Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 301: české ceny jsou venku. Jsou nízké, supernízké ale jen s tříválcem
9.11.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nový Peugeot 301 se od začátku profiluje především jako velké auto za malé peníze. To český ceník potvrzuje, když začíná na pouhých 220 tisících Kč.
Nová Škoda Rapid měla být levným velkým autem, ale když si projdete naše ohlasy na verzi 1,2 TSI nebo provedení 1,6 TDI a dáte si je do kontextu s českým ceníkem, zjistíte, že vůz se jen cenou zaujmout nesnaží. Umí toho více, než by možná musel, neboť i přes to, že jeho ceny považujeme za adekvátní, v absolutním měřítku prostě není vyloženě levný. Však za podobné peníze dnes koupíte třeba i čerstvě zlevněnou Kiu Cee'd a to je přece jen auto o půl třídy výše.
Kdo tedy doufal, že by se Rapid mohl stát jakousi novou Felicií, musí se dívat jinam. Jsou tu starší, dostupnější alternativy jako Renault Fluence, mezi novější pak chce zamířit Peugeot 301. I ten je malým sedanem (jasně, Rapid je liftback, ale tváří se jako sedan), který chce krom prostorného interiéru s adekvátně velkým zavazadelníkem ohromit především svou cenou, což se Rapidu tak úplně nepovedlo. Francouzům se to to po dnešku dost možná podaří.
Peugeot totiž zveřejnil český ceník novinky a i když zatím nevíme, jak je na tom 301 po funkční stránce (ale brzy to zjistíme, to vám můžeme slíbit), jeho ceny jsou z poněkud jiného světa než ty „rapidní”. Vůz začíná s motorem 1,2 o výkonu 72 koní na částce 220 000 Kč v provedení Access, se stejnou úrovní výbavy je k mání také s naftovým motorem 1,6 HDi s 92 koňmi za 280 000 Kč. A co za tyto peníze dostanete krom zmíněného stáda hřebců?
Především je to velmi lehké auto - s motorem 1,2 váží i s europřítěží ve výši 75 kilogramů pouze 1 095 kg a i zmíněný diesel je celkem lehký - má 1 170 kg. To slibuje slušnou dynamiku, i když technické parametry až tak přesvědčivé nejsou. Co výbava? V rámci té s názvem Access nečekejte skoro nic krom více či méně povinných bezpečnostních prvků, centrálního zamykání s dálkovým ovládáním, tónovaných skel, předních oken „v elektrice”, výškově stavitelného volantu nebo palubního počítače. Příplatková výbava je navíc minimální.
Pokud tedy chcete více, musíte sáhnout po prostřední výbavě Active, za kterou se připlácí 30 000 Kč a v rámci níž si navíc můžete pořídit i benzinový motor 1,6 s výkonem 115 koní. To vše stojí 270 000 Kč a zdá se nám jako zlatá střední cesta. Tento vůz je stále lehký (1 165 kg s eurořidičem, eurozavazadly a evropsky natankovanou nádrží), jede až 188 km/h, na stovku zrychlí za 10,3 sekundy a i výbava už je solidní. Ke zmíněnému přibývá třeba manuální klimatizace, elektrické ovládání zrcátek a oken vzadu, přední mlhovky, dělená zadní sedadla, autorádio, nebo lakování klik a zrcátek v barvě auta i s trochou chromu navíc.
Vrcholem nabídky je pak provedení Allure, za které se připlácí dalších 20 000 Kč a jenž otevírá i cestu k verzi 1,6i s automatickou čtyřstupňovou převodovkou (jinak je vždy dostupný pouze pětistupňový manuál). Obsah tohoto stupně výbavy i kompletní technická data všech verzí už můžete sami prozkoumat v ceníku Peugeoutu (PDF, 360 kB).
Odpověď na otázku, zda jde o skutečně zajímavou nabídku, zůstává na vás. My jen dodáme, že dnes bude odhalen i ceník sesterského Citroënu C-Elysée, který vám pochopitelně také představíme. Dá se však očekávat, že ceny budou velmi podobné, ne-li úplně stejné.
Peugeot 301 cenou nezklamal, jak jezdí vám brzy přiblížíme
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 6 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva