Peugeot 308 GT: známe všechna technická data, stovku zvládne už za 7,5 s

Ostrý Francouz je k mání jako hatchback i kombík. Na výběr je i benzinová či dieselová verze, která je spojena výlučně s automatickou převodovkou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Peugeot 308 GT: známe všechna technická data, stovku zvládne už za 7,5 s

22.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Peugeot 308 GT: známe všechna technická data, stovku zvládne už za 7,5 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ostrý Francouz je k mání jako hatchback i kombík. Na výběr je i benzinová či dieselová verze, která je spojena výlučně s automatickou převodovkou.

Francouzská novinka byla jednou z hvězd loňského autosalonu v Paříži. Během slavnostního představení však zdaleka nebyly k dispozici veškeré technické údaje. O takové akceleraci Peugeotu 308 GT jsme se tak dozvěděli až zcela nedávno, kdy jsme se podrobně zabývali především zvukovým generátorem benzinové verze. Ta nepůsobí zrovna přirozeně, to ale dozajista zájemce o tento model neodradí. Zvláště když pod kapotou mohou počítat s 1,6litrovým přeplňovaným čtyřválcem THP, který přední kola zásobuje skrze manuální převodovku až 205 koňmi a 285 Nm točivého momentu.

S tímto výkonem zvládne hatchback zrychlení z klidu na stovku za 7,5 sekundy, zatímco kombíku to trvá o desetinu déle. Zajímavé přitom je, že Peugeot nedal k dispozici pouze tento čas, ale ještě jeden. Ten zmíněný počítá s polovičně zatíženým vozem (prý pouze řidič, ale asi hodně lehký). Pokud se vezme v úvahu celá pohotovostní „eurohmotnost”, 1 415 kg u hatchbacku a 1 465 kg u kombíku, můžete u základního provedení počítat s 8,1 sekundami, zatímco to praktičtější vyžaduje o dvě desetiny více.

Spotřebu udává automobilka už jen jednu, ta ale beztak reflektuje jen nereálná jsou laboratorní měření. Tím bychom ale opětovně hořekovali nad již dávno rozlitým mlékem, pročež raději dodáme, že hatchback by měl na základě evropského normovaného cyklu měl v průměru jezdit za 5,6 litru na sto kilometrů, zatímco kombík je o dvě desetiny litru žíznivější.

Přesunout se můžeme k dvoulitru BlueHDi, který šestistupňovou manuální převodovku mění za automatickou. Pohon předních kol ale již zůstává. Mimo to se můžete spolehnout na 180 koní a 400 Nm, se kterými se akcelerace odehraje za 8,4 sekundy, resp. 9,1 s, u hatchbacku a 8,6 sekundy, resp. 9,5 s, u kombíku. Opět přitom platí, že první zmíněné hodnoty počítají s polovičním zatížením.

Spotřeba ale opět hmotnost neřeší, pročež tu máme čtyřlitrový nebo 4,1litrový průměr. Tím nám ale výčet těch nejzajímavějších technických parametrů končí, dodat snad již můžeme pouze tolik, že dieselový hatchback váží společně s řidičem 1 540 kilogramů, zatímco kombi je v ten samý moment o pětapadesát kilo těžší.

Další detaily najdete v přiloženém přehledu. Nyní již jen zbývá počkat na české ceny, které tu dozajista budou nejpozději v řádu týdnů. Výroba všech verzí Peugeotu 308 GT totiž započala již 1. prosince loňského roku. Prodej na českém trhu pak pro změnu odstartuje 1. března roku letošního.


Peugeot 308 GT: známe všechna technická data, stovku zvládne už za 7,5 s - 1 - Peugeot 308 GT technicka data 01Peugeot 308 GT: známe všechna technická data, stovku zvládne už za 7,5 s - 2 - Peugeot 308 GT technicka data 02
Kompletní technická data obou poloostrých Peugeotů 308

Peugeot 308 GT: známe všechna technická data, stovku zvládne už za 7,5 s - 3 - Peugeot 308 GT 2015 oficialni nove 01Peugeot 308 GT: známe všechna technická data, stovku zvládne už za 7,5 s - 4 - Peugeot 308 GT 2015 oficialni nove 02Peugeot 308 GT: známe všechna technická data, stovku zvládne už za 7,5 s - 5 - Peugeot 308 GT 2015 oficialni nove 03Peugeot 308 GT: známe všechna technická data, stovku zvládne už za 7,5 s - 6 - Peugeot 308 GT 2015 oficialni nove 04Peugeot 308 GT: známe všechna technická data, stovku zvládne už za 7,5 s - 7 - Peugeot 308 GT 2015 oficialni nove 05Peugeot 308 GT: známe všechna technická data, stovku zvládne už za 7,5 s - 8 - Peugeot 308 GT 2015 oficialni nove 06Peugeot 308 GT: známe všechna technická data, stovku zvládne už za 7,5 s - 9 - Peugeot 308 GT 2015 oficialni nove 07Peugeot 308 GT: známe všechna technická data, stovku zvládne už za 7,5 s - 10 - Peugeot 308 GT 2015 oficialni nove 08Peugeot 308 GT: známe všechna technická data, stovku zvládne už za 7,5 s - 11 - Peugeot 308 GT 2015 oficialni nove 09Peugeot 308 GT: známe všechna technická data, stovku zvládne už za 7,5 s - 12 - Peugeot 308 GT 2015 oficialni nove 10Peugeot 308 GT: známe všechna technická data, stovku zvládne už za 7,5 s - 13 - Peugeot 308 GT 2015 oficialni nove 11
Pár nových snímků vozu přímo od Peugeotu

Peugeot 308 GT: známe všechna technická data, stovku zvládne už za 7,5 s - 14 - Peugeot 308 GT prvni foto 00Peugeot 308 GT: známe všechna technická data, stovku zvládne už za 7,5 s - 15 - Peugeot 308 GT prvni foto 01Peugeot 308 GT: známe všechna technická data, stovku zvládne už za 7,5 s - 16 - Peugeot 308 GT prvni foto 00aPeugeot 308 GT: známe všechna technická data, stovku zvládne už za 7,5 s - 17 - Peugeot 308 GT prvni foto 01aPeugeot 308 GT: známe všechna technická data, stovku zvládne už za 7,5 s - 18 - Peugeot 308 GT prvni foto 02Peugeot 308 GT: známe všechna technická data, stovku zvládne už za 7,5 s - 19 - Peugeot 308 GT prvni foto 03Peugeot 308 GT: známe všechna technická data, stovku zvládne už za 7,5 s - 20 - Peugeot 308 GT prvni foto 04Peugeot 308 GT: známe všechna technická data, stovku zvládne už za 7,5 s - 21 - Peugeot 308 GT prvni foto 05Peugeot 308 GT: známe všechna technická data, stovku zvládne už za 7,5 s - 22 - Peugeot 308 GT prvni foto 06Peugeot 308 GT: známe všechna technická data, stovku zvládne už za 7,5 s - 23 - Peugeot 308 GT prvni foto 07Peugeot 308 GT: známe všechna technická data, stovku zvládne už za 7,5 s - 24 - Peugeot 308 GT prvni foto 08Peugeot 308 GT: známe všechna technická data, stovku zvládne už za 7,5 s - 25 - Peugeot 308 GT prvni foto 09Peugeot 308 GT: známe všechna technická data, stovku zvládne už za 7,5 s - 26 - Peugeot 308 GT prvni foto 09aPeugeot 308 GT: známe všechna technická data, stovku zvládne už za 7,5 s - 27 - Peugeot 308 GT prvni foto 10Peugeot 308 GT: známe všechna technická data, stovku zvládne už za 7,5 s - 28 - Peugeot 308 GT prvni foto 11
Starší fotky 308 GT, který se osazený benzinovým motorem 1,6 THP rozjede z klidu na stovku za 7,5 sekundy. Maximálně pak dosáhne rychlosti až 235 km/h, což platí o hatchbacku i kombíku

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.