Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 3008 2014: facelift proměnil i menší MPV, novinky nejsou jen vizuální
26.8.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Smršť novinek od Peugeotu pokračuje malým crossoverem 3008. Podobně jako 5008 dostal novou tvář inspirovanou aktuálnějšími modely značky.
S novinkami Peugeotu se těsně před frankfurtským IAA roztrhl pytel. Na tom by zase nebylo až ta moc zvláštního, kdyby se to nestalo v průběhu jediného dne - právě dnes lví značky představila zřejmě všechny své novinky od novátorské 208 Hybrid FE, který chce jezdit za 2,8 litru na sto, přes ostrou 308 R a faceliftovanou 5008 až právě po menší MPV trochu koketující i s třídou SUV, model 3008.
Vizáž omlazeného modelu není nepodobná čínské verzi po faceliftu, u které jsme spekulovali, zda ji potkáme i v Evropě. Ukazuje se, že částečně ano, s téměř ročním zpožděním, úplně stejný ale modernizované provedení pro náš kontinent není.
Nová tvář poměrně úspěšný crossover 3008 přibližuje stávajícímu designovému jazyku značky, zejména tvarem masky chladiče s nápisem Peugeot na stříbrném podkladu na jejím horním okraji a větším množstvím chromu v přídi auta. Změny tento model opticky zeštíhlují, což mu jde poměrně k duhu. Nová jsou také přední i zadní světla, denní svícení a zadní obrysová světla obstarává technologie LED. Motiv trojitého „drápu” v zadních světlech, který Peugeot začal nově používat, najdeme i zde.
Interiér byl pozměněn v duchu modelu 5008, zejména u ovládání rádia a navigace. Hlavní novinkou však je couvací kamera, cestující na zadních místech mohou sledovat DVD na obrazovkách v opěrkách předních sedadel. Zvnějšku si budou zákazníci moci vybrat z devíti barev oproti současným osmi a novinkou jsou i kola, která vidíme na obrázcích.
Pod kapotou se také odehrály drobné změny. Benzín spalují šestnáctistovky VTi o 120 koních s pětistupňovou manuální převodovkou a dvě jednotky THP o výkonech 155 koní pro šestistupňový manuál a 163 koní pro šestistupňový automat. Právě nejvýkonnější benzínová šestnáctistovka je novinkou.
Pokud máte raději naftu, můžete zvolit motor 1,6 HDi o 115 koních s manuálním šestikvaltem nebo šestistpňovým robotizovaným manuálem ETG6. Tento motor je se spotřebou 4,6 litru nafty na 100 km také nejúspornější. Výše v nabídce stojí dvoulitr HDi se 150 koňmi a manuálním šestikvaltem a na špici stojí stejný motor naladěný na 163 koní, který spolupracuje se šestistupňovou automatickou převodovkou. Všechny naftové motory jsou samozřejmě vybaveny filtrem pevných částic.
V nabídce nebude chybět ani verze Hybrid4, jehož elektromotor o výkonu 37 koní pohání zadní kola. Ta přední budou poháněna nejspíše nejsilnějším naftovým motorem. Spolu s robotizovaným manuálem ETG6 by tato verze měla být schopna dosáhnout spotřeby 3,8 l/100 km.
Facelift pro Peugeot 3008 je určitě vítanou novinkou, vzhled stávajícího modelu totiž začínal pomalu zastarávat a úprava jistě pomůže. Naživo vůz uvidíme již zanedlouho ve Frankfurtu.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.

















Facelift posunul Peugeot 3008 blíže současnému designovému jazyku značky.
Zdroje: Autoweek.nl, BlogAutomobile, AutoPlus
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 4 hodinami- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před 10 hodinami Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ostré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
před 48 minutamiRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
před 2 hodinamiToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
před 3 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 4 hodinamiVW propustí víc lidí, než se zdá. Ze softwarové divize jich vyhodí dalších 1 600, funguje ale jako samostatná firma
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 14:34 - jerry
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.