Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 308 II 2014 1,6 HDi: první poznatky z praxe a fotky nových detailů
4.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nový Peugeot 308 se nám asi do rukou hned tak nedostane. Ti, kteří jej prohánějí po francouzských silnicích, o něm ale ochotně vyprávějí už dnes.
O Peugeotu 308 druhé generace je hodně slyšel, i když se zřejmě nedostane do prodeje dříve než za několik měsíců jako vůz modelového roku 2014. Od jeho představení uběhly teprve necelé tři týdny a přesto už jsme vám jej mohli ukázat naživo a nedávno přidat i snímky dostupnějšího provedení bez xenonových světlometů a dalších vychytávek většiny dosud viděných verzí. Dá se tohle do získání vlastních zkušeností ještě někam posunout?
Budete se divit, ale dá. Jak se ukázalo, záběry právě posledně zmiňovaného hnědého vozu nevznikly náhodou a pořídil je přímo ten, kdo má za úkol s vozem korzovat Francií - do konce června s ním musí najet 6 000 km. To je docela slušná porce kilometrů, a protože dotyčný člověk jménem Etienne není žádný škrt, nemá problém ani s tím nafotit v autě cokoli si kdo řekne a podělit se o první zkušenosti s ním. Také nám poskytl následující snímky a informace a máme zato, že není od věci se o ně podělit i s vámi.
Etienne má k dispozici model vybavený motorem 1,6 HDi o výkonu 90 koní s pětistupňovou manuální převodovkou. Opravdu tedy nejde o žádnou špičkovou verzi, spíše o jedno z nižších provedení, čemuž odpovídá i dostupná výbava. Uživatel tohoto vozu konstatuje, že jde o předprodukční kus a výbava je specifická, nejblíže má ale k základnímu provedení Access s pár příplatky. To ostatně naznačuje i pohled do kabiny, kde nenajdeme žádné zvláštní prvky, zdánlivě luxusní rozhraní palubního systému je ve skutečnosti jedno z jeho nižších provedení bez navigace. ale k tomu se ještě dostaneme.
Neznáme přesnou Etiennovu pozici, ale je více než pravděpodobné, že jde o zaměstnance Peugeotu, a tak nemůžeme očekávat nezaujaté kritické glosy. Některá fakta jsou ale zkrátka fakta a začít můžeme hned u těch týkajících se prostoru vzadu. Oficiální ani jiné materiály se mu zatím nevěnovaly, a tak si můžeme až nyní pořádně prohlédnout, co čeká zadní cestující. Množství prostoru je tedy těžké posoudit, uživatel této 308 jej ale označuje za „dostatečné” a na pohled se zdá být srovnatelné s největším rivalem francouzského kompaktu, sedmičkovým Golfem. Etienne říká, že pro zadní cestující nejsou k dispozici žádné ovladatelné výdechy ventilace ve středovém tunelu alespoň ne v „jeho” verzi, konstrukce sedadel naopak vypadá na slušný isofixový mejdan. Dotyčnému se dále líbí komfortní, měkčí pojetí sedadel a řešení podlahových koberečků s reflexním stříbrným obšitím. To nevíme k čemu je dobré, asi abyste se při nastupování trefili nohama na zem...
Podobně autor některých zde citovaných dojmů hovoří o prostoru vpředu - dostatek místa, měkčí, komfortní sedadla s rozumným bočním vedením a znovu ty koberečky... Při otázce na podivné řešení volantu a zejména pak hlavice řadící páky odpovídá, že skvěle padnou do ruky a pracuje se s nimi snadno. Otázka padla též na protisměrný chod rafiček otáčkoměru a tachometru, na což Etienne v žertu odpovídal, že má alespoň pocit, jako když jede 150 km/h v momentě, kdy otáčkoměr ukazuje jen 2 000 ot./min. A palubní systém s dotykovým rozhraním? Prý je „v pohodě”, pracuje rychle a ovládá se podobně snadno jako iPhone nebo jiné vyspělé chytré telefony.
V případě jízdního projevu padají jen samá dobrá hodnocení - auto na 16" kolech je údajně komfortní a přitom jisté v zatáčkách, Etienne si pak zvlášť libuje nad akustickou pohodou rychlejšího dálničního přesunu, ve srovnání s předchozí generací 308 HDi je to prý zcela nesrovnatelné. Chod motoru HDi 90 je prý měkký a jemný, čemuž nemáme důvod nevěřit, skvělá pak má být navzdory použití jen pětistupňové převodovky spotřeba paliva.
Dotyčný argumentuje několika záběry z palubního počítače, z nichž zejména ten první je zajímavý. U ještě nezajetého auta, po prvních 600 km, dosáhl na trase dlouhé 530 km průměrné spotřeby 5 litrů nafty na 100 km při průměrné rychlosti 86 km/h. To už je docela vysoký průměr odpovídající kombinaci mimoměstského provozu a dálnice, spotřeba je přesto velmi nízká, třeba u úplné syrového motoru. A to Etienne říká, že se o žádné rekordy nesnažil, prostě jel. A 308 II HDi 90 umí i za méně, pomalejší 299kilometrovou mimoměstkou trasu s částečným městským provozem (průměrná rychlost 51 km/h) zvládl vůz s kombinovanou spotřebou 4,3 litru nafty na 100 km. I to je velice slušné číslo.
Když jsme u tankování, Etienne si všiml i změny uchycení víčka palivové nádrže, které se nyní po vzoru většiny konkurenčních vozu „zapichuje” do tomu uzpůsobenému místu ve výklopné krytce. Tohle i další zmíněné dokumentují též přiložené fotky. Nejsou bohužel moc kvalitní, neboť autor věří foťáku ve svém mobilu, nicméně ke spatření je toho na nich dost. Můžete vidět i jak auto svítí v noci venku i uvnitř nebo si prohlédnout řešení dalších odkládacích prostor.
Za recenzi podobný text nevydá, ale něco je pořád lepší než nic. Snad se i my k autu dostaneme co nejdříve, abychom vám mohli povědět, co ze zmíněného je pravdou a co jen zbožným přáním...
Částečně již viděné, z většiny ale novější zajímavé záběry „Etiennovy” 308 druhé generace
Foto, info: Etienne@Forum-Peugeot.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
25.11.2024 - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
25.11.2024 - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva