Peugeot 508: lví limuzína v detailech

Peugeot uvolnil podrobné technické informace o svém novém zástupci ve střední třídě, modelu 508. Přestože má namířeno na premiový segment, naplno ho zasáhla móda zmenšování objemů motorů a přeplňování. Minimálně pro začátek se o pohon budou starat výhradně čtyřválce.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Peugeot 508: lví limuzína v detailech

16.9.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Peugeot 508: lví limuzína v detailech

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Peugeot uvolnil podrobné technické informace o svém novém zástupci ve střední třídě, modelu 508. Přestože má namířeno na premiový segment, naplno ho zasáhla móda zmenšování objemů motorů a přeplňování. Minimálně pro začátek se o pohon budou starat výhradně čtyřválce.

Jak už jsme zmínili v prvním představení 508, úkolem novinky je nahradit hned stávající modely, 407 a 607. Bude tedy bojovat o přízeň zákazníků ve střední třídě a současně se bude snažit zaujmout zájemce o luxusní limuzíny. Je postaven na stejném základu jako Citroëny C5 a C6, o komfort by tedy mělo být postaráno. Stejně tak je jasné, že bude na palubě dostatek místa jak v první, tak ve druhé řadě sedadel.


Peugeot 508: lví limuzína v detailech - 1 - Peugeot 508 ofi 08Peugeot 508: lví limuzína v detailech - 2 - Peugeot 508 ofi 09Peugeot 508: lví limuzína v detailech - 3 - Peugeot 508 ofi 10

Otázky však vyvstávají při pohledu na nabízené pohonné jednotky. Na rozdíl od Citroënů můžete zapomenout na nejen na třílitrový šestiválec, ale také na dvoulitr. Z benzínových motorů totiž bude na výběr ze dvou čtyřválců o objemu 1,6 l. První 1,6 VTi s výkonem 120 k bude spojen se šestistupňovou, elektronicky kontrolovanou (neboli robotizovanou) manuální převodovkou. Druhý je „starý známý” 1,6 THP o výkonu 156 k, ke kterému bude k dispozici manuál i automat.

Nabídka dieselových agregátů je přece jen obsáhlejší. Začíná u 1,6 e-HDi o výkonu 112 k s 5° manuálem či 6° robotizovanou převodovkou, pokračuje 2,0 HDi 140 k s manuálem, 2,0 HDi 163 k a končí u 2,2 HDi s 204 k, v obou posledních případech je motor spojen výhradně s 6° automatem. Podrobnější informace naleznete v tabulkách níže.

Peugeot 508: lví limuzína v detailech - 4 - Peugeot 508 ofi 11Peugeot 508: lví limuzína v detailech - 5 - Peugeot 508 ofi 12Peugeot 508: lví limuzína v detailech - 6 - Peugeot 508 ofi 13

V roce 2012 plánuje Peugeot přivést na trh hybrid s pohonem kombinací dieselové jednotky a elektromotoru, tedy stejně jako u Peugeotu 3008 HYbrid4. Přední kola bude pohánět dvoulitrový diesel, zadní pak zmíněný elektromotor. Celkový výkon obou motorů je 200 k a dohromady vytvářejí něco na způsob pohonu všech kol ve stylu Lexusu RX.

Obě karosářské varianty budou za nedlouho představeny na pařížském autosalonu a začátek prodejů je plánován na leden příštího roku.

Peugeot 508: lví limuzína v detailech - 7 - Peugeot 508 ofi 24Peugeot 508: lví limuzína v detailech - 8 - Peugeot 508 ofi 25Peugeot 508: lví limuzína v detailech - 9 - Peugeot 508 ofi 26

Technické údaje

Rozměry a hmotnosti (v závorce hodnoty pro kombi)

Délka: 4 792 (4 813) mm
Šířka: 2 068 (2 068) mm
Výška: 1 456 (1 476) mm
Rozvor náprav: 2 817 (2 817) mm
Přední/zadní převis: 985/990 (985/1 011) mm
Základní objem zavazadlového prostoru dle VDA: (560) l

Benzínové motory (údaje uvedeny pro sedan)

  1,6 l Vti 1,6 l THP
Objem [cm3] 1598
Max. výkon: [kW (k) 1/min] 80 (120) / 6000 115 (156) / 6000
Max. točivý moment [Nm 1/min] 160 / 4 250 240 / 1400 - 4000
Max. rychlost [km/h] 203 218 (217)
Zrychlení z 0 na 100 km/h [s] 11,5 8,6 (9,20
Spotřeba paliva (l/100 km)    
Město 8,2 9,3 (10,4)
Mimo město 5,2 5 (5,5)
Kombinovaná 6,2 6,7 (7,1)
Hmotnost [kg] 1390 1400 (1410)


Dieselové motory (údaje uvedeny pro sedan)

  1,6 HDI 2,0 HDI
Objem [cm3] 1560 1997
Max. výkon: [kW (k) 1/min] 82 (112) / 3600 103 (140) / 4000
Max. točivý moment [Nm 1/min] 240-254 / 1500-3000
(270-285/ 1750 - 2000
320 - 340 / 2000
Max. rychlost [km/h] 188 (194) 210
Zrychlení z 0 na 100 km/h [s] 11,3 (11,9) 9,8
Spotřeba paliva (l/100 km)    
Město 5,9 (5,1) 6,8
Mimo město 4,2 (4,1) 4
Kombinovaná 4,8 (4,4) 4,8
Hmotnost [kg] 1405 (1410) 1430

  2,0 HDI 2,2 HDI
Objem [cm3] 1997 2179
Max. výkon: [kW (k) 1/min] 120 (163) / 3750 150 (204) / 3500
Max. točivý moment [Nm 1/min] 340 / 2000 - 3000 450 / 2000 - 2750
Max. rychlost [km/h] 223 232
Zrychlení z 0 na 100 km/h [s] 9,2 8,2
Spotřeba paliva (l/100 km)    
Město 7,8 8,1
Mimo město 4,5 4,7
Kombinovaná 5,7 5,7
Hmotnost [kg] 1520 1540

Peugeot 508: lví limuzína v detailech - 10 - Peugeot 508 ofi 14Peugeot 508: lví limuzína v detailech - 11 - Peugeot 508 ofi 15Peugeot 508: lví limuzína v detailech - 12 - Peugeot 508 ofi 16Peugeot 508: lví limuzína v detailech - 13 - Peugeot 508 ofi 17Peugeot 508: lví limuzína v detailech - 14 - Peugeot 508 ofi 18Peugeot 508: lví limuzína v detailech - 15 - Peugeot 508 ofi 19Peugeot 508: lví limuzína v detailech - 16 - Peugeot 508 ofi 20Peugeot 508: lví limuzína v detailech - 17 - Peugeot 508 ofi 21Peugeot 508: lví limuzína v detailech - 18 - Peugeot 508 ofi 22Peugeot 508: lví limuzína v detailech - 19 - Peugeot 508 ofi 23

Mirek Brokeš

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.