Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 308 GT: známe všechna technická data, stovku zvládne už za 7,5 s
22.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ostrý Francouz je k mání jako hatchback i kombík. Na výběr je i benzinová či dieselová verze, která je spojena výlučně s automatickou převodovkou.
Francouzská novinka byla jednou z hvězd loňského autosalonu v Paříži. Během slavnostního představení však zdaleka nebyly k dispozici veškeré technické údaje. O takové akceleraci Peugeotu 308 GT jsme se tak dozvěděli až zcela nedávno, kdy jsme se podrobně zabývali především zvukovým generátorem benzinové verze. Ta nepůsobí zrovna přirozeně, to ale dozajista zájemce o tento model neodradí. Zvláště když pod kapotou mohou počítat s 1,6litrovým přeplňovaným čtyřválcem THP, který přední kola zásobuje skrze manuální převodovku až 205 koňmi a 285 Nm točivého momentu.
S tímto výkonem zvládne hatchback zrychlení z klidu na stovku za 7,5 sekundy, zatímco kombíku to trvá o desetinu déle. Zajímavé přitom je, že Peugeot nedal k dispozici pouze tento čas, ale ještě jeden. Ten zmíněný počítá s polovičně zatíženým vozem (prý pouze řidič, ale asi hodně lehký). Pokud se vezme v úvahu celá pohotovostní „eurohmotnost”, 1 415 kg u hatchbacku a 1 465 kg u kombíku, můžete u základního provedení počítat s 8,1 sekundami, zatímco to praktičtější vyžaduje o dvě desetiny více.
Spotřebu udává automobilka už jen jednu, ta ale beztak reflektuje jen nereálná jsou laboratorní měření. Tím bychom ale opětovně hořekovali nad již dávno rozlitým mlékem, pročež raději dodáme, že hatchback by měl na základě evropského normovaného cyklu měl v průměru jezdit za 5,6 litru na sto kilometrů, zatímco kombík je o dvě desetiny litru žíznivější.
Přesunout se můžeme k dvoulitru BlueHDi, který šestistupňovou manuální převodovku mění za automatickou. Pohon předních kol ale již zůstává. Mimo to se můžete spolehnout na 180 koní a 400 Nm, se kterými se akcelerace odehraje za 8,4 sekundy, resp. 9,1 s, u hatchbacku a 8,6 sekundy, resp. 9,5 s, u kombíku. Opět přitom platí, že první zmíněné hodnoty počítají s polovičním zatížením.
Spotřeba ale opět hmotnost neřeší, pročež tu máme čtyřlitrový nebo 4,1litrový průměr. Tím nám ale výčet těch nejzajímavějších technických parametrů končí, dodat snad již můžeme pouze tolik, že dieselový hatchback váží společně s řidičem 1 540 kilogramů, zatímco kombi je v ten samý moment o pětapadesát kilo těžší.
Další detaily najdete v přiloženém přehledu. Nyní již jen zbývá počkat na české ceny, které tu dozajista budou nejpozději v řádu týdnů. Výroba všech verzí Peugeotu 308 GT totiž započala již 1. prosince loňského roku. Prodej na českém trhu pak pro změnu odstartuje 1. března roku letošního.
Kompletní technická data obou poloostrých Peugeotů 308
Pár nových snímků vozu přímo od Peugeotu
Starší fotky 308 GT, který se osazený benzinovým motorem 1,6 THP rozjede z klidu na stovku za 7,5 sekundy. Maximálně pak dosáhne rychlosti až 235 km/h, což platí o hatchbacku i kombíku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
4.11.2024 - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
4.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Oficiálně: Finále MotoGP se pojede v Barceloně včera 15:27
- Mistři světa z nezávislého týmu včera 12:25
- Ondřej Vostatek bude v WorldSSP 2025 startovat za český tým WRP Racing 4.11.2024
- Bagnaia vyhrál, o titulu není ještě rozhodnuto 3.11.2024
- Moto2 vyhrál Vietti, Salač hodnotí svůj výsledek jako ostudu 3.11.2024
Nejnovější články
- Mercedes se vyjádřil k požáru svého elektromobilu, který rodině majitele téměř zapálil dům, prý se teď bojí všech aut značky
před 9 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý bestseller Toyoty jako praktický kombík, vedle nezměrné chvály mají jen pár výhrad
před 11 hodinami - Mercedes přiznal, že recyklace baterií není takový zázrak, jak se myslelo, nové těžby vzácných kovů bude dál třeba spousta
včera - Ve Francii začnou ve velkém fungovat tzv. super radary, zaznamenají až čtyři dopravní přestupky najednou
včera - Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva