Peugeot 3008 2013: facelift pro Čínu představil novou příď, dočká se i Evropa?

Asijská verze francouzského crossoveru se vyjma nové přídě pyšní nárůstem rozměrů nebo dvoulitrovým benzinovým motorem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Peugeot 3008 2013: facelift pro Čínu představil novou příď, dočká se i Evropa?

22.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Peugeot 3008 2013: facelift pro Čínu představil novou příď, dočká se i Evropa?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Asijská verze francouzského crossoveru se vyjma nové přídě pyšní nárůstem rozměrů nebo dvoulitrovým benzinovým motorem.

Už jsme si zvykli, že řada japonských modelů míří nejprve na domácí trh, poté do Ameriky a Starý kontinent přijde na řadu až jako poslední. Takto se prezentoval třeba Nissan GT-R, ještě před ním to bylo kupé 350Z. Pro Peugeot se očividně jedná o inspiraci, kterou je nutné následovat. Faceliftovaný model 3008 tak představí nejdříve na autosalonu v Kantonu, přičemž půjde o vůz vyráběný v kolaboraci s čínskou automobilkou Dongfeng. Evropa si na něj ovšem bude muset chvíli počkat, přestože Spojené státy tentokráte zůstanou mimo hru. Důvodem je absence většího autosalonu do konce roku. Leda, že by Francouzi překvapili na italské Boloni, která se koná na počátku prosince.

Co nás tedy čeká? V prvé řadě zcela nová maska, která vozu dodala citelně elegantnější tvář. Nový je i přední nárazník s mlhovkami, menší změny se dočkaly také čelní světlomety. Panoramatická střecha udělá prostor menšímu oknu, to se však objeví ve společnosti chromovaných střešních ližin. Stejný materiál bude rámovat i boční okna, záď očividně jen zamění starší design světlometů za nový s průzračnými vsuvkami.

Po stránce rozměrů se začlenění nového nárazníku projevilo nárůstem do délky (o 63 mm na 4 428 mm) i do šířky (o 3 mm na 1 840 mm). V rámci techniky pod kapotou je pak největší novinkou čínského trhu zařazení benzinového čtyřválce 2,0 CVVT o výkonu 147 koní, který již pohání v Rusku a na Ukrajině prodávaný Peugeot 408.

Mimo to nebude chybět ani nám dobře známá pohonná jednotka 1,6 THP o výkonu 163 koní, která stejně jako výše zmíněný motor bude sílu posílat skrze šestistupňový automat na přední kola. Oba agregáty přitom budou vyhovovat jen normě Euro IV, která je pro Čínu dostačující, v Evropě by však narazila na Brusel.

Standardní výbava zahrne 17palcová litá kola, ABS, EBD, ESP, čelní, boční a hlavové airbagy, palubní počítač, vylepšený audio systém s portem na USB nebo tempomat. V případě nejvýše položené verze vybavené motorem 1,6 THP pak bude možné počítat s koženými sedadly, navigací či head-up displejem.

Ceny ještě nebyly oficiálně potvrzeny, dle očekávání se ale mají pohybovat v rozmezí 160 000 až 200 000 čínských juanů (cca 512 000 - 640 000 Kč).


Peugeot 3008 2013: facelift pro Čínu představil novou příď, dočká se i Evropa? - 1 - Dongfeng-Peugeot 3008 facelift pro Cinu 01Peugeot 3008 2013: facelift pro Čínu představil novou příď, dočká se i Evropa? - 2 - Dongfeng-Peugeot 3008 facelift pro Cinu 02Peugeot 3008 2013: facelift pro Čínu představil novou příď, dočká se i Evropa? - 3 - Dongfeng-Peugeot 3008 facelift pro Cinu 03Peugeot 3008 2013: facelift pro Čínu představil novou příď, dočká se i Evropa? - 4 - Dongfeng-Peugeot 3008 facelift pro Cinu 04Peugeot 3008 2013: facelift pro Čínu představil novou příď, dočká se i Evropa? - 5 - Dongfeng-Peugeot 3008 facelift pro Cinu 05Peugeot 3008 2013: facelift pro Čínu představil novou příď, dočká se i Evropa? - 6 - Dongfeng-Peugeot 3008 facelift pro Cinu 06
Peugeot 3008 pro čínský trh dostal novou masku, pozměněné světlomety i benzinový dvoulitr pod kapotu

Zdroj: Autoblog Spanish, ChinaAutoWeb

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše