Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 508 2014: facelift ve znamení diod detailně, včetně českých cen
10.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizace dodala sedanu a kombíku nová světla i nárazníky. Díky nim narostla celková délka, pod kapotu pak zamířily výkonnější motory.
O modernizaci francouzské vlajkové lodi jsme se zmiňovali již v červnu, kdy na světlo světa prosákly první fotky a informace. Při té příležitosti jsme naznačili, že ačkoliv je výstavní premiéra modelu naplánována na pařížský autosalon, de facto se již bude jednat o křížek po funuse. Dnešním dnem totiž startuje prodej faceliftovaného Peugeotu 508, přičemž stejně jako dříve můžete sáhnout po sedanu, kombíku či verzi RXH.
Než se ovšem dostaneme k českým cenám, které jsou již známé, je třeba zopakovat a případně doplnit prvky, jimiž se vůz nově chlubí. Zvenčí se přitom jedná hlavně o novou příď, kterou u vyšších úrovní výbavy zdobí již jen LEDkové světlomety. Nižší stupně pak diody používají v případě denních světel, mlhovek či směrovek, v rámci hlavních světlometů však i nadále spoléhají na halogeny.
Mimo předku se LEDky nastěhovaly rovněž na záď, kde se sedan pyšní novými horizontálními lampami. Každá z nich přitom obsahuje 36 diod, v případě kombíku či verze RXH si ovšem zákazníci musí vystačit se stávajícím provedením. Pro všechny modely je ovšem nová přední kapota, stejně jako se přepracování dočkaly také nárazníky na obou stranách.
Díky tomu můžeme počítat s prodloužením předního a zadního převisu, čímž nám narostla také celková délka. Sedan tedy nově měří 4 830 mm, kombi je kupodivu o milimetr kratší. Důvodem je zmíněné přepracování zadního nárazníku, který má nyní nabízet větší ochrannou funkci a tak je ve srovnání s kombíkem delší (konkrétně měří převis 22 mm).
Přesunout se můžeme pod kapotu, kde rovněž najdeme řadu změn. Tou zásadní je příchod dvoulitrového dieselu BlueHDi pod kapotu verze RXH, která dosud byla k mání pouze s hybridním pohonným ústrojím. To v nabídce nechybí ani po faceliftu, 180 naftových koní ale dozajista dorazí s nižší cenou. Ta však bude známa až při listopadovém zahájení prodeje.
U standardního sedanu a kombíku však lze s novým dvoulitrem BlueHDi počítat, přičemž kromě 180 koní je k mání také verze naladěná na 150 koní. Ta v případě méně praktického modelu vychází ve verzi Active na 728 000 Kč, v kombinaci s objemnějším zavazadelníkem podraží o 32 tisíc korun. Více koní je k mání až na vyšší úrovni Allure za minimálně 865 000 Kč.
Další novinkou je příchod motoru 1,6 THP o výkonu 165 koní, který je stejně jako dieselový dvoulitr standardně spojen se systémem start/stop. Vybírat přitom můžete mezi manuální a automatickou převodovkou, pokaždé je však třeba zamířit až na úroveň výbavy Active. Platit přitom budete 687 00 Kč za manuál, respektive 727 tisíc korun za automat.
Na zmíněném druhém stupni výbavy je přitom již standardem nový sedmipalcový dotykový displej, zatímco základní úroveň Access si musí vystačit s audio systémem s přehrávačem MP3 a jednoduchou verzí palubního počítače. V kombinaci s motorem 1,6 VTi o výkonu 120 koní přitom sedan startuje na sumě 594 000 Kč, kombi je opět o 32 tisíc Kč dražší.
Bližší informace o dalších motorizacích (1,6 e-HDi, 2,0 HDi, 2,2 HDi) či výbavách (Allure a GT) najdete jako obvykle v oficiálních cenících, které si můžete stáhnout zatím jen pro sedan (PDF, 261 kB) a kombi SW (PDF, 262 kB). Jak jsme totiž uvedli výše, Peugeot RXH bude k mání až od listopadu.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.
Oficiální fotogalerie Peugeotu 508 2014
Oficiální fotogalerie Peugeotu 508 SW 2014
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva