Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 3008 2014: facelift proměnil i menší MPV, novinky nejsou jen vizuální
26.8.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Smršť novinek od Peugeotu pokračuje malým crossoverem 3008. Podobně jako 5008 dostal novou tvář inspirovanou aktuálnějšími modely značky.
S novinkami Peugeotu se těsně před frankfurtským IAA roztrhl pytel. Na tom by zase nebylo až ta moc zvláštního, kdyby se to nestalo v průběhu jediného dne - právě dnes lví značky představila zřejmě všechny své novinky od novátorské 208 Hybrid FE, který chce jezdit za 2,8 litru na sto, přes ostrou 308 R a faceliftovanou 5008 až právě po menší MPV trochu koketující i s třídou SUV, model 3008.
Vizáž omlazeného modelu není nepodobná čínské verzi po faceliftu, u které jsme spekulovali, zda ji potkáme i v Evropě. Ukazuje se, že částečně ano, s téměř ročním zpožděním, úplně stejný ale modernizované provedení pro náš kontinent není.
Nová tvář poměrně úspěšný crossover 3008 přibližuje stávajícímu designovému jazyku značky, zejména tvarem masky chladiče s nápisem Peugeot na stříbrném podkladu na jejím horním okraji a větším množstvím chromu v přídi auta. Změny tento model opticky zeštíhlují, což mu jde poměrně k duhu. Nová jsou také přední i zadní světla, denní svícení a zadní obrysová světla obstarává technologie LED. Motiv trojitého „drápu” v zadních světlech, který Peugeot začal nově používat, najdeme i zde.
Interiér byl pozměněn v duchu modelu 5008, zejména u ovládání rádia a navigace. Hlavní novinkou však je couvací kamera, cestující na zadních místech mohou sledovat DVD na obrazovkách v opěrkách předních sedadel. Zvnějšku si budou zákazníci moci vybrat z devíti barev oproti současným osmi a novinkou jsou i kola, která vidíme na obrázcích.
Pod kapotou se také odehrály drobné změny. Benzín spalují šestnáctistovky VTi o 120 koních s pětistupňovou manuální převodovkou a dvě jednotky THP o výkonech 155 koní pro šestistupňový manuál a 163 koní pro šestistupňový automat. Právě nejvýkonnější benzínová šestnáctistovka je novinkou.
Pokud máte raději naftu, můžete zvolit motor 1,6 HDi o 115 koních s manuálním šestikvaltem nebo šestistpňovým robotizovaným manuálem ETG6. Tento motor je se spotřebou 4,6 litru nafty na 100 km také nejúspornější. Výše v nabídce stojí dvoulitr HDi se 150 koňmi a manuálním šestikvaltem a na špici stojí stejný motor naladěný na 163 koní, který spolupracuje se šestistupňovou automatickou převodovkou. Všechny naftové motory jsou samozřejmě vybaveny filtrem pevných částic.
V nabídce nebude chybět ani verze Hybrid4, jehož elektromotor o výkonu 37 koní pohání zadní kola. Ta přední budou poháněna nejspíše nejsilnějším naftovým motorem. Spolu s robotizovaným manuálem ETG6 by tato verze měla být schopna dosáhnout spotřeby 3,8 l/100 km.
Facelift pro Peugeot 3008 je určitě vítanou novinkou, vzhled stávajícího modelu totiž začínal pomalu zastarávat a úprava jistě pomůže. Naživo vůz uvidíme již zanedlouho ve Frankfurtu.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.
Facelift posunul Peugeot 3008 blíže současnému designovému jazyku značky.
Zdroje: Autoweek.nl, BlogAutomobile, AutoPlus
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
před 8 hodinami - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
před 10 hodinami - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
před 11 hodinami - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Živá témata na fóru
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB