Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 308 2014: české ceny jsou venku, základ dostanete za 320 tisíc Kč
23.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ kompletní ceník) Čeští dealeři Peugeotu už přijímaji objednávky na novou 308. K mání je se třemi benziny a dvěma diesely ve třech výbavách.
Příchod francouzské moderny na český trh pokračuje. Po faceliftovaném Renaultu Mégane a lehce omlazených Peugeotů 3008 a 5008 zde ovšem máme zcela nový model. Stejně jako obě MPV má na kapotě logo lva, tentokráte ovšem míří do mnohem ostřeji sledovaného segmentu. Nový Peugeot 308 se totiž bude muset utkat s Fordem Focus, Opelem Astra, Volkswagenem Golf i zmiňovaným Méganem. Cenově se přitom ocitá někde v centru všech svých soků.
Pokud budeme hovořit o základním pětidveřovém modelu, pak tím se u Peugeotu stává verze 1,2 Vti o výkonu 82 koní doplněná pětistupňovým manuálem. Ve výbavě Access za ni dáte 340 000 Kč, značka však v rámci zavádění modelu na trh přichází s 20tisícovým bonusem. V showroomu tak nakonec necháte 320 000 Kč, což je o 70 tisíc více než u Renaultu, o 35 tisíc více než u Opelu, o 20 tisíc více než u Fordu a o 34 tisíc méně než u Volkswagenu.
Standardem u konkurence je klimatizace (u Volkswagenu dokonce automatická dvouzónová), 15palcová ocelová kola nebo alespoň základní audio systém. Se stejnými prvky můžete počítat i v základní výbavě Peugeotu (klimatizace je manuální), v níž nechybí ani přední elektrická okna, dálkový centrál, palubní počítač nebo výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Tento, řekněme opravdu běžný základ lze kromě benzinového motoru dostat také s dieselem 1,6 HDI o výkonu 92 koní. A to za zaváděcích 392 000 Kč.
Na střední úrovni Active je již nabídka motorizací květnatější, přičemž ve výbavě přistávají navíc třeba litá kola, automatická dvouzónová klimatizace, tempomat, asistent rozjezdu do kopce nebo i takové věci jako automatické zapínání světel, stěračů nebo samočinně zatmavitelné vnitřní zpětné zrcátko. K dispozici je též už kompletně dotykové ovládání, kožené čalounění volantu, loketní opěrka či kvalitnější čalounění sedadel. Ceny přitom startují na částce 362 500 Kč za model 1,2 VTi, za slabší verzi (125 koní) motoru 1,6 THP pak dáte 405 500 Kč. Dostáváte přitom již šestistupňový manuál, což platí také o silnějším provedení (156 koní) za 438 500 Kč.
Příznivci dieselů mohou opět sáhnout po zmiňované jedna-šestce HDI, která společně s pětistupňovým manuálem vychází na 424 500 Kč. Se šestistupňovým manuálem je pak sloučen motor téhož objemu, ovšem naladěný na 115 koní a vybavený systémem start/stop. Stát vás bude 456 000 Kč, přičemž jen dodáváme, že cenové zvýhodnění je na úrovni výbavy Active již 25 tisíc korun.
Stejnou politiku pak Peugeot uplatnil u prozatím nejvyšší úrovni výbavy Allure, která startuje sumou 444 500 Kč za motorizaci 1,2 VTi. Slabší 1,6 THP vás již vyjde na 477 500 Kč, zatímco za diesel 1,6 e-HDI dáte 495 000 Kč. Další pohonné jednotky již na tomto stupni nenajdete, francouzská značka však dozajista chystá i dodatečnou druhou vlnu.
Již aktuálně však bude možné lovit také mezi příplatky, kde nebude chybět třeba kožené čalounění Nappa nebo 18palcová kola Saphyr. Více vám tradičně napoví kompletní oficiální ceník (PDF, 1,4 MB), který si již můžete stáhnout z webu českého zastoupení značky.
Fotografie 308 1,6 THP Allure
Interiér základní verze Access
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 10:38 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus