Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 5008 2014: facelift detailněji, s přídí 308 přichází až 163 benzinových koní
27.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) V rámci modernizace velkého MPV se Peugeot krom přídě moc nerozjel. S jedním motorem navíc přichází hlavně pár novinek v interiéru.
Co jsme včera nakousli, je dnes třeba dojíst. Ano, řeč je o koláči novinek, který nám naservírovala automobilka Peugeot. Sousta v podobě modelů 308 R, 208 Hybrid FE a 3008 jsou již za námi, velké MPV 5008 ale můžeme strávit až dnes. Teprve nyní totiž máme k dispozici celou sadu fotografií, video i podstatné informace. Začít můžeme rovnou vizáží přídě, jejíž výměna po stránce vizuální faceliftu dominuje. Vyměněno zde bylo prakticky vše, od nárazníku přes masku až po světlomety. Ze starých dílů je tu tak akorát kapota, a to se říká kdo ví, jestli.
Abychom přitom nová světla neodbyli jen jednou větou, musíme zmínit diody určené k dennímu svícení a poskládané do velmi zajímavého tvaru. Zadní LEDky ale již zůstávají ve starém složení, což se týče i zadního nárazníku nebo dveří zavazadlového prostoru. Jedinou novinkou je zde tak nápis Peugeot doplňující logo pod oknem, tím ale přestavba zádě končí. Boků se pak Francouzi ani nedotkli, i když počítat můžeme s párem nových barev a několika dalšími designy litých kol.
Uvnitř najdete změn ještě méně, základní architektura totiž zůstává na svém místě. Nové jsou tak jen některé dekory. Žel bohu Peugeot nevyužil příležitosti modernizace a nenadělil modelu 5008 finesy, jaké jsme mohli evidovat u menšího MPV 3008. Na parkovacího asistenta tak můžete zapomenout, jakkoliv by s ohledem na větší rozměry přišel vhod. Nekoná se pak nakonec ani plnohodnotný head-up-displej, místo něj Peugeot i nadále užívá výsuvného plexiskla.
Po stránce mechanické pak můžeme opětovně odkázat na model 3008, s nímž větší MPV sdílí většinu pohonných jednotek. Tedy až na hybrid, který v tomto případě chybí. Na výběr jsou tak tři benzinové agregáty, z nichž první 1,6 VTI produkuje 120 koní a v průměru spotřebuje 6,9 l/100 km. Výkonnější 1,6 THP již nabízí 155 koní, přičemž s manuálem se spotřeba nemění, při použití automatu stoupá na 7,6 l/100 km.
Pro vrcholnou motorizaci 1,6 THP, která přináší čerstvých 163 koní, pak byla žíznivost stanovena na 8,3 l/100 km, přičemž automatická převodovka BVA6 je jedinou volbou. Což ostatně platí také o nejvýkonnějším dieselu, dvoulitru HDI FAP, který produkuje identické stádo koní. Jeho spotřeba ale činí 6,3 l/100 km. O litr méně žíznivý je pak dvoulitrový turbodiesel o výkonu 150 koní doplněný manuálem.
Nejmenší spotřebu pak můžete, alespoň papírově, očekávat u 1,6litrového turbodieselu naladěného na 115 koní. V případě manuální převodovky si totiž řekne o 4,7 l/100 km, robotizovaný manuál ETG6 pak tuto hodnotu ještě o půl litru snižuje. Budete mu ale muset výrazně uzpůsobit svůj styl jízdy, jinak se tak nízko nikdy nedostanete. Na každou cestu si tak vyhraďte o trochu déle času.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.
Také Peugeot 5008 dostal novou příď a motor 1,6 THP. Všechny další změny jsou ale již minoritní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025 - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 12:35 - HondaMan
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus