Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 3008 2014: facelift proměnil i menší MPV, novinky nejsou jen vizuální
26.8.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Smršť novinek od Peugeotu pokračuje malým crossoverem 3008. Podobně jako 5008 dostal novou tvář inspirovanou aktuálnějšími modely značky.
S novinkami Peugeotu se těsně před frankfurtským IAA roztrhl pytel. Na tom by zase nebylo až ta moc zvláštního, kdyby se to nestalo v průběhu jediného dne - právě dnes lví značky představila zřejmě všechny své novinky od novátorské 208 Hybrid FE, který chce jezdit za 2,8 litru na sto, přes ostrou 308 R a faceliftovanou 5008 až právě po menší MPV trochu koketující i s třídou SUV, model 3008.
Vizáž omlazeného modelu není nepodobná čínské verzi po faceliftu, u které jsme spekulovali, zda ji potkáme i v Evropě. Ukazuje se, že částečně ano, s téměř ročním zpožděním, úplně stejný ale modernizované provedení pro náš kontinent není.
Nová tvář poměrně úspěšný crossover 3008 přibližuje stávajícímu designovému jazyku značky, zejména tvarem masky chladiče s nápisem Peugeot na stříbrném podkladu na jejím horním okraji a větším množstvím chromu v přídi auta. Změny tento model opticky zeštíhlují, což mu jde poměrně k duhu. Nová jsou také přední i zadní světla, denní svícení a zadní obrysová světla obstarává technologie LED. Motiv trojitého „drápu” v zadních světlech, který Peugeot začal nově používat, najdeme i zde.
Interiér byl pozměněn v duchu modelu 5008, zejména u ovládání rádia a navigace. Hlavní novinkou však je couvací kamera, cestující na zadních místech mohou sledovat DVD na obrazovkách v opěrkách předních sedadel. Zvnějšku si budou zákazníci moci vybrat z devíti barev oproti současným osmi a novinkou jsou i kola, která vidíme na obrázcích.
Pod kapotou se také odehrály drobné změny. Benzín spalují šestnáctistovky VTi o 120 koních s pětistupňovou manuální převodovkou a dvě jednotky THP o výkonech 155 koní pro šestistupňový manuál a 163 koní pro šestistupňový automat. Právě nejvýkonnější benzínová šestnáctistovka je novinkou.
Pokud máte raději naftu, můžete zvolit motor 1,6 HDi o 115 koních s manuálním šestikvaltem nebo šestistpňovým robotizovaným manuálem ETG6. Tento motor je se spotřebou 4,6 litru nafty na 100 km také nejúspornější. Výše v nabídce stojí dvoulitr HDi se 150 koňmi a manuálním šestikvaltem a na špici stojí stejný motor naladěný na 163 koní, který spolupracuje se šestistupňovou automatickou převodovkou. Všechny naftové motory jsou samozřejmě vybaveny filtrem pevných částic.
V nabídce nebude chybět ani verze Hybrid4, jehož elektromotor o výkonu 37 koní pohání zadní kola. Ta přední budou poháněna nejspíše nejsilnějším naftovým motorem. Spolu s robotizovaným manuálem ETG6 by tato verze měla být schopna dosáhnout spotřeby 3,8 l/100 km.
Facelift pro Peugeot 3008 je určitě vítanou novinkou, vzhled stávajícího modelu totiž začínal pomalu zastarávat a úprava jistě pomůže. Naživo vůz uvidíme již zanedlouho ve Frankfurtu.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.
Facelift posunul Peugeot 3008 blíže současnému designovému jazyku značky.
Zdroje: Autoweek.nl, BlogAutomobile, AutoPlus
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 4 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 14:54 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 13:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus