Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 308 GTi je venku: samosvor, 272 k a stovka za 6 s
18.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Vrchol řady 308 je docela ostré náčiní, mimo to ovšem bude k dispozici i méně potentní provedení s výkonem maximálně 250 koní.
Mercedes-Benz GLC není jedinou novinkou oficiálně odhalenou v posledních hodinách, kromě něj si můžeme představit také Peugeot 308 GTi. Stejně jako německé kompaktní SUV však ani francouzský hot hatch nezůstal utajen do slavnostní premiéry. Již před časem jsme si tak mohli prohlédnout jeho zevnějšek, včera pro změnu přišly na přetřes některá technická data. Dnes pak kruh můžeme uzavřít, k dispozici totiž máme nemalou fotogalerii, oficiální tiskovou zprávu a veškerá technická data,
Namísto u designu ovšem naše představení začneme v motorovém prostoru. Stejně jako třeba Seat Leon Cupra je totiž i Peugeot 308 GTi k mání ve dvou výkonnostních variantách. Obě používají 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec THP, v prvním případě však máme tu čest s výkonem 250 koní. Tuto sílu přenáší šestistupňový manuál na přední kola, přičemž stovku máte na tachometru za 6,2 sekundy.
Pokud ovšem sáhnete po výkonnější variantě, pak očekávat můžete 272 koní. Manuál je zachován, stejně jako pohon předních kol, sprint z klidu na stovku však zabere jen 6 sekund. Při pružném zrychlení z 80 na 120 km/h se však již rozdíly mažou, na pětku tak danou disciplínu u obou verzí zvládnete za 5,7 sekundy a na šestku za 6,7 s. Shodná je pak pro oba modely i maximálka 250 km/h.
Rozdíly nenajdeme ani v rámci spotřeby, pokaždé tak máte tu čest s normovanými 6 litry na sto kilometrů. A aby toho nebylo málo, pak shodná je také pohotovostí hmotnost s plnou nádrží (1 205 kilogramů) nebo točivý moment (330 Nm při 1 900 otáčkách). Stejně jako můžeme v obou případech hovořit o shodné délce (4 523 mm), šířce (1 804 mm), výšce (1 446 mm) a rozvoru (2 617 mm).
Jakmile se ovšem přesuneme k designu a výbavě, již pár nuancí najdeme. V prvé řadě jsou to litá kola, kdy slabší provedení užívá 18palcové disky s pneumatikami Michelin Pilot Sport 3 o rozměru 225/40. Za nimi se skrývají 330milimetrové přední a 268milimetrové zadní brzdové kotouče, uvnitř je pak možné počítat se sedadly čalouněnými kombinací látky a Alcantary.
Za příplatek je ovšem možné pro slabší provedení zvolit i 19palcová ráfky a skořepinová sedadla, které má silnější varianta již v základu. Kromě toho se pyšní většími předními brzdovými kotouči (380 mm), do vínku pak dostala rovněž samosvorný diferenciál Torsen. Navíc můžete sáhnout po karoserii v kombinaci barev červená Ultimate/černá Perla Nera.
Samotný bodykit je však pro obě varianty shodný, vůči základnímu Peugeotu 308 tedy dostáváte navíc černou čelní masku, nástavce předního nárazníku, mohutnější boční prahy a zcela nový zadní nárazník se zakomponovaným difuzorem orámovaným dvěma koncovkami výfuku. Podvozek pak oproti standardu posílá vůz o 11 milimetrů blíže k zemi.
Tím příval informací končí, jízdní debut si GTi odbude již za pár dní na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Do prodeje pak zamíří na podzim letošního roku, kdy budou oznámeny také ceny. Momentálně přitom není jasné, zda na český trh dorazí obě verze nebo pouze ta výkonnější, neboť slabší provedení bude k mání jen v některých zemích.
Kompletní technické parametry Peugeotu 308 GTi 2015
Kompletní fotogalerie
Nový Peugeot 308 GTi bude možné objednat nejen ve dvou verzích, ale také s dvoubarevným lakem
Kromě produktových fotek dala francouzská značka k dispozici také lifestylové
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva