Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 4008: také bratříček Aircrossu se podrobně představuje
18.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Peugeot se včera činil a k odhalení 208 GTI a XY přidal i podrobnosti k modelu 4008. O tom tak konečně víme vše podstatné.
Neuplynul ani týden od chvíle, kdy jsme vám podrobně představili Citroën C4 Aircross a můžeme totéž provést se stejným vozem v hávu koncernového Peugeotu. Ten se sice poprvé odhalil již loni v září, už tehdy ale bylo jasné, že plně se představí až v letos březnu v Ženevě. Tento moment se přiblížil, a tak koncern PSA konečně odkryl karty.
Že šlo v tomto případě o poněkud uměle skrývané tajemství dosvědčovaly snímky v mezičase pořízené pozornými Francouzi. Vůz jsme tak mohli bez jakéhokoli maskování spatřit naživo a to dokonce i zevnitř, a tak jedinou větší neznámou zůstávala nabídka motorů. A když říkáme jedinou, myslíme to doslova - vůz je totiž odvozem Mitsubishi ASX, a tak je zbytek techniky známou záležitostí. Ostatně právě o ASX můžete zjistit vše podstatné v testu, který jsme vám nabídli tento týden. Ale zpátky k jeho francouzskému klonu.
Design 4008 jsme rozebírali již dávno, a tak se nebudeme opakovat. Za zmínku ale jistě stojí rozměru vozu, které mají podobu 4 340 mm na délku, 1 800 mm šířku a 1 630 mm na výšku, rozvor náprav pak má hodnotu 2 670 mm. Že jde opravdu o kompaktní SUV dosvědčuje rovněž fakt, že novinka o plných 295 mm kratší než model 4007, který až zrovna kompaktně nevyhlíží.
O interiér vozu jsme se též otřeli při příležitosti jeho někdejšího nafocení na ulici a dnešní snímky nám nedávají mnoho důvodů předchozí slova korigovat. Ne snad proto, že bychom prve řekli něco tak chytrého, ale spíše proto, že na nových fotkách interiér vlastně není pořádně vidět - snímky zkoumají jen některé jeho detaily. Nedá se ale očekávat, že by byl jinak pojatý než v C4 Aircross a tedy i jiný než ten z ASX doplněný o „lví volant”. Přidat přesto můžeme jeden zajímavý údaj o dispozicích vnitřku vozu - zavazadlový prostor nabídne až 416 litrů místa pro všemožné harampádí s plnohodnotným náhradním kolem pod podlahou, pouze s opranou lepící sadou pak až 442 litrů.
Přední kapota žádné překvapení neskrývá a nabídka motorů bude dokonale kopírovat tu pro C4 Aircross. Na výběr tedy budou dva benzinové dva naftové motory v kombinaci s pohonem všech nebo čtyřech kol a manuálními i automatickými převodovkami.
Z „benzinů” půjde o atmosféricky plněnou 1,6i s výkonem nejvýše 86 kW (116 koní) a 152 Nm točivého momentu. Její skromná síla bude pohánět pouze přední kola k dispozici bude výlučně pětistupňová manuální převodovka. To u silnějšího benzinového dvoulitru s výkonem až 113 kW (154 koní) a točivým momentem nejvýše 198 Nm bude na výběr nejen pohon předních nebo všech kol, ale i pětistupňový „manuál” nebo automat CVT.
U dieselu bude k dispozici vždy manuální šestistupňová převodovka a pohon kol dle volby, samotné motory pak zastoupí 1,6 HDi s 86 kW (116 koní) a 270 Nm nebo 1,8 HDi se 110 kW (150 koní) a 300 Nm. A protože PSA žádný 1,8 HDi nemá, je jasné, že v tomto případě jde o nový diesel Mitsubishi, který jsme zkusili v již zmíněném testu ASX.
To je vše, co vám nyní můžeme o 4008 říci. Dokonale podrobné představení to tedy rozhodně není, je ale mnohem podrobnější než jakékoli z dosavadních. A leccos navíc napoví i přiložená sada 36 oficiálních snímků. Dodejme, že po premiéře v Ženevě se 4008 začne prodávat v průběhu května, na ceny si ještě musíme počkat. Sázka na podobné cifry jako v případě Mitsubishi ASX ale zřejmě nebude marná.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012
Galerie živých snímků Peugeotu 4008 z autosalonu v Ženevě
Kompletní galerie nových oficiálních fotografií Peugeotu 4008
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 10 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 6 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 7 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 9 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 10 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.