Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 508 RXH: dieselelektrický allroad
11.7.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Peugeot dnes překvapil odhalením neortodoxně pojatého allroadu na bázi modelu 508 SW. Vyznačuje se hlavně použitím diesel-elektrického pohonu všech kol.
Pokud sledujete dění okolo automobilky Peugeot, jisté vám neuniklo loňské odhalení modelu 3008 HYbrid4. Tento vůz se stal vůbec prvním sériově vyráběným automobilem, který je poháněn hybridním ústrojím spojujícím elektromotor a naftový agregát. Jeho řešení navíc není zrovna konvenční, dieselův motor se totiž stará pouze o pohon přední osy a elektromotor pouze o pohánění osy zadní. To z auta dělá skoro vše, čím hybrid může být - čtyřkolkou, která umí být předokolkou s konvenčním pohonem, i zadokolkou s pohonem čistě elektrickým. Navíc se vůz o to snáze může stát tzv. plug-in hybridem, tedy vozem, který po dobití v garáži umí jet čistě na elektrický pohon, dokud mu stačí energie v „baterkách”. Celé pohonné ústrojí uložené v přídi vozu zkrátka zůstane v klidu a o vše se postará to zadní, elektrické. Je rozhodně zajímavé, že podobnou technologii, kterou Audi teprve vyvíjí (jde tedy o trochu složitější řešení než u Hybrid4), již Peugeot prodává, ale zůstaňme pro dnešek ve Francii.
Proč vlastně o 3008 Hybid4 mluvíme, když středobodem dnešního představení má být nový model 508 RXH? Inu, tato novinka používá úplně stejné pohonné ústrojí, na rozdíl od 3008 je ale v tomto případě implantováno do modelu, který schopnost pohonu všech kol použije spíše. Je totiž koncipován ve stylu Audi A4 allroad quattro (to je poslední německý výlet, slibujeme), tedy jako vůz na silnici i do lehkého terénu, kde pohon 4x4 přijde vhod.
Na pohled se tak 508 RXH vyznačuje zvýšenou světlou výškou, přepracovanými nárazníky, které doslova oslní svými LED světly pro denní svícení a dodatečným oplastováním všech partií, jenž by mohly přijít do kontaktu s okolním prostředím. Nechybí ani chromované hagusy a větší 18" kola z lehkých slitin. Výsledkem je o poznání dravější vzhled, než se kterým jsme se mohli setkat u nedávno testované 508 SW, z níž RXH pochopitelně přímo vychází.
Pod kapotou se nachází již zmíněný pohon Hybrid4, který sestává z dvoulitrového nafťáku 2,0 HDi s výkonem až 163 koní a elektromotoru s výkonem nejvýše 37 koní. Maximální výstup celého hybridního ústrojí činí rovných 200 koní (147 kW) a točivý moment má svou špičku na 450 Nm.
Dynamiku takto disponovaného motoru neznáme, Peugeot ale neváhal přidat informaci o tom, že vůz je schopen i zcela bezemisního pohybu do vyčerpání kapacity akumulátorů (povídali, že mu hráli...) a pochopitelně se pochlubit kombinovanou spotřebu paliva. Ta má hodnotu jen 4,2 litru nafty na 100 km, odpovídající emise CO2 činí 109 g/km.
Dále víme už jen tolik, že standardní výbava vozu má zahrnovat bezklíčový vstup, elektricky ovládaná přední sedadla, head-up displej, panoramatické střešní okno a nejnovější generaci audiosystému a satelitní navigace. Nepůjde tedy zjevně o žádné dostupné provedení a je otázkou, jestli RXH bude vyhrazenou pouze pohon Hybrid4, nebo bude k mání i s dalšími motory.
Odpověď na tuto a další otázky se dozvíme nejpozději na letošním frankfurtském autosalonu, kde bude 508 RXH veřejně představen, do prodejů by se pak měl dostat na jaře roku 2012. Do té doby se můžete zabavit třeba čtením našeho druhého testu Peugeotu 508, tentokrát sedanu ve ve špičkovém provedení GT motorem 2,2 HDi.
Peugeot 508 RXH
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 10 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva