Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 4008: francouzské ASX podruhé
30.9.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Po odhalení 4008 je vše jasné. Vedle Citroënu C4 Aircross je na světě další francouzské Mitsubishi ASX, které oběma vozům poskytlo svou techniku.
Když jsme vám před pár hodinami představovali nový Citroën C4 Aircross, který se oproti našim včerejším předpokladům ukázal být klasickým SUV a nikoli jen „zoffroadovaným” kompaktem, pojali jsme podezření, že podobně jako francouzské modely C-Crosser a 4007 vycházejí z Mitsubishi Outlander, půjde v případě této novinky o variaci na Mitsubishi ASX. Jenže v prezentaci Citroënu o tom nepadlo ani slovo, a tak jsme se tomuto tématu v našem předchozím článku raději vyhnuli. O pár hodin později ovšem se „svým ASX” vyrukoval i Peugeot, kořeny vozu přiznal a bylo vše jasné - na světě je dvojice vozů s francouzským designem a japonsko-francouzskou technikou.
Jedinou výraznou odlišností 4008 oproti C4 Aircross je jeho vzhled. I v tomto případě lze říci, že nepřináší nic přelomového a zůstává věrný liniím, jenž se objevily na posledních produkčních novinkách lví automobilky. Pozitivní nesporně je, že po ASX není - krom základního tvaru - na voze ani památky, a tak jej zákazníci nebudou vnímat jen jako evropskou kopii asijského originálu. Jestli se vám 4008 líbí, to posuďte sami, my dodáme jen to, že stejně jako u Aircrossu bude pro vnější vzhled typické i širší využití LED, na oficiálních snímcích ale příliš patrné nejsou.
Ani v tomto případě nemůžeme nahlédnout do interiéru a představu o jeho dispozicích můžeme leda vytušit z uvolněných informací o vnějších rozměrech. Ty jsou na milimetr stejné jako u C4 (4 340 mm na výšku, 1 800 mm na šířku a 1 630 mm na výšku) a zcela totožný je i objem zavazadlového prostoru (442 litrů).
Též u informací o technice musíme opakovat fakta uvedená v prvotním představení C4 Aircross - benzinové motory 1,6i a 2,0i s výkony 115 a 153 koní, naftové 1,6 HDi a 2,0 HDI se 110 a 150 koňmi, tři typy převodovek (pěti- a šestistupňová manuální nebo automatická CVT) a pohon všech nebo jen předních kol dle volby, přičemž pro slabší benzinový motor bude k dispozici jen pohon 4x2, to vše je stejné. Zajímavé je, že Peugeot na rozdíl od Citroënu neříká, že by 4008 ve verzi 2,0i neměl být k mání v Evropě, navíc u tohoto motoru uvádí mezi převodovkami na výběr i pětistupňový „manuál”. Ale předpokládáme, že půjde spíše o nekompletní informaci než jiný faktický stav, oba vozy budou velmi pravděpodobně vyráběny bok po boku a jiné technické vybavení pro evropské trhy by bylo poněkud zvláštní. Možné je ale v tuto chvíli všechno.
Dalších detailů Peugeot uvolnil ještě méně než Citroën, ostatně i přiložené snímky jsou jen čtyři. Lidé z automobilky se rozpovídali navíc jen o pohonu všech kol, který nabídne volitelně buď jen přední poháněná kola (režim 4x2), automaticky připojitelný pohon zádě (4x4) nebo permanentní pohon obou obou os (Lock). To ale pro ty, kteří znají Mitsubishi ASX, není nic nového.
Víme dále jen to, že veřejná premiéra vozu se odehraje v březnu na autosalonu v Ženevě a do prodeje se dostane v druhém kvartálu roku 2012. Vzhledem k době virtuální premiéry ale očekáváme, že ještě před Ženevou se o voze dozvíme mnohem více.
Peugeot 4008 zatím takto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 11 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 7 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 9 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 10 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 11 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
dnes
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus