Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 508 RXH: dieselelektrický allroad
11.7.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Peugeot dnes překvapil odhalením neortodoxně pojatého allroadu na bázi modelu 508 SW. Vyznačuje se hlavně použitím diesel-elektrického pohonu všech kol.
Pokud sledujete dění okolo automobilky Peugeot, jisté vám neuniklo loňské odhalení modelu 3008 HYbrid4. Tento vůz se stal vůbec prvním sériově vyráběným automobilem, který je poháněn hybridním ústrojím spojujícím elektromotor a naftový agregát. Jeho řešení navíc není zrovna konvenční, dieselův motor se totiž stará pouze o pohon přední osy a elektromotor pouze o pohánění osy zadní. To z auta dělá skoro vše, čím hybrid může být - čtyřkolkou, která umí být předokolkou s konvenčním pohonem, i zadokolkou s pohonem čistě elektrickým. Navíc se vůz o to snáze může stát tzv. plug-in hybridem, tedy vozem, který po dobití v garáži umí jet čistě na elektrický pohon, dokud mu stačí energie v „baterkách”. Celé pohonné ústrojí uložené v přídi vozu zkrátka zůstane v klidu a o vše se postará to zadní, elektrické. Je rozhodně zajímavé, že podobnou technologii, kterou Audi teprve vyvíjí (jde tedy o trochu složitější řešení než u Hybrid4), již Peugeot prodává, ale zůstaňme pro dnešek ve Francii.
Proč vlastně o 3008 Hybid4 mluvíme, když středobodem dnešního představení má být nový model 508 RXH? Inu, tato novinka používá úplně stejné pohonné ústrojí, na rozdíl od 3008 je ale v tomto případě implantováno do modelu, který schopnost pohonu všech kol použije spíše. Je totiž koncipován ve stylu Audi A4 allroad quattro (to je poslední německý výlet, slibujeme), tedy jako vůz na silnici i do lehkého terénu, kde pohon 4x4 přijde vhod.
Na pohled se tak 508 RXH vyznačuje zvýšenou světlou výškou, přepracovanými nárazníky, které doslova oslní svými LED světly pro denní svícení a dodatečným oplastováním všech partií, jenž by mohly přijít do kontaktu s okolním prostředím. Nechybí ani chromované hagusy a větší 18" kola z lehkých slitin. Výsledkem je o poznání dravější vzhled, než se kterým jsme se mohli setkat u nedávno testované 508 SW, z níž RXH pochopitelně přímo vychází.
Pod kapotou se nachází již zmíněný pohon Hybrid4, který sestává z dvoulitrového nafťáku 2,0 HDi s výkonem až 163 koní a elektromotoru s výkonem nejvýše 37 koní. Maximální výstup celého hybridního ústrojí činí rovných 200 koní (147 kW) a točivý moment má svou špičku na 450 Nm.
Dynamiku takto disponovaného motoru neznáme, Peugeot ale neváhal přidat informaci o tom, že vůz je schopen i zcela bezemisního pohybu do vyčerpání kapacity akumulátorů (povídali, že mu hráli...) a pochopitelně se pochlubit kombinovanou spotřebu paliva. Ta má hodnotu jen 4,2 litru nafty na 100 km, odpovídající emise CO2 činí 109 g/km.
Dále víme už jen tolik, že standardní výbava vozu má zahrnovat bezklíčový vstup, elektricky ovládaná přední sedadla, head-up displej, panoramatické střešní okno a nejnovější generaci audiosystému a satelitní navigace. Nepůjde tedy zjevně o žádné dostupné provedení a je otázkou, jestli RXH bude vyhrazenou pouze pohon Hybrid4, nebo bude k mání i s dalšími motory.
Odpověď na tuto a další otázky se dozvíme nejpozději na letošním frankfurtském autosalonu, kde bude 508 RXH veřejně představen, do prodejů by se pak měl dostat na jaře roku 2012. Do té doby se můžete zabavit třeba čtením našeho druhého testu Peugeotu 508, tentokrát sedanu ve ve špičkovém provedení GT motorem 2,2 HDi.
Peugeot 508 RXH
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 6 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva