Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 508 2015: facelift odhalen, nové motory mají nejnižší spotřebu v segmentu
18.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizací prošel sedan, kombík i verze RXH. Mají nová světla či masku, změn doznal rovněž interiér.
S modernizacemi se dnes roztrhl pytel. Dopoledne jsme si představili faceliftovaný Mercedes-Benz CLS, nyní si na paškál vezmeme Peugeot 508. Jeho příchod byl anoncován na počátku května skrze fotky přídě, spíše než na karoserii se ovšem úřadovalo pod ní. Francouzská automobilka totiž na své vlajkové lodi představila nové pohonné jednotky, které mají snížit spotřebu a emise CO2 na nejnižší úroveň v segmentu.
Než se ovšem pod přepracovanou kapotu podíváme, představíme si další vizuální změny. Ty souvisí hlavně s novou čelní maskou, která kopíruje styl Peugeotu 308. Na ni se navíc přesunulo logo lva. Mimo to jsou tu nové světlomety i LEDky pro denní svícení. Ty na sedanu a kombíku přitom mají tvar bumerangu, zatímco verze RXH přichází se třemi spáry, jež reflektují tvar nových zadních svítilen. I ty jsou diodové.
Pozměněný tvar světel a čelní masky si vyžádal i přepracování nárazníku, tím je však venkovním změnám konec a my se můžeme přesunout do kabiny. Zde přitom najdeme 7palcový dotykový displej, díky kterému byl zredukován počet tlačítek. Zároveň mohla být zvětšena uzavíratelná přihrádka na středové konzoli, do výbavy pak přibyl monitoring vozů ve slepém úhlu a zpětná kamera.
To je ale vše také v rámci kabiny, pročež se již můžeme věnovat ohlášené modernizaci v motorovém prostoru. Za benzinové agregáty zde vystupuje nová verze 1,6litrového čtyřválce THP, která na přední kola posílá 165 koní. Spojena je přitom se systémem start/stop, přičemž k dispozici je s automatem i manuálem. Při jeho volbě pak mají emise CO2 klesnout z původních 144 gramů na kilometr na 131 g/km.
Ještě níže pak zachází nový dvoulitrový turbodiesel BlueHDI, který je k mání s výkonem 150 nebo 180 koní. V prvním případě totiž emise činí 105 gramů, v druhém pak 111 gramů na kilometr. Absolutním lídrem je však i nadále hybridní provedení, které si na některých trzích můžete pořídit také ve formě sedanu, v České republice však danou technologii nabízí pouze Peugeot 508 RXH.
V případě hybridní techniky na první pohled k žádným změnám nedošlo, i nadále tak máme tu čest s výkonem 163 a 37 koní. Jisté zásahy však Peugeot provést musel, neboť průměrné emise CO2 klesly ze 104 gramů na 85 g/km. U sedanu se pak dokonce máme dočkat papírové spotřeby ve výši 3,3 litrů na sto kilometrů, pseudoterénní kombi ovšem bude nepatrně žíznivější.
S největší pravděpodobností pak dojde i k lehčímu navýšení cen, konkrétní částky ovšem Peugeot oznámí až blíže k zahájení prodeje. To je v Evropě naplánováno na 10. září, v Číně si ovšem budou muset počkat až na leden příštího roku. Zmínit pak nesmíme opomenout ani výstavní premiéru, která proběhne v srpnu simultánně na autosalonech v Moskvě a Chengdu.
Facelift se dotkl celé řady Peugeotu 508, nejmenší změny najdeme u modelu RXH
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch