Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 301: nakonec je to kompaktní sedan, jako začátek nové éry
24.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nového Peugeotu 301 se u nás dočkat nemusíme, bez ohledu na to pro nás ale význam má. Přichází s ním i nová jména pro všechny modely značky.
Když jsme loni psali o tom, že další nový Peugeot třístovkové řady dostane jméno 301, měli jsme pochopitelně na mysli nástupce dnešní 308. Tím ale vůz vyobrazený na přiložených snímcích pochopitelně není, však třistaosmička se teprve loni dočkala faceliftu a s ním ještě nějaký ten pátek na trhu vydrží. Co to tedy je?
Jde o novinku určenou pouze pro vybrané trhy, které je možné nazvat rozvojovými nebo rozvíjejícími se. Mezi ty Česká republika obvykle řazena není, nakonec se ale i u nás může vůz objevit - Peugeot otevřeně hovoří o tom, že vůz bude nabízen ve Střední a Východní Evropě, v Rusku, na Ukrajině, v Řecku, v Turecku, dále pak v Africe, Jižní Americe a zemích Perského zálivu. Kde přesně bude k mání se dozvíme časem, svůj význam pro nás ale má, i když se u nás prodávat nebude - přichází s ním totiž nový přístup k pojmenování všech Peugeotů.
Není to nic až tak přelomového, jmény si vozy se lvem ve znaku budou říkat nadále jen zřídka a ani číselná označení se příliš nezmění. Přesněji řečeno, nebudou se měnit vůbec - Francouzi rébus s končící číselnou řadou nevyřešili tak, že by začali znovu od jedničky, ale zakonzervují současný stav. Malý Peugeot se tak už navždy (rozumějte do další změny...) bude jmenovat 208, kompaktní 308, střední třídy 508 atp.
Proč tedy 301? Inu, to bude jediná alternativa, taktéž „zakonzervovaná” - vedle zmíněných modelů budou existovat ještě ty nazvané 201, 301 nebo 501, které budou nabízeny na trzích pro méně náročnou klientelu. A přesně za tou také nová 301 míří.
Vrátíme-li se zpět právě k třistajedničce, pak po designové stránce jde o docela sympatický vůz (na sedan své velikosti), který spojuje vnější vzhled faceliftované 308 a sedanu 508. Vnitřek je ale docela nápaditý, když zahazuje jednodušší architekturu 308 a sází na líbivější pojetí zejména středové konzole a navazujících částí palubní desky ve tvaru písmene Y. Také detaily vyhlížejí přitažlivě, třebaže na zatím jediném snímku interiéru zatím nemůžeme spatřit vše, co bychom chtěli.
Po technické stránce není 301 úplně malé auto, když na délku měří 4,44 metru a s rozvorem 2,65 metru se bude snažit nabídnout „spoustu místa pro celou rodinu a její zavazadla”. Tomu má nahrávat i vskutku nemalý, 506litrový prostor pro náklad v základní uspořádání „kufru”.
Ošizená není ani základní výbava, která bude bez ohledu na trh čítat minimálně čtyři airbagy, ESP a ABS, za příplatek budou k dispozici prvky jako automatická dvouzónová klimatizace, parkovací asistent, bluetooth handsfree a další podobné záležitosti. I na tom je vidět, že 301 není tím vyloženě „nízkonákladovým” autem jako je 308 Sedan pro Čínu, však se také na trzích jako je Čína ani prodávat nemá.
Nabízená paleta motorů už tak bohatá není, počítá se s benzinovými 1,2 VTi se se 72 koňmi a 1,6 VTi se 115 koňmi, z dieselů pak bude k dispozici pouze 1,6 HDi s 92 koníky. Převodovky budou k mání manuální i automatické, pouze diesel si bude muset vystačit jen s „manuálem”.
Veřejná premiéra čeká Peugeot 301 v září v Paříži, do prodeje si to našněruje hned záhy. Vyrábět se sice bude ve španělskému Vigu, k mání ale bude nejprve v Turecku, a to hned od 1. listopadu, později se objeví i na dalších vyjmenovaných trzích. U nás ho spíše nečekáme, pokud byste po něm ale zatoužili, ozvěte se v přiložené diskuzi, lidé od Peugeotu si toho jistě všimnou...
301 nevypadá úplně špatně, u nás jej zřejmě v nabídce Peugeotu nespatříme. Přesto český trh ovlivní - je symbolem konzervace názvů x08 pro „lepší” a x01 pro jednodušší modely značky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejnovější články
- Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
před 2 hodinami - Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva