Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 208 R2: a proč čekat na GTI?
5.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Model 208 ještě není ani pořádně v prodeji a francouzská značka již stihla představit první soutěžní verzi pro rallye kategorii R2.
Peugeot už při premiéře své momentálně největší novinky „vyhrožoval“, že typ 208 a hlavně pak provedení GTI naváže jízdními vlastnostmi a ovladatelností tam, kde skončil legendami opředený model 205.
Nakolik to bylo myšleno vážně, budeme moci brzy zjistit v redakčním testu, každopádně Peugeot 208 se nebývale rychle převlékl do soutěžního a již příští víkend se poprvé ukáže v závodech, aby mohl ukázat, co v něm je. Zatím tedy pouze jako otevírací vůz na korsické rallye, která je součástí šampionátu Intercontinental Rallye Challenge (IRC) 2012, ale Peugeot rozhodně nebude dlouho váhat i s ostrým nasazením.
Jak naznačuje jeho označení, malý sportovní speciál nebyl postaven podle specifikací nejvyšší třídy, ale naopak míří mezi mladé jezdce sbírající zkušenosti ve třídě R2. O pohon předních kol se stará atmosférická šestnáctistovka vyladěná na 185 koní při 7 800 otáčkách za minutu, spojená s pětistupňovou sekvenční převodovkou s řadicí pákou umístěnou na sloupku řízení.
Když už jsme u něj, Peugeot prozradil, že původní elektrický posilovač byl nahrazen hydraulickou jednotkou, nicméně to je pouze kapka v moři změn. Francouzi přepracovali zavěšení, brzdy a nová kola nazuli do pneumatik značky Michelin.
Automobilka uvádí, že připraví pro soukromé týmy asfaltovou i šotolinovou verzi 208 R2, obě v základní ceně 37 500 euro (940 tisíc Kč) včetně motoru, anebo kompletně připravené vozy za v přepočtu 1,4 milionu. Takže pokud si chcete sjet s pořádně vyladěnou 208, nemusíte ani čekat na stále jen uvažovaný příchod verze GTI...
Peugeot 208 postavený podle pravidel série R2 dostal atmosférický čtyřválec 1,6 l o výkonu 185 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 8 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 4 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 6 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 7 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 8 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva