Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 3008 a 5008 2014: facelifty mají své české ceny, začínají na 370 tisících Kč
14.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzská MPV dostala už koncem léta modernizaci, která je vizuálně přiblížil novějším Peugeotům. Po stránce cenové je pak zdražila jen nepatrně.
Stánek francouzské automobilky patřil na autosalonu ve Frankfurtu k těm největším. Tomu bychom se neměli divit, neboť hostit musel mimo jiné modely 308 R, 208 Hybrid FE či faceliftovaná MPV 3008 a 5008. Právě tyto novinky se nyní objevují na českém trhu, díky čemuž si můžeme představit i jejich ceny, které šly oproti modelům před faceliftem mírně nahoru. Než se k nim ale dostaneme, jen v krátkosti shrneme oblasti, které se podrobily lehčí či výraznější modernizaci.
Začít můžeme změnami vizuálními, které se v obou případech soustředí zejména na čelní masku a světlomety. Pár retuší pak bylo provedeno i na zádi, stejně jako se v nabídce objevují nová kola a barvy. Tím ale venkovní modernizace víceméně končí. Uvnitř pak větší MPV dostalo jen pozměněné dekory, zatímco to menší profituje z pozměněného ovládání a možné zpětné kamery a zábavního systému pro zadní sedadla.
Po stránce mechanické by se pak nově pod kapotou měl objevit vrcholný benzinový motor 1,6 THP o výkonu 163 koní, který je možné spřáhnout pouze s automatem. Ten však evidentně dorazí později, díky čemuž lze momentálně volit pouze z jedné benzinové motorizace (1,6 VTI o výkonu 120 koní) a tří, respektive čtyř dieselů, k nimž model 3008 přihazuje ještě hybridní verzi.
Tím jsme samotnému faceliftu učinili zadost a můžeme se vrhnout na samotné ceny. Začneme přitom menším MPV 3008, které startuje na akční částce 370 000 Kč. Za to dostanete čtyřválec 1,6 VTI o výkonu 120 koní spřažený s pětistupňovým manuálem. Výbava Access přitom slibuje celou řadu elektronických bezpečnostních prvků, k nimž se přidávají 17palcová plechová kola, LEDky či dokonce kůží obšitý volant.
K mání je na této úrovni také verze 1,6 HDI (za 420 000 Kč), jejíž 115 koní přenáší na přední kola manuál šestistupňový. Pokud ovšem toužíte po automatu, musíte zapátrat na vyšším stupni Active. Jeho součástí jsou již litá kola (ovšem 16palcová), dvouzónová automatická klimatizace (v základu je manuální) nebo chromované ozdobné lišty pod okny.
Ceny přitom startují na sumě 390 tisíc za motor 1,6 VTI, slibovaný automat ovšem ve spojení s motorem 2,0 HDI o výkonu 163 koní vychází na 505 000 Kč. Mimo to je ovšem možné volit také robotizovaný manuál 2-Tronic, který je spřažený s motorem 1,6 e-HDI. Ten vás bude stát 460 000 Kč, zatímco v kombinaci s manuálem byste zaplatili o dvacet tisíc méně.
Vrcholný stupeň Allure pak již počítá pouze s dieselovými motory, kdy základní verze 1,6 HDI startuje na částce 471 500 Kč. Silnější model 2,0 HDI, jehož 150 koní přenáší rovněž manuál, vychází na 506 300 Kč, zatímco vrcholné provedení téhož motoru v kombinaci s automatem stojí o třicet tisíc více.
Tím ovšem Peugeot zdaleka nekončí, neboť k dispozici má ještě hybridní provedení modelu 3008. To kombinuje dvoulitrový diesel s elektromotorem o výkonu 37 koní, přičemž k dispozici je již na úrovni Active za 731 500 Kč. Zvolit však můžete i výbavu Allure za 761 500 Kč, přičemž v té chvíli dostanete tak jako u standardu 17palcová litá kola. Nechybí ani navigace, za kterou si u běžného provedení musíte připlatit - u hybridu však pro změnu platíte za prosklenou střechu Cielo.
To je ale v rámci Peugeotu 3008 opravdu vše, přesunout se tak můžeme k většímu MPV 5008. To startuje na identické sumě 370 tisíc, za kterou dostáváte opětovně základní motorizaci 1,6 VTI. Úroveň výbavy Access je pak prakticky obdobná jako u menšího sourozence, snad s výjimkou plechových kol, která jsou šestnáctipalcová. Což platí i u verze 1,6 HDI, kterou pořídíte rovněž za 420 000 Kč.
Identická cenová politika jako u menšího MPV platí rovněž u výbav Active a Allure, kdy jedinou výjimkou je nejvyšší úroveň spřažená s motorizací 2,0 HDI a automatickou převodovkou. Za tu totiž dáte 535 000 Kč, díky čemuž oproti modelu 3008 ušetříte jeden a půl tisíce. I nadále přitom můžete počítat s prosklenou střechou nebo sportovním koženým volantem.
Tím ale dnes vážně končíme, přičemž podrobnosti jako obvykle najdete v oficiálních cenících. Vzájemné porovnávání od vás ovšem bude vyžadovat trochu úsilí, neboť Peugeot nabídku rozdělil do tří částí. Ta první představuje standardní Peugeot 3008 (PDF, 187 kB), druhá jeho hybridní provedení (PDF, 356 kB) a poslední model 5008 (PDF, 277 kB).
Peugeot 3008 se podrobil výraznějšímu faceliftu než jeho větší příbuzný, přičemž k mání je také jako hybrid. Jeho cena však startuje na identických 370 tisících jako u Peugeotu 5008
Větší MPV se může považovat za chudšího příbuzného, což dokládají nejen 16palcová plechová kola v základní výbavě (model 3008 má sedmnáctky), ale i nižší cena vrcholného provedení 2,0 HDI
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024 - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 2 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
včera - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva