Peugeot 308 R HYbrid: ostrá verze má 500 koní, skoro na všech kolech

(+ video) Čtyřkolka s 500 koňmi vypadá zajímavě, než zjistíte, že na zadní nápravě může být jen 115 z nich. A že sériová 308 R stále není.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Peugeot 308 R HYbrid: ostrá verze má 500 koní, skoro na všech kolech

16.4.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Peugeot 308 R HYbrid: ostrá verze má 500 koní, skoro na všech kolech

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Čtyřkolka s 500 koňmi vypadá zajímavě, než zjistíte, že na zadní nápravě může být jen 115 z nich. A že sériová 308 R stále není.

Možná si vzpomenete na koncept Peugeotu 308 R z předloňského září, stroj, který sliboval 270 koní a 330 Nm a zároveň spotřebu 6 litrů na sto. Nic takového zatím v katalogu Peugeotu není, zato se můžeme podívat na další koncept na tohle téma. A je téměř dvakrát silnější - nabídne 500 koní, které proudí na všechna čtyři kola.

Nečekejte ale osmiválec místo zadních sedaček, novinka se jmenuje Peugeot 308 R HYbrid a už z názvu je jasné, odkud vítr vane. Spalovací šestnáctistovka THP dodá 270 koní - a pravděpodobně také 330 Nm, údaj o točivém momentu není oficiálně znám - a zbylých 230 přidají dva elektromotory o síle 115 koní. Jeden pomáhá motoru na přední nápravě a je tam spojený s automatizovaným šestikvaltem, druhý pracuje vzadu.

Onen pohon všech kol tedy není zas takovou výhrou, pokud na zadní kola proudí nanejvýš 23 % výkonu, a to ještě jen do doby, než dojde elektřina v bateriích. Jak dlouho to bude trvat, oficiálně nebylo oznámeno, ale počítejte s docela krátkou dobou, zejména pokud byste s 308 R HYbridem jezdili tak, jak se jezdí s něčím, co nosí znáček R a má to 500 koní.

Peugeot také neopomněl zmínit emise CO2 na kilometr, které mají činit 70 gramů. To nám říká, že spotřeba tohoto auta má být 3 litry benzínu na 100 km. Jistě nepříliš reálné číslo, zejména spočítáme-li si hmotnost; známe také poměr hmotnosti k výkonu 3,1 koně na kilogram, což znamená 1 550 kg váhy automobilu.

Co však je nebo není reálné, můžeme nechat stranou - díváme se zatím jen na koncept, vizuálně ovšem velmi přitažlivý. Oproti 308 R představené před nějakým rokem a půl tu je ještě agresivnější bodykit, a to ze všech stran. Kapota dostala výdechy horkého vzduchu a také na zádi, kde jsou umístěny akumulátory, vidíme výdechy. Elektrický pohon totiž zvládne produkovat docela dost tepla, zejména když se pokoušíte o rychlou jízdu.

Bodykit nicméně vypadá skutečně lákavě, zejména při doplnění nikoliv vulgárním spoilerem na zádi, novými zrcátky a modrou barvou, která 308 R HYbridu vážně sluší. Pneumatiky zůstaly rozměru 235/35 R19 na přední i zadní nápravě. A jízdní dynamika? Dokud nevypotřebujete elektřinu z baterií, zvládne tento hybrid stovku za 4 vteřiny, kilometr s pevným startem za 22 s a maximálku 250 km/h, kde zasahuje omezovač. Zda se na této rychlosti udrží déle než pár vteřin, zatím není známo.

Zda se něco takového někdy dostane do výroby, je nyní těžké odhadovat, zejména s vědomím toho, že si nemůžeme koupit ještě ani konvenční 308 R - a nejen my bychom jistě byli radši, kdyby Peugeot věnoval čas, peníze a úsilí spíš přípravě tohoto vozu do produkce. HYbrid by ale mohl být zajímavý stroj, schopný potrápit leccos. Tedy alespoň chvíli...


Peugeot 308 R HYbrid: ostrá verze má 500 koní, skoro na všech kolech - 1 - peugeot 308 r hybrid concept 01Peugeot 308 R HYbrid: ostrá verze má 500 koní, skoro na všech kolech - 2 - peugeot 308 r hybrid concept 02Peugeot 308 R HYbrid: ostrá verze má 500 koní, skoro na všech kolech - 3 - peugeot 308 r hybrid concept 03Peugeot 308 R HYbrid: ostrá verze má 500 koní, skoro na všech kolech - 4 - peugeot 308 r hybrid concept 04Peugeot 308 R HYbrid: ostrá verze má 500 koní, skoro na všech kolech - 5 - peugeot 308 r hybrid concept 05Peugeot 308 R HYbrid: ostrá verze má 500 koní, skoro na všech kolech - 6 - peugeot 308 r hybrid concept 06
Peugeot 308 R HYbrid Concept je vizuálně velmi přitažlivé auto

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.