můžeme očekávat pětilitrový průměr (některé zdroje hovoří dokonce ještě o půllitrovém navýšení), zatímco Peugeot 2008 se má pohybovat pouze za 4,6 l/100 km. Při 50litrové nádrži tak nabídne dojezd až 1 087 km. V jeho případě navíc známe i jízdní dynamiku, která slibuje zrychlení z klidu na stovku za 9,9 sekundy a nejvyšší rychlost 195 km/h.
V případě obou modelů můžete samozřejmě počítat se standardním systémem start/stop a šestistupňovou manuální převodovkou, stejně jako s lehkým cenovým navýšením oproti atmosférickému motoru 1,6 VTi, který má de facto zastoupit. Přesné částky aktuálně nejsou k dispozici, hovoří se ovšem zhruba o 8 000 Kč navíc oproti zmiňovanému čtyřválci. Citroën C4 by tak před veškerými slevami měl vyjít na 430 tisíc, zatímco Peugeot 2008 bude bez bonusů stát 404 tisíc.
Jen touto verzí ale downsizing koncernu PSA nekončí. Tříválec e-THP by totiž v průběhu příštího roku měl dorazit rovněž s výkonem 110 koní, přičemž spotřeba v té chvíli klesne na pouhých 3,9 l/100 km. Prvními vlaštovkami, které tento agregát dostanou, se pak stanou Citroën C3 a DS3. U nich si však na jakékoliv další informace budeme muset ještě počkat.
Peugeot 2008 má díky motoru 1,2 e-THP nabídnout spotřebu pouhých 4,6 l/100 km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
před 7 hodinami - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 9 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 10 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
dnes - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch