Peugeot 208 R2: a proč čekat na GTI?

Model 208 ještě není ani pořádně v prodeji a francouzská značka již stihla představit první soutěžní verzi pro rallye kategorii R2.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Peugeot 208 R2: a proč čekat na GTI?

5.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Peugeot 208 R2: a proč čekat na GTI?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Model 208 ještě není ani pořádně v prodeji a francouzská značka již stihla představit první soutěžní verzi pro rallye kategorii R2.

Peugeot už při premiéře své momentálně největší novinky „vyhrožoval“, že typ 208 a hlavně pak provedení GTI naváže jízdními vlastnostmi a ovladatelností tam, kde skončil legendami opředený model 205.

Nakolik to bylo myšleno vážně, budeme moci brzy zjistit v redakčním testu, každopádně Peugeot 208 se nebývale rychle převlékl do soutěžního a již příští víkend se poprvé ukáže v závodech, aby mohl ukázat, co v něm je. Zatím tedy pouze jako otevírací vůz na korsické rallye, která je součástí šampionátu Intercontinental Rallye Challenge (IRC) 2012, ale Peugeot rozhodně nebude dlouho váhat i s ostrým nasazením.

Jak naznačuje jeho označení, malý sportovní speciál nebyl postaven podle specifikací nejvyšší třídy, ale naopak míří mezi mladé jezdce sbírající zkušenosti ve třídě R2. O pohon předních kol se stará atmosférická šestnáctistovka vyladěná na 185 koní při 7 800 otáčkách za minutu, spojená s pětistupňovou sekvenční převodovkou s řadicí pákou umístěnou na sloupku řízení.

Když už jsme u něj, Peugeot prozradil, že původní elektrický posilovač byl nahrazen hydraulickou jednotkou, nicméně to je pouze kapka v moři změn. Francouzi přepracovali zavěšení, brzdy a nová kola nazuli do pneumatik značky Michelin.

Automobilka uvádí, že připraví pro soukromé týmy asfaltovou i šotolinovou verzi 208 R2, obě v základní ceně 37 500 euro (940 tisíc Kč) včetně motoru, anebo kompletně připravené vozy za v přepočtu 1,4 milionu. Takže pokud si chcete sjet s pořádně vyladěnou 208, nemusíte ani čekat na stále jen uvažovaný příchod verze GTI...


Peugeot 208 R2: a proč čekat na GTI? - 1 - Peugeot 208 R2 01Peugeot 208 R2: a proč čekat na GTI? - 2 - Peugeot 208 R2 02Peugeot 208 R2: a proč čekat na GTI? - 3 - Peugeot 208 R2 03Peugeot 208 R2: a proč čekat na GTI? - 4 - Peugeot 208 R2 04Peugeot 208 R2: a proč čekat na GTI? - 5 - Peugeot 208 R2 05Peugeot 208 R2: a proč čekat na GTI? - 6 - Peugeot 208 R2 06Peugeot 208 R2: a proč čekat na GTI? - 7 - Peugeot 208 R2 07Peugeot 208 R2: a proč čekat na GTI? - 8 - Peugeot 208 R2 08Peugeot 208 R2: a proč čekat na GTI? - 9 - Peugeot 208 R2 09Peugeot 208 R2: a proč čekat na GTI? - 10 - Peugeot 208 R2 10Peugeot 208 R2: a proč čekat na GTI? - 11 - Peugeot 208 R2 11Peugeot 208 R2: a proč čekat na GTI? - 12 - Peugeot 208 R2 12Peugeot 208 R2: a proč čekat na GTI? - 13 - Peugeot 208 R2 13Peugeot 208 R2: a proč čekat na GTI? - 14 - Peugeot 208 R2 14Peugeot 208 R2: a proč čekat na GTI? - 15 - Peugeot 208 R2 15Peugeot 208 R2: a proč čekat na GTI? - 16 - Peugeot 208 R2 16Peugeot 208 R2: a proč čekat na GTI? - 17 - Peugeot 208 R2 17Peugeot 208 R2: a proč čekat na GTI? - 18 - Peugeot 208 R2 18Peugeot 208 R2: a proč čekat na GTI? - 19 - Peugeot 208 R2 19Peugeot 208 R2: a proč čekat na GTI? - 20 - Peugeot 208 R2 20Peugeot 208 R2: a proč čekat na GTI? - 21 - Peugeot 208 R2 21Peugeot 208 R2: a proč čekat na GTI? - 22 - Peugeot 208 R2 22Peugeot 208 R2: a proč čekat na GTI? - 23 - Peugeot 208 R2 23Peugeot 208 R2: a proč čekat na GTI? - 24 - Peugeot 208 R2 24
Peugeot 208 postavený podle pravidel série R2 dostal atmosférický čtyřválec 1,6 l o výkonu 185 koní

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.