Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 308 GTi nabídne 250 až 270 koní, ukázat by se mohl již v Ženevě
10.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholná verze dostane pod kapotu motor z Peugeotu RCZ R. Po stránce vizuální se pak nechá ovlivnit loňským konceptem 308 R.
Pár týdnů před zahájením pařížského autosalonu pustila automobilka Peugeot do světa první fotky a informace o novém modelu 308 GT. Ten ve srovnání se standardem dostane agresivnější vizáž, jíž doprovodí také vyšší výkon (u benzinové verze máme počítat s 205 koňmi, u dieselové pak se 180). Tím nám ovšem snaha značky o dobývání sportovního segmentu nekončí, v blízké budoucnosti totiž máme počítat také s příchodem verze GTi.
Tato novinka by měla pod kapotu dostat zřejmě již jen benzinový agregát THP, přičemž ten ze čtyř válců a 1,6litrového objemu vydoluje 250 až 270 koní. Přesná hodnota prozatím oznámena nebyla, spíše ale můžeme počítat s vyšším údajem. Jde totiž o stejnou verzi motoru, jaká pohání také RCZ R, pročež Peugeot zřejmě nesáhne po jejím odladění. Za rozdílnou dynamikou obou vozů by tak mohla stát jen jiná hmotnost a aerodynamika.
Ve druhém zmíněném ohledu však můžeme od Peugeotu 308 GTi očekávat rovněž zlepšení oproti běžné části nabídky. Inspirovat se přitom má konceptem R z loňského Frankfurtu, s největší pravděpodobností však půjde pouze o plasty, nikoliv o dvoubarevné lakování. Logicky pak můžeme očekávat ještě příchod velkých litých kol či sportovních sedadel v interiéru, na takovou vícebodové bezpečnostní pásy ale rovnou zapomeňme.
Otázkou pak je, kdy můžeme s příchodem ostrého hatchbacku počítat. Dá se ale předpokládat, že letos to již nebude, neboť hlavním želízkem Peugeotu pro závěr roku je limitovaná edice modelu 208 GTi 30th Anniversary. Díky tomu nám velmi pravděpodobná připadá premiéra v březnu v Ženevě, přičemž samotný prodej by odstartovat s příchodem letních měsíců.
Sériový Peugeot 308 GTi se vizuálně i mechanicky nechá inspirovat loňským konceptem R
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 3 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 9 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 11 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.