Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 508: lví limuzína v detailech
16.9.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Peugeot uvolnil podrobné technické informace o svém novém zástupci ve střední třídě, modelu 508. Přestože má namířeno na premiový segment, naplno ho zasáhla móda zmenšování objemů motorů a přeplňování. Minimálně pro začátek se o pohon budou starat výhradně čtyřválce.
Jak už jsme zmínili v prvním představení 508, úkolem novinky je nahradit hned stávající modely, 407 a 607. Bude tedy bojovat o přízeň zákazníků ve střední třídě a současně se bude snažit zaujmout zájemce o luxusní limuzíny. Je postaven na stejném základu jako Citroëny C5 a C6, o komfort by tedy mělo být postaráno. Stejně tak je jasné, že bude na palubě dostatek místa jak v první, tak ve druhé řadě sedadel.



Otázky však vyvstávají při pohledu na nabízené pohonné jednotky. Na rozdíl od Citroënů můžete zapomenout na nejen na třílitrový šestiválec, ale také na dvoulitr. Z benzínových motorů totiž bude na výběr ze dvou čtyřválců o objemu 1,6 l. První 1,6 VTi s výkonem 120 k bude spojen se šestistupňovou, elektronicky kontrolovanou (neboli robotizovanou) manuální převodovkou. Druhý je „starý známý” 1,6 THP o výkonu 156 k, ke kterému bude k dispozici manuál i automat.
Nabídka dieselových agregátů je přece jen obsáhlejší. Začíná u 1,6 e-HDi o výkonu 112 k s 5° manuálem či 6° robotizovanou převodovkou, pokračuje 2,0 HDi 140 k s manuálem, 2,0 HDi 163 k a končí u 2,2 HDi s 204 k, v obou posledních případech je motor spojen výhradně s 6° automatem. Podrobnější informace naleznete v tabulkách níže.
V roce 2012 plánuje Peugeot přivést na trh hybrid s pohonem kombinací dieselové jednotky a elektromotoru, tedy stejně jako u Peugeotu 3008 HYbrid4. Přední kola bude pohánět dvoulitrový diesel, zadní pak zmíněný elektromotor. Celkový výkon obou motorů je 200 k a dohromady vytvářejí něco na způsob pohonu všech kol ve stylu Lexusu RX.
Obě karosářské varianty budou za nedlouho představeny na pařížském autosalonu a začátek prodejů je plánován na leden příštího roku.
Technické údaje
Rozměry a hmotnosti (v závorce hodnoty pro kombi)
Délka: 4 792 (4 813) mm
Šířka: 2 068 (2 068) mm
Výška: 1 456 (1 476) mm
Rozvor náprav: 2 817 (2 817) mm
Přední/zadní převis: 985/990 (985/1 011) mm
Základní objem zavazadlového prostoru dle VDA: (560) l
Benzínové motory (údaje uvedeny pro sedan)
1,6 l Vti | 1,6 l THP | |
Objem [cm3] | 1598 | |
Max. výkon: [kW (k) 1/min] | 80 (120) / 6000 | 115 (156) / 6000 |
Max. točivý moment [Nm 1/min] | 160 / 4 250 | 240 / 1400 - 4000 |
Max. rychlost [km/h] | 203 | 218 (217) |
Zrychlení z 0 na 100 km/h [s] | 11,5 | 8,6 (9,20 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | ||
Město | 8,2 | 9,3 (10,4) |
Mimo město | 5,2 | 5 (5,5) |
Kombinovaná | 6,2 | 6,7 (7,1) |
Hmotnost [kg] | 1390 | 1400 (1410) |
Dieselové motory (údaje uvedeny pro sedan)
1,6 HDI | 2,0 HDI | ||||||
Objem [cm3] | 1560 | 1997 | |||||
Max. výkon: [kW (k) 1/min] | 82 (112) / 3600 | 103 (140) / 4000 | |||||
Max. točivý moment [Nm 1/min] | 240-254
/ 1500-3000 (270-285/ 1750 - 2000 |
320 - 340 / 2000 | |||||
Max. rychlost [km/h] | 188 (194) | 210 | |||||
Zrychlení z 0 na 100 km/h [s] | 11,3 (11,9) | 9,8 | |||||
Spotřeba paliva (l/100 km) | |||||||
Město | 5,9 (5,1) | 6,8 | |||||
Mimo město | 4,2 (4,1) | 4 | |||||
Kombinovaná | 4,8 (4,4) | 4,8 | |||||
Hmotnost [kg] | 1405 (1410) | 1430 |
2,0 HDI | 2,2 HDI | |
Objem [cm3] | 1997 | 2179 |
Max. výkon: [kW (k) 1/min] | 120 (163) / 3750 | 150 (204) / 3500 |
Max. točivý moment [Nm 1/min] | 340 / 2000 - 3000 | 450 / 2000 - 2750 |
Max. rychlost [km/h] | 223 | 232 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h [s] | 9,2 | 8,2 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | ||
Město | 7,8 | 8,1 |
Mimo město | 4,5 | 4,7 |
Kombinovaná | 5,7 | 5,7 |
Hmotnost [kg] | 1520 | 1540 |
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 2 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 47 minutamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 2 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 3 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 5 hodinamiDosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 10:02 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins