Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 308 2017: to podstatné se skrývá uvnitř, třeba i úplně nový diesel
5.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vizuální změny kompaktního Peugeotu spočívají spíše v detailech. Výrazněji se modifikovalo hlavně pod kapotou, a to u benzinových i dieselových motorů.
O faceliftu Peugeotu 308 jsme mluvili již před měsícem, kdy na světlo světa unikly první snímky vozu. Nyní byla modernizace hatchbacku a kombíku představena oficiálně, přičemž na první pohled možná budete kroutit hlavou a hledat novinky. Těch je ale ve skutečnosti docela přehršel, kupříkladu maska chladiče se totiž již nepyšní horizontálními lamelami, ale malými „plovoucími“ obdélníky.
Lehčí modifikací prošly rovněž světlomety, mimo ně dorazil i odlišný nárazník s falešnými vstupy vzduchu a hranatými mlhovkami. Vzadu je pak možné očekávat odlišnou grafiku lamp a přepracovaný nárazník. Tím jsou změny u konce, v rámci boků lze totiž zmínit pouze jiný design litých kol. Osvěžení se pak nejspíše dočkala i paleta barev karoserie, tisková zpráva ale v tomto ohledu mlčí.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde již novinek příliš nenajdeme. Peugeot pouze sáhl po nejnovější generaci multimediálního systému, který počítá s konektivitou s Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink. Vsadit lze nejspíše také na obměněnou selekci čalounění a dekorů, také v tomto případě se ale francouzská automobilka o detailech příliš nerozepisuje.
Mnohem více toho ale víme o modernizaci motorového prostoru, zde totiž došlo k řadě změn. Peugeot se totiž již připravuje na změnu metodiky normovaného měření spotřeby, jenž má více reflektovat reálný svět. Proto kupříkladu 1,2litrový přeplňovaný tříválec dostal filtr pevných částic. Zatím se tak ovšem stalo pouze u varianty naladěné na 130 koní.
V případě vrcholného turbodieselu se 180 koňmi je pro změnu možné počítat s novou osmistupňovou automatickou převodovkou Aisin, která nahradila postarší šestistupňovou skříň. Dle Peugeotu se nové provedení má pyšnit extrémně hladkou změnou rychlostí či specificky nastaveným systémem start-stop, který zvládne vypnout motor již při poklesu tempa na 20 km/h.
Ve finále tu pak máme zcela nový 1,5litrový turbodieselový čtyřválec BlueHDi, který zatím disponuje 130 koňmi, posléze by ale měla dorazit ještě jeho úspornější 100koňová varianta. I tento agregát se přitom zaměřuje hlavně na redukci emisí, proto ostatně dostal vylepšenou selektivní katalytickou redukci SGR, která byla umístěna co nejblíže samotné jednotce.
Motorické změny jsou tím u konce, v rámci novinek, jimiž se faceliftovaný Peugeot 308 chlubí, ovšem nejsme v úplném závěru. Zmínit totiž ještě musíme navýšení bezpečnosti, které spočívá v příchodu autonomních brzd a aktivního monitoringu jízdních pruhů. Kromě toho dorazil i systém automatického parkování VisioPark1. To je ale skutečně již vše.











Oficiální snímky faceliftovaného Peugeotu 308 se zaměřují hlavně na příď či techniku
Předchozí uniknuvší sada nám ale ukázala i zadní partie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nejnovější články
Třetí generace někdejšího bestselleru Nissanu strádá i jako ojetina, stejně jako novému autu mu chybí klíčový motor
před 4 hodinamiNová generace nejprodávanějšího kombíku světa dostává na internetu těžkou nakládačku za svůj vzhled, opravdu je to tak zlé?
před 6 hodinamiTři slíbené nové Volkswageny působí jako špatný vtip, nenabízí vůbec nic, co by jiní už dávno neprodávali
před 7 hodinamiAlespoň jedna automobilka říká prosté: Spalovací motory budeme nabízet tak dlouho, dokud to bude možné
před 9 hodinamiNejnovější Mercedes nevypadá jako z pouti jen uvnitř, jeho příď i záď zvedají obočí ještě víc
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.23. 17:13 - pavproch
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07
- Detektory policejních radarů 04.23. 12:48 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.23. 12:33 - řidičBOB
- IT poradna 04.23. 10:53 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.22. 21:53 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.22. 19:55 - Kavis
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch