Peugeot 508 2015: facelift odhalen, nové motory mají nejnižší spotřebu v segmentu

Modernizací prošel sedan, kombík i verze RXH. Mají nová světla či masku, změn doznal rovněž interiér.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Peugeot 508 2015: facelift odhalen, nové motory mají nejnižší spotřebu v segmentu

18.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Peugeot 508 2015: facelift odhalen, nové motory mají nejnižší spotřebu v segmentu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Modernizací prošel sedan, kombík i verze RXH. Mají nová světla či masku, změn doznal rovněž interiér.

S modernizacemi se dnes roztrhl pytel. Dopoledne jsme si představili faceliftovaný Mercedes-Benz CLS, nyní si na paškál vezmeme Peugeot 508. Jeho příchod byl anoncován na počátku května skrze fotky přídě, spíše než na karoserii se ovšem úřadovalo pod ní. Francouzská automobilka totiž na své vlajkové lodi představila nové pohonné jednotky, které mají snížit spotřebu a emise CO2 na nejnižší úroveň v segmentu.

Než se ovšem pod přepracovanou kapotu podíváme, představíme si další vizuální změny. Ty souvisí hlavně s novou čelní maskou, která kopíruje styl Peugeotu 308. Na ni se navíc přesunulo logo lva. Mimo to jsou tu nové světlomety i LEDky pro denní svícení. Ty na sedanu a kombíku přitom mají tvar bumerangu, zatímco verze RXH přichází se třemi spáry, jež reflektují tvar nových zadních svítilen. I ty jsou diodové.

Pozměněný tvar světel a čelní masky si vyžádal i přepracování nárazníku, tím je však venkovním změnám konec a my se můžeme přesunout do kabiny. Zde přitom najdeme 7palcový dotykový displej, díky kterému byl zredukován počet tlačítek. Zároveň mohla být zvětšena uzavíratelná přihrádka na středové konzoli, do výbavy pak přibyl monitoring vozů ve slepém úhlu a zpětná kamera.

To je ale vše také v rámci kabiny, pročež se již můžeme věnovat ohlášené modernizaci v motorovém prostoru. Za benzinové agregáty zde vystupuje nová verze 1,6litrového čtyřválce THP, která na přední kola posílá 165 koní. Spojena je přitom se systémem start/stop, přičemž k dispozici je s automatem i manuálem. Při jeho volbě pak mají emise CO2 klesnout z původních 144 gramů na kilometr na 131 g/km.

Ještě níže pak zachází nový dvoulitrový turbodiesel BlueHDI, který je k mání s výkonem 150 nebo 180 koní. V prvním případě totiž emise činí 105 gramů, v druhém pak 111 gramů na kilometr. Absolutním lídrem je však i nadále hybridní provedení, které si na některých trzích můžete pořídit také ve formě sedanu, v České republice však danou technologii nabízí pouze Peugeot 508 RXH.

V případě hybridní techniky na první pohled k žádným změnám nedošlo, i nadále tak máme tu čest s výkonem 163 a 37 koní. Jisté zásahy však Peugeot provést musel, neboť průměrné emise CO2 klesly ze 104 gramů na 85 g/km. U sedanu se pak dokonce máme dočkat papírové spotřeby ve výši 3,3 litrů na sto kilometrů, pseudoterénní kombi ovšem bude nepatrně žíznivější.

S největší pravděpodobností pak dojde i k lehčímu navýšení cen, konkrétní částky ovšem Peugeot oznámí až blíže k zahájení prodeje. To je v Evropě naplánováno na 10. září, v Číně si ovšem budou muset počkat až na leden příštího roku. Zmínit pak nesmíme opomenout ani výstavní premiéru, která proběhne v srpnu simultánně na autosalonech v Moskvě a Chengdu.


Peugeot 508 2015: facelift odhalen, nové motory mají nejnižší spotřebu v segmentu - 1 - Peugeot 508 2015 facelift prvni sada 01Peugeot 508 2015: facelift odhalen, nové motory mají nejnižší spotřebu v segmentu - 2 - Peugeot 508 2015 facelift prvni sada 02Peugeot 508 2015: facelift odhalen, nové motory mají nejnižší spotřebu v segmentu - 3 - Peugeot 508 2015 facelift prvni sada 03Peugeot 508 2015: facelift odhalen, nové motory mají nejnižší spotřebu v segmentu - 4 - Peugeot 508 2015 facelift prvni sada 04Peugeot 508 2015: facelift odhalen, nové motory mají nejnižší spotřebu v segmentu - 5 - Peugeot 508 2015 facelift prvni sada 05Peugeot 508 2015: facelift odhalen, nové motory mají nejnižší spotřebu v segmentu - 6 - Peugeot 508 2015 facelift prvni sada 06Peugeot 508 2015: facelift odhalen, nové motory mají nejnižší spotřebu v segmentu - 7 - Peugeot 508 2015 facelift prvni sada 07Peugeot 508 2015: facelift odhalen, nové motory mají nejnižší spotřebu v segmentu - 8 - Peugeot 508 2015 facelift prvni sada 08Peugeot 508 2015: facelift odhalen, nové motory mají nejnižší spotřebu v segmentu - 9 - Peugeot 508 2015 facelift prvni sada 09Peugeot 508 2015: facelift odhalen, nové motory mají nejnižší spotřebu v segmentu - 10 - Peugeot 508 2015 facelift prvni sada 10Peugeot 508 2015: facelift odhalen, nové motory mají nejnižší spotřebu v segmentu - 11 - Peugeot 508 2015 facelift prvni sada 11Peugeot 508 2015: facelift odhalen, nové motory mají nejnižší spotřebu v segmentu - 12 - Peugeot 508 2015 facelift prvni sada 12Peugeot 508 2015: facelift odhalen, nové motory mají nejnižší spotřebu v segmentu - 13 - Peugeot 508 2015 facelift prvni sada 13Peugeot 508 2015: facelift odhalen, nové motory mají nejnižší spotřebu v segmentu - 14 - Peugeot 508 2015 facelift prvni sada 14Peugeot 508 2015: facelift odhalen, nové motory mají nejnižší spotřebu v segmentu - 15 - Peugeot 508 2015 facelift prvni sada 15Peugeot 508 2015: facelift odhalen, nové motory mají nejnižší spotřebu v segmentu - 16 - Peugeot 508 2015 facelift prvni sada 16Peugeot 508 2015: facelift odhalen, nové motory mají nejnižší spotřebu v segmentu - 17 - Peugeot 508 2015 facelift prvni sada 17Peugeot 508 2015: facelift odhalen, nové motory mají nejnižší spotřebu v segmentu - 18 - Peugeot 508 2015 facelift prvni sada 18Peugeot 508 2015: facelift odhalen, nové motory mají nejnižší spotřebu v segmentu - 19 - Peugeot 508 2015 facelift prvni sada 19Peugeot 508 2015: facelift odhalen, nové motory mají nejnižší spotřebu v segmentu - 20 - Peugeot 508 2015 facelift prvni sada 20Peugeot 508 2015: facelift odhalen, nové motory mají nejnižší spotřebu v segmentu - 21 - Peugeot 508 2015 facelift prvni sada 21Peugeot 508 2015: facelift odhalen, nové motory mají nejnižší spotřebu v segmentu - 22 - Peugeot 508 2015 facelift prvni sada 22Peugeot 508 2015: facelift odhalen, nové motory mají nejnižší spotřebu v segmentu - 23 - Peugeot 508 2015 facelift prvni sada 23Peugeot 508 2015: facelift odhalen, nové motory mají nejnižší spotřebu v segmentu - 24 - Peugeot 508 2015 facelift prvni sada 24Peugeot 508 2015: facelift odhalen, nové motory mají nejnižší spotřebu v segmentu - 25 - Peugeot 508 2015 facelift prvni sada 25Peugeot 508 2015: facelift odhalen, nové motory mají nejnižší spotřebu v segmentu - 26 - Peugeot 508 2015 facelift prvni sada 26
Facelift se dotkl celé řady Peugeotu 508, nejmenší změny najdeme u modelu RXH

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.