Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 208 R2: a proč čekat na GTI?
5.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Model 208 ještě není ani pořádně v prodeji a francouzská značka již stihla představit první soutěžní verzi pro rallye kategorii R2.
Peugeot už při premiéře své momentálně největší novinky „vyhrožoval“, že typ 208 a hlavně pak provedení GTI naváže jízdními vlastnostmi a ovladatelností tam, kde skončil legendami opředený model 205.
Nakolik to bylo myšleno vážně, budeme moci brzy zjistit v redakčním testu, každopádně Peugeot 208 se nebývale rychle převlékl do soutěžního a již příští víkend se poprvé ukáže v závodech, aby mohl ukázat, co v něm je. Zatím tedy pouze jako otevírací vůz na korsické rallye, která je součástí šampionátu Intercontinental Rallye Challenge (IRC) 2012, ale Peugeot rozhodně nebude dlouho váhat i s ostrým nasazením.
Jak naznačuje jeho označení, malý sportovní speciál nebyl postaven podle specifikací nejvyšší třídy, ale naopak míří mezi mladé jezdce sbírající zkušenosti ve třídě R2. O pohon předních kol se stará atmosférická šestnáctistovka vyladěná na 185 koní při 7 800 otáčkách za minutu, spojená s pětistupňovou sekvenční převodovkou s řadicí pákou umístěnou na sloupku řízení.
Když už jsme u něj, Peugeot prozradil, že původní elektrický posilovač byl nahrazen hydraulickou jednotkou, nicméně to je pouze kapka v moři změn. Francouzi přepracovali zavěšení, brzdy a nová kola nazuli do pneumatik značky Michelin.
Automobilka uvádí, že připraví pro soukromé týmy asfaltovou i šotolinovou verzi 208 R2, obě v základní ceně 37 500 euro (940 tisíc Kč) včetně motoru, anebo kompletně připravené vozy za v přepočtu 1,4 milionu. Takže pokud si chcete sjet s pořádně vyladěnou 208, nemusíte ani čekat na stále jen uvažovaný příchod verze GTI...
Peugeot 208 postavený podle pravidel série R2 dostal atmosférický čtyřválec 1,6 l o výkonu 185 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 2 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva