Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 208 XY: francouzský fialový luxus
17.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Peugeot se rozhodl vyhradit si dnešní den jen pro sebe a spolu s 208 GTI odhalil i 208 XY. Také v tomto případě jde o koncept, ale s hodně malým „k”.
Vypadá to, jako by Peugeot 208 zfialověl závistí nad úspěchem sesterského Citroënu DS3 a chtěl být podobně zajímavý. Oslnit se ale pokusí trochu jinak a rozhodně nezůstane jen u své fialové barvy. O co tedy jde?
Na 208 XY lze pohlížet různě. Peugeot ji říká koncept, stejně jako v případě 208 GTI je ale nad slunce jasné, že jde tak maximálně o pokus a možná ani to ne - Francouzi zkrátka chtějí nabídnout mini, které bude svou výbavou a stylem pojaté hodně velkoryse a nedivili bychom se, kdyby XY naznačovala i příchod celé řady podobně laděných aut. Značná uniformita dnešního trhu s automobily volá po individualizaci a toto je jedna z cest.
Stejně tak jako na něco výjimečného je ale možné na XY pohlížet jako na obyčejnou 208 napěchovanou horou výbavy opepřenou špetkou stylu. Vůz se totiž oproti výchozímu provedení nikterak technicky neodlišuje a jeho hlavní devízy spočívají ve výše zmíněném. Tou nejviditelnější odlišností je fialový lak vozu, který není zvláštní jen svou barvou. Peugeot mu říká Pulsion a skládá se z celkem 16 vrstev, které se starají mimo jiné o to, že se z každého úhlu jeví trochu jinak. Nejsme si jisti, zda to přiložené fotografie dostatečně věrně zachycují, ale nemáme důvod Peugeotu nevěřit, že tomu tak skutečně je.
Zvenčí se 208 XY dále odlišuje zářícími 18" koly z lehkých slitin, řadou chromovaných doplňků (zvláštní je třeba lišta nad čelním sklem) a zvýrazněnými lemy blatníků a bočními prahy, které připomínají ty z modelu GTI. Standardní pak nejsou ani hlavní světlomety, jenž by měly jako zdroj světla využívat výlučně LED.
Vnitřek je tuctový snad ještě méně, i když zde sází hlavně na lepší materiály a výbavu. Kůží hned ve třech odstínech, nezřídka s kontrastním stehováním, je potažené snad úplně všechno - krom palubní desky a výplní dveří automobilka hovoří dokonce i o stropu a koberečcích. Tu a tam najdeme i trochu plastu a hliníku, jsou to ale setkání spíše výjimečná.
Pod kapotou XY se nachází motor 1,6 HDI s výkonem 115 koní spolupracující s šestistupňovou manuální převodovkou, ale to je v tomto případě pramálo podstatné. Technika vážně není tím, čím se tento vůz chce chlubit.
Dosud jsme vám nabídli tři možné způsoby vnímání Peugeotu 208 XY, v úvahu ale připadá i třetí. Tento vůz nemusí ukazovat nic nového a může jít o pouhé promo - propagaci toho, čím vším může 208 také být. Však vůz se zatím ani pořádně nedostal do prodeje, takže na specifická provedení je trochu brzy. Na zlepšení image nikoli.
Co chce výrobce touto studií vlastně říci se ale zřejmě dozvíme až v Ženevě. Další důvod, proč se těšit na první březnové týdny.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012

















Takto si Peugeot představuje luxus v malém
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Rychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 2 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 3 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 5 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva