Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 308 CC: Kabrio pro celý rok
14.7.2008 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Peugeot, průkopník elegantních vozů se sklápěcí střechou zastoupených modely 401, 601 a 402 Eclipse ze třicátých let 20. století, nikdy neopustil myšlenku, dát řidičům možnost volby mezi variantou kupé nebo kabriolet. Ve stejném duchu přichází i nejnovější provedení kupé-kabrioletu 308 CC
Základem této metamorfózy je magická pevná zatahovací střecha, která se skládá do zavazadlového prostoru. Od představení tohoto inovativního technického řešení na Autosalonu v Ženevě v roce 1998 v podobě konceptu 20♥ vozů uplynulo již téměř deset let. Toto řešení se brzy uplatnilo u modelů 206 CC a 307 CC, kterým se podařilo zpopularizovat koncepci, jež byla do té doby dostupná pouze pro elitní skupinu zákazníků. Tato úspěšná první generace má své pokračovatele: oblíbený Peugeot 207 CC a brzy se dočkáme také modelu 308 CC.
Do konce května 2008 Peugeot vyrobil téměř 632 000 vozů řady kupé kabriolet, čímž se stal světovým lídrem v segmentu těchto karosářských variant. Z toho bylo 457 500 vozů Peugeot 206 CC a 207 CC s konstrukcí 2+2 ve třídě malých vozů (B) a celkem 174 500 vozů připadá na předchůdce novinky, Peugeot 307 CC se čtyřmi plnohodnotnými sedadly ve třídě středních vozů (M1)
Od uvedení modelu 307 CC v roce 2003 doznala poptávka po této kategorii vozů významných změn. Kabriolety se skládací pevnou střechou se staly oblíbenější než vozy s „pružnou střechou”, které jsou náchylnější k poškození. Pro většinu zákazníků byl model 307 CC hlavním vozem v domácnosti. Vybrali si ho pro jeho inteligentní koncepci a eleganci, oceňují komfort každodenního používání, úroveň výbavy a jízdní kvality.
Model 308 CC vybočuje z řady svými harmonicky vyváženými liniemi, ať už jako kupé či kabriolet. Od monogramu na kapotě po zadní hranu střechy, od dveří po zadní nárazník lámou jemně modelované křivky karoserie světlo a vytváří důmyslně promyšlenou hru světla a stínu. Chromové orámování tento elegantní profil ještě zdůrazňuje. Nízké a pevné posazení a profilované boky propůjčují vozu 308 CC prominentní tvar a působivá zadní světla s LED diodami, vyrobená technologií „zástěny červeného světla”, dotváří ráz tohoto vozu ve dne i v noci.
Vnitřní prostor vozu má svou nepopiratelnou osobitost odlišnou od verze hatchback. Ta vynikne zejména ve verzi kabriolet a připomíná svět vozů „Grand tourisme”. Anatomicky tvarovaná přední sedadla s opěrkami hlavy mají zabudované větrací otvory, kterými proudí vzduch kolem krku cestujícího. Rovněž zadní sedadla přebírají tento osobitý design a na kabriolet jsou překvapivě pohodlná a prostorná. Vyšší exkluzivita otevřené verze je patrná i na vnitřních výplních dveří, které protíná protáhlé kovové madlo, dynamické a masivní zároveň. Sportovní volant, odlišné sdruženého přístroje a černě lakovaný středový panel tento vzhled výborně doplňují. Provedení interiéru 308 CC ve stylu „Sport“ nebo „Haute couture“ dotváří dynamické látkové či kožené čalounění nebo celokožené provedení Integral. Podobně kompletní zpracování včetně boků vozu je v segmentu unikátní. Výrazně odlišné barevné odstíny interiéru - černá, „Vintage“ či béžová ladí s barvami karoserie jako je módní bílá Nacré, jemná hnědá „Terre d’ombre” a samozřejmě i stále oblíbené barvy modrá, červená, černá a šedá.
Plně automatická zatahovací střecha jako mávnutím kouzelného proutku během 20 sekund promění vůz na dynamické kupé nebo elegantní kabriolet podle momentální nálady majitele. Průběh této transformace lze sledovat na barevném displeji. V porovnání s 307 CC má model 308 CC se čtyřmi plnohodnotnými sedadly výhodu širších rozchodů kol a karoserie, i speciální konstrukci předních sedadel, která cestujícím na zadních sedadlech poskytuje velkorysý prostor pro nohy. Nesmíme zapomenout ani velmi dobře využitelný zavazadlový prostor s dodatečnými odkládacími prostory (včetně schránky pod podlahou určenou pro uložení sítě „Windstop“). Jeho objem v konfiguraci kupé je 0,403 m3 (metoda VDA) a 0,226 m3 pod kryt u varianty kabriolet (metodou měření objemu tekutin je to 0,465 a 0,266 m3).
Dva dynamické a flexibilní motory pohánějí Peugeot 308 CC s pomocí šestistupňové manuální převodovky, tedy pokud zákazník nedá přednost automatické převodovce. Jedná se o benzinový motor 1.6 THP 110 kW (150 k) s turbokompresorem a přímým vstřikováním paliva a dieselový motor 2.0 HDI FAP Euro 5 103 kW (140 k) s mimořádnými ekologickými parametry. Rozšířený rozchod kol, snížený profil a vysoce výkonné nápravové prvky, vyvinuté speciálně pro tento typ karoserie, propůjčují modelu 308 CC vynikající jízdní předpoklady spolu s opravdovým pocitem bezpečí pro řidiče. Velké kotoučové brzdy o rozměrech 302 x 26 mm jsou dimenzovány na výkon motoru a sériově dodávaný systém kontroly stability ESP je stále ve střehu. Uvnitř vozu 308 CC, vynikající pevnost konstrukce s důmyslně umístěnými výztuhami tlumí veškeré vibrace, které by mohly nepříznivě ovlivnit řízení, zpětný výhled z vozu či pohodlí sedadel. Model 308 CC a jeho vynikající schopnost tlumit vibrace jsou další ukázkou dokonalého know-how značky Peugeot v oblasti vývoje vozů typu kupé-kabriolet.
Konstrukce skeletu francouzské novinky je masivní a navržena tak, aby odolala a absorbovala energii předního i bočního nárazu. Navíc je doplněna o inteligentní bezpečnostní mechanismy, které vyžaduje konfigurace kabriolet. Mezi ně patří boční airbag hrudník/pánev zabudovaný do předních sedadel a světová novinka - boční airbag chránící hlavu. Tyto bezpečnostní mechanismy zaručují účinnou ochranu všech částí těla bez ohledu na polohu sedadla. V případě detekce rizika převrácení vozu se během několika milisekund (doba kratší než mrknutí oka) pyrotechnicky aktivují výsuvné zadní bezpečnostní oblouky, které společně s vyztuženými sloupky čelního skla navrženými speciálně pro tento účel, vytvoří kolem cestujících bezpečnou ochrannou schránku. Cílem těchto důležitých bezpečnostních mechanismů je získat 5 hvězdiček v testu EuroNcap v kategorii ochrany dospělých cestujících ve voze.
Konfigurace kabriolet si můžete užívat dokonce i za chladného počasí, ať je to projížďka v době začínajícího jara, vzdorování zimě či jízda zasněženou krajinou. Peugeot umožňuje uživatelům 308 CC všechny tyto požitky díky speciální ochranné architektuře, inteligentní klimatizaci (která svůj provoz přizpůsobí tvaru karoserie kabrioletu), vyhřívaným sedadlům, síti „Windstop” - ochrana proti proudění vzduchu a pozoruhodnému systému „Airwave” zabudovanému do předních opěrek hlavy. Teplý vzduch, u kterého lze nastavit jeho teplotu, směr i intenzitu proudění, ovine cestující na předních sedadlech jako šála.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Nahé Bugatti Tourbillon je asi jediné porno, na které se můžete dívat v práci, odhalilo i pozadí vývoje
4.10.2024 - BMW tlačí na EU, aby zrušila vysoká cla na auta z Číny. Nepřinesou nic dobrého automobilce, Německu a ani celé Evropě
4.10.2024 - Prodeje taxíků Mercedesu zkolabovaly. Firma přišla téměř o celý trh, i když ho fakticky založila a přes 100 let mu vládla
4.10.2024 - Jediná Škoda s motorem V6 TDI je k mání nejetá po 1. majiteli. S dobovou navigací a manuálem je to posel z minulosti
4.10.2024 - Volvo prosí EU: Zakažte nám prodávat auta, která by naši zákazníci mohli chtít. A není samo
4.10.2024
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- vyber motorky 11.02. 07:41 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.