Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 308 Sedan: závist není na místě
21.10.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jsou věci, které Číňanům závidět nemusíme. Krom jejich komunistické vlády jsou to i některá auta. Třeba takový Peugeot 308 Sedan oželíme snadno.
Tříprostorová verze u nás dobře známého kompaktního Peugeotu 308 není úplně žhavou novinkou. Automobilka toto provedení poprvé představila již v září na autosalonu v čínském Chengdu, kterému jsme u nás věnovali zmínku hlavně v souvislosti klony Audi, VW a Infiniti od tamní Yemy, 308 Sedan se nám pod tíhou této zprávy poněkud ztratila z dohledu. Jak už ale asi tušíte z místa prvotního odhalení, tento vůz není určen pro evropské trhy, a tak nám snad prominete, že vám jej představujeme až nyní. Přesto stojí za to se na něj podívat. Už minimálně proto, abychom viděli, že jeho zdejší nedostupnosti nemusíme příliš litovat.
U nás letos prošla 308 poměrně výrazným faceliftem, čínské provedení ale zdá se vychází především z neomlazené verze. Její slabé místo se ale nachází docela jinde - v zadních partiích. Jak už to u podobných vozů bývá, 308 Sedan není tak docela svébytným modelem, ale „zesedanovaným” hatchbackem. A to je konverze, která pro vůz málokdy proběhne bez ztráty květinky. V případě 308 se ovšem zřejmě vysypal celý květináč, neboť vozu to opravdu moc nesluší.
Nechtěl bych být v kůži designéra, který dostane tuto proměnu za úkol, neboť z většiny hatchbacků se bez zásadních proměn zbytku karoserie pěkný sedan udělat nedá. Na výběr máte v podstatě jen ze dvou možností: Buď přilepit vozu běžně vypadající „kufr”, s nímž bude vůz na okolí působit tak, že po jeho otevření na vás snad musí vyskočit klávesy piána (bude zkrátka příliš nízký ve srovnání se zbytkem auta a tato disproporce bude bít do očí). Nebo jej udělat tak, aby na zbytek auta svou velikostí alespoň přibližně navazoval, v takovém případě ale chtě nechtě zjistíte, že samotná záď vypadá jako krosna pro předškoláka, bude příliš mohutná.
Zdá se nám, že u Peugeotu zvolili jakousi zlatou střední cestu, jejíž lesk se ale v průběhu realizace vytratil. Zepředu totiž záď vozu vypadá, jako by se za sloupky C kamsi ztrácela, zezadu je ale přesto příliš mohutná. Pokus s prolnutím víka zavazadelníku a zadních světel ve stylu Mercedesu třídy S sice působí zajímavě, výsledek ale nezachraňuje.
Krok Peugeotu je ale třeba chápat spíše z obchodního než designového hlediska. Číňané mají sedany této třídy rádi a výrobce očekává, že díky vstupu 308 Sedan prodá na tamním trhu 60 000 aut ročně navíc. Dosud totiž působí v kompaktní třídě pouze s hatchbackem 307 a mezi sedany operuje výlučně s 408 Sedan, což je pro automobilku též ryze čínská záležitost.
Ale vraťme se zpět k samotné 308 Sedan. Krom zádi má specifickou i příď, jež se díky upravenému přednímu nárazníku snaží tvářit vznešeněji a odlišit se tak od skromněji pojatého hatchbacku. O technice a dalších parametrech nevíme mnoho - vůz bude v Číně nabízen s benzinovými motory s objemy 1,6 a 2,0 litru o výkonu 80 resp. 110 kW. Jejích síla bude přenášena na přední osu skrze pětistupňovou manuální nebo čtyřstupňovou automatickou převodovku. Dynamika ani spotřeba zveřejněny nebyly.
Novinka bude vyráběna ve společném závodě Peugeotu a čínské automobilky Dongfeng a do prodeje se dostane ještě před koncem října. Na ceny řeč zatím nepřišla, vzhledem k pojetí vozu a situaci na čínském trhu ale jistě nelze očekávat nic jiného než láci.
Peugeot 308 Sedan
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
25.11.2024 - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
25.11.2024 - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva