Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 301: nástupce 308 se vrátí ke kořenům
11.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nová generace kompaktního Peugeotu se na trhu ukáže až v roce 2013, již teď ale víme, jak se bude jmenovat. A označení to je tak trochu překvapivé.
Pokud nepatříte zrovna mezi automobilové pamětníky, budete z našich silnic znát z kompaktních Peugeotů hlavně modely 306, 307 a 308. Může se tak zdát logickým, že následovat by je měl model 309, jenže ten se tak trochu mimo pořadí prodával i u nás začátkem devadesátých let. Automobilka proto nechce toto jméno tak brzy vrátit zpět do hry, a tak má na výběr dvě možnosti - buď začít s desítkami (zde by ale patrně narazilo na ochranné známky jiných značek stejně jako kdysi Porsche narazilo se svou 901), nebo začít od začátku. A právě druhá varianta bude v případě třístovkové řady Peugeotu tou pravou.
Firma se lvem ve znaku má totiž historicky registrovaná všechna jména s nulou uprostřed, a tak zde má na výběr minimálně z devíti možností. Volba logicky padla na číslovku 301, kterou francouzské vozy naposledy nosily v třicátých létech minulého století a časový odstup je zde tedy více než dostatečný. Jak budou zákazníci vnímat tuto změnu je zatím ve hvězdách, jak jste ale jistě pochopili z výše zmíněného, výrobce v podstatě nemá jinou možnost. Leda by se chtěl zela zbavit číselného označení, což je ale ještě méně pravděpodobné než jakákoli jiná varianta.
Ve jméně tedy máme jasno, ale co samotné auto? Je zatím brzy říci něco definitivního, zdroje v automobilce a dostupné špionážní fotografie a videa naznačují, že nový vůz bude kratší, nižší, ale o něco širší než současná 308. Po vzoru čerstvě představené 208 by měl přijít s poněkud umírněnějším designem a také výrazně nižší hmotností. Z uniklých výrobních plánů je zřejmé, že 301 se bude prodávat pouze jako pětidvéřový hatchback nebo kombi, pro východní trhy (hlavně Čínu, tam se 308 Sedan prodává již nyní) se bude vyrábět i sedan. Třídvířku je konec a stejně tak i kupé-kabrioletu CC, který bude nahrazen otevřenou verzí sporťáčku RCZ.
Základní techniku převezme 301 od současného Citroënu C4, do roku 2013 se ale očekává další miniaturizace spalovacích motorů. Základním agregátem by tak nově mělo být litrové tříválcové turbo s výkonem maximálně 100 koní. Na pouštění The Sound of Silence od Simona s Garfunkelem tedy můžete zapomenout již nyní.
Samozřejmě, část uvedených informací se pohybuje v rovině spekulací a i pokud nikoli, do roku 2013 se může leccos změnit. Třeba se rozpadne Evropská unie a s ní padne i doktrína stavící na piedestal motory jako je ten výše zmíněný. A třeba také ne. Na označení Peugeot 301 si ale můžeme začít zvykat, mělo by být jistotou bez ohledu podobné faktory.
Peugeot 308 má čerstvě po faceliftu, déle jak další dva roky ale na trhu vydržet nemá
Na označení CC můžeme v rámci třístovkové řady do budoucna zapomenout
Design Peugeotu 301 by měl kráčet ve šlépějích nové 208
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 7 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch